کد خبر: ۱۲۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

پیام تسلیت مسوولان فارس در پی درگذشت آیت الله حقیقت

برخی از مسئولان استان فارس در پی در گذشت آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی پیام تسلیت ارسال کردند.
به گزارش شیرازه، برخی از مسئولان استان فارس در پی در گذشت آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی، یکی از علمای بزرگ شیراز و عضو جامعه روحانیت پیام تلیت ارسال کردند.

در پیام جامعه روحانیت شیراز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
ضایعه تأسف بار عروج ملکوتی فقیه عالیقدر، استاد و مفسّر قرآن کریم حضـرت آیت‌الله آقای حاج شیخ عبدالکریم حقیقت طاب ثراه موجب اندوه و تأثر فراوان گرديد.
شخصیت ارزشمندی که در طول حیات با برکتش با رفتار و گفتار، منش و سیره، تواضع و فروتنی، مردم‌داری، خلوص مثال‌زدنی و پرهیز از شهرت‌ و ریاست طلبی، تقوای علمی و عملی محسوس، بی اعتنائی به مادیات و زرق و برق دنیا همواره منادی زهد و تقوا بودند.
این عالم عالیقدر از شاگردان مبرز مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی و مرحوم علامه طباطبایی بوده و از سوی مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی مسئول پاسخگویی به سؤالات و استفتائات فقهی و شرعی بودند و از طرف این مرجع عالیقدر و حضرت امام خمینی(ره) جواز اجتهاد داشتند و هم درس آیات عظام فاضل لنکرانی، جوادی آملی، جعفر سبحانی و هم مباحثه شهید آیت‌الله مصطفی خمینی(ره) بودند و سابقه ارادت ایشان به امام و محبت متقابل امام(ره) از روزهای رفاقت ایشان با مرحوم آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) و تجلیل و قدردانی مقام معظم رهبری مدظله العالی از مقام و شخصیت ایشان از نكات ارزشمندي است که ان‌شاءالله ذخیره خوبی در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.
از این رو رحلت ایشان، بی شک ثلمه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و نیز مصیبتی بزرگ برای ارادتمندان آن بزرگوار است.
جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مولمه و اندوهبار را به محضر حضـرت بقیةالله الاعظـم(عج)، مراجـع عظام تقلیـد خاصه وجـود مبارک مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه فارس و مردم ولایتمدار فارس علی‌الخصوص شهر مقدس شیراز تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی جهت آن عالم ربانی و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد.


پیام تسلیت امام جمعه شیراز به مناسبت درگذشت آیت الله حقیقت

در پیام آیت الله دژکام آمده است:

ارتحال عبد صالح خدا، عالم عامل، مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت اللّه حاج شیخ عبدالکریم حقیقت قدس اللّه نفسه الزکیه موجب تأسف و تألم خاطر فراوان گردید.

فقیه عالیقدری که در تمام طول عمر پربرکت خویش ذی طلبگی را حفظ و ضمن پرهیز و چشم پوشی از تمامی تعلقات دنیوی، زاهدانه و خالصانه به تربیت طلاب علوم دینی و نشر معارف حقه مکتب جعفری پرداخت.

وی که از فیض وجود بزرگان دین و حضرات آیات عظامی همچون بروجردی، علامه طباطبایی، امام خمینی و دیگر علماء اعلام اعلی اللّه مقامهم الشریف متنعم گشته و در مکتبشان تلمذ نموده بود همواره منادی زهد و پاکدامنی و اخلاق و تقوی بوده و منشاء خیر و برکت و آثار و خدمات فراوانی برای حوزه‌های علمیه بودند.

رحلت این عالم ربانی و فقیه صمدانی را به قاطبه علماء، جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه، اهالی محترم فارس به ویژه شیراز و ارسنجان، خانواده مکرم ایشان و جمیع دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، علوّ درجات و غفران و رحمت الهی را برای آن به حق پیوسته و صبر و اجر برای جمیع بازماندگان از درگاه حضرت احدّیت مسئلت می‌نمایم و برای پاسداشت مقام شامخ روحانیت از تمامی مردم جهت شرکت در مراسم تشییع، تدفین و ترحیم ایشان دعوت می‌نمایم.


