کد خبر: ۱۲۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

"خانه‌کت و قشم‌قاوی" روی فرکانس تشنگی؛ اعتبارات قطره‌چکانی کام مردم را سیراب نمی‌کند

نبود آب آشامیدنی سالم در روستای "خانه‌کت و قشم‌قاوی" شهرستان استهبان ۱۶ ساله شد و با وضعیت پیشرفت پروژه و تخصیص اعتبارها هنوز امیدی برای رسیدن آب به این دو روستا نیست.
به گزارش شیرازه، روستاهای «قشم قاوی» و «خانه‌کت» به عنوان دو روستای شهرستان استهبان سال‌های سال است از نداشتن آب رنج می‌برند، نبود آب آشامیدنی سالم مشکلات زیادی را برای اهالی این دو روستا به وجود آورده است.

تابستان امسال را با هر نوع سختی که بود پشت سر گذاشتند، کمبود آب سبب شده بود اهالی روستا برای خنک کردن خانه‌های خود به کولرهای گازی روی بیاورند، اما برق موجود در شبکه‌های برق این منطقه نیز ظرفیت لازم را نداشته و همواره در خاموشی و قطعی برق به سر می‌بردند.

اهالی این دو روستا همواره مطالبه‌گر آبرسانی به روستا هستند، از وضعیت موجود آبرسانی رضایت ندارند و معتقدند با این روش دردی از درد مردم دوا نمی‌شود.

آبرسانی با تانکر را موثر نمی‌دانند و می‌گویند با وجود اینکه آبفای روستایی روزانه 2 تا 3 سرویس آب به روستا می‌رساند اما باز هم کمبود آب سبب مشکلاتی برای مردم شده به گونه‌ای که برخی از خانواده‌ها چند روز از آب آشامیدنی محروم هستند و باید منتظر بمانند تا نوبت آب گرفتن آنها برسد.آبی که برای بهداشت و دیگر مصارف در این دو روستا نیز صرف می‎شود از چاهی است که ECبسیار بالایی دارد و گاه سلامت مردم را به خطر می‎اندازد.

آنچه سبب تاخیر و کندی در آبرسانی به این روستاها شده کمبود اعتبار بوده به طوری که روند قطره‌چکانی اعتبارات نیز پاسخگو نبوده است.موضوعی که فرماندار شهرستان استهبان نیز از آن گلایه دارد.

محمدمهدی شرفی گفت: پس از رایزنی‌های بسیار زیادی که با همراهی نماینده مردم شهرستان و مسئولان استانی صورت گرفته  3.5 میلیارد تومان اعتبار جدید به اجرای طرح آبرسانی به روستاهای خانه‌کت و قشم‌قاوی اختصاص یافته است.

فرماندار استهبان بیان کرد: علی رغم تخیص این اعتبار که برای اجرا نیز به مناقصه رفته است، متاسفانه هنوز این طرح مهم آبرسانی تکمیل نمی‌شود و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

شرفی خاطرنشان کرد: با همکاری اهالی روستای کردی‌خوانی و شهرک شهید باهنر آبرسانی به دو روستای خانه‌کت و قشم‌قاوی در حال اجرا است و معتقدیم باید با تخصیص اعتبار مورد نیاز این طرح به نتیجه برسد.

روستاهای خانه‌کت و قشم قاوی شهرستان استهبان پس از سال‌ها همچنان محتاج آب آشامیدنی هستند و وعده‌های مسئولان ارشد استانی در این سال‌ها، هنوز به واقعیت تبدیل نشده است. آبرسانی با تانکر نیز بسیار مشکل‌ساز شده و آب نیز به اندازه لازم به اهالی ساکن این دو روستا نمی‌رسد.

با وضعیت موجود مردم روستا نیز درخواست تسریع در اجرای این طرح را دارند و معتقدند با توجه به خشکسالی‌های موجود که آب چاه‌ها نیز خشک شده نیاز است مسئولان همتی مضاعف در برطرف کردن این مشکل داشته باشند.

تسنیم

انتهای پیام
نظرات بینندگان