آیت الله ملک حسینی درگذشت آیت الله حقیقت را تسلیت گفت

در این پیام آمده است :
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال فقیه متفکر مرحوم آیت الله العظمی آقای شیخ عبدالکریم حقیقت موجب تالم و تاثر همگان گردید عمری تلاش و مجاهدت و تحصیل و تدریس و تربیت، نفوس ستوده از ایشان چهره‌ای نورانی در اذهان مجسم می‌ساخت.
شکل گرفتن شخصیت علمی و اجتماعی در پرتو تلمذ محضر بزرگانی، چون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و مرحوم امام رضوان الله علیه از او ستون قابل اتکایی برای حوزه‌ها و مردم متدین ساخته بود.
حلاوت حضور گرم و صمیمی و استحضار مطالب علمی هماره در جان همراهان و شاگردان ایشان خواهد ماند.
همراهی با انقلاب اسلامی در همه ادوار آن از شکل گیری تا بالندگی و از پیروزی تا اعتلاء نظام جمهوری اسلامی از جلوه‌های حیات آن فقیه فقید بود.
این ضایعه مولمه را به صاحب الامر والعصر ارواحنا فداه، مراجع عظام، مقام معظم رهبری دامت برکاته و حوزه علمیه و روحانیون فارس و نیز بیت شریف آن عالم راحل تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان صبر و اجر و برای روح پاک آن مرحوم رضوان و غفران و سکنی در مستقر رحمت الهی در جوار نبی اکرم علیه السلام از خداوند متعال خواستارم.
آیت الله حاج عبدالکریم حقیقت ارسنجانی از اساتید حوزه های علمیه فارس در ۹۲ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.


استاندار فارس درگذشت آیت‌الله حقیقت را تسلیت گفت

در پیام عنایت الله رحیمی آمده است:
ارتحال عالم ربانی ، مجاهد وارسته و هدایتگر روشمن ضمیر ، حضرت آیت الله حاج عبدالکریم حقیقت که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس ، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نمود ، موجب تاثر و تالم فراوان گردید .
اینجانب رحلت آن عالم وارسته را به محضر حضرت ولی عصر عج ، مقام معظم رهبری ، روحانیت معزز و حوزه های علمیه و آحاد مردم شریف استان فارس که سال ها از رهنمودهای وی بهره مند بودند و بالاخص خاندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده رحمت واسعه الهی برای آن فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.


نماینده مردم شیراز درگذشت آیت‌الله حقیقت را تسلیت گفت

متن تسلیت اکبری، یکی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
انالله و انا الیه راجعون
خبر رحلت آیت الله حقیقت تاثر انگیز بود و فقدان ایشان جبران ناپذیر است.
شخصیتی که هم تهذیب نفس داشت و هم با چهره ای باز ، همواره راهنما و گره گشای مشکلات مردم بود.
ضمن عرض تسلیت به جامعه ی علمی و مذهبی، از درگاه خداوند رحمت الهی برای ایشان و صبر و سلامت را برای بازماندگان خواستارم.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی، عصر روزگذشته، 22 دی‌ماه بر اثر کهولت سن در سن 95 سالگی به لقاءالله پیوست. مراسم تشییع آن عالم ربانی در ساعت 9 صبح روز دوشنبه، 24 دی‌ماه جاری از مسجد حاج عباس به سمت حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد.


پیام تسلیت آیت الله کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری

در این پیام آمده است:
ارتحال عالم ربانی و فقیه مجاهدحضرت آیة الله حاج شیخ عبدالکریم حقیقت (رضوان الله تعالی علیه) موجب تاثر و تاسف گردید.
روحانی وارسته و متواضعی که باسلوک علمی و عملی خود و با شهرت گریزی و روحیه مردمداری و پرهیز ازتکلفات و زخارف دنیوی، ملجاء ومورداحترام و محبوب اقشار گوناگون جامعه به خصوص جوانان بود. او که از شاگردان ارزشمند مراجع عالیقدر قم به ویژه حضرت آیت الله بروجردی بود و افتخار تلمذ از محضر بزرگانی هم، چون حضرت امام و علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیهم ) را داشت، با تدریس دروس فقه و اصول و تفسیر، خدمات شایانی به حوزه‌های علمیه کرد و با حمایت‌های مستمر و بی دریغ از انقلاب اسلامی و امام راحل و مقام معظم رهبری، برگ‌های ذرینی درحیات پر برکت خود به یادگار گذاشت.
این جانب ارتحال تاسف بار آن عالم بزرگ را به ساحت مقدس امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقام معظم رهبری (دام ظله) حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان به خصوص اهالی محترم ارسنجان و خاندان معظم آن مرحوم تسلیت عرض می‌کند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان