کد خبر: ۱۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۷
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه:

غرب نمی تواند قبله و تکیه گاه ما باشد/ دستاوردهای انقلاب می بایست برای مردم به صورت دقیق، علمی و مستند تشریح گردد

عضو مجلس خبرگان گفت: جوانان و مردم ما باید بدانند که جایی مثل غرب نمی تواند قبله گاه و نقطه امید و تکیه گاه ما باشد زیرا خود این کشورها علیرغم پیشرفت های ظاهری و صنعتی، با انواع و اقسام دردها و مشکلات روبرو هستند.
به گزارش شیرازه، دشمن با استفاده از ابزار های مختلف بدنبال از بین بردن فرهنگ انقلاب در منطقه است و نمی خواهد حکومت انقلاب اسلامی که در برابر ابرقدرت ها پیروز شده، الگویی برای کشورهای آزادیخواه جهان باشد.

تمام ترس و نگرانی امروز جبهه استکبار صدور انقلاب اسلامی به کشورهای آزادی‌خواه جهان است و رشد انقلاب اسلامی در هر نقطه از دنیا پایه‌های تمدن دشمن را سست می‌کند.

دشمن از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با بهره گیری از انواع رسانه ها قصد کمرنگ کردن روحیه انقلابی و تفکر بسیجی و تهی کردن جامعه از ارزشهای اسلامی را دارد و ضرورت دارد تا این روحیه و تفکر جهت مقابله با دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی حفظ شود.

یکی از اقشاری که نقشی اساسی در تبیین و افزایش روحیه انقلابی در میان مردم را دارند، روحانیون می باشند که می توانند در این راه بسیار اثرگذار بوده و نقشه های دشمن را با بصیرت و دانایی خود برای مردم نقش بر آب نمایند.

آیت الله علی اکبر کلانتری در گفتگو با شیرازه در این خصوص خاطرنشان کرد: دشمن با بهره گیری از روش های متعدد و ابزارهای گوناگون سعی در تضعیف روحیه انقلابی افراد مختلف جامعه به ویژه جوانان دارد.

وی یکی از مهم ترین راهکارهای پیش رو برای پیش گیری از دست رفتن روحیه انقلابی مردم را نشان دادن دستاوردهای 40 سال گذشته انقلاب دانست و متذکر شد: برای مقابله با برنامه های دشمن برای کم رنگ کردن روحیه انقلابی مردم لازم است که قبل از هرچیزی به اقشار گوناگون آگاهی و بصیرت لازم را بدهیم و یکی از کارهای موثر در این راه نشان دادن دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته از آن است که می بایست برای مردم به صورت دقیق، علمی و مستند تشریح گردد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوان ما باید بداند که اگر کاری از اول انقلاب تا به حال صورت گرفته، چه برکات و چه اتفاقات خوبی را در برداشته، قطعا روحیه شادی و نشاط بالا می رود و زمینه ساز روحیه انقلابی خواهد شد، گفت: اگر کسانی که انقلاب را ندیده اند، با استفاده از منابع معتبر به ویژه آمار و ارقام نهادهای بین المللی از دستاوردهای انقلاب اسلامی می تواند سبب افزایش روحیه شادی و نشاط مردم و در نتیجه افزایش روحیه انقلابی آن ها را سبب شود.

وی همچنین عنوان کرد: باید برای جوانان عزیز تشریح شود که اسلام شیعی و علوی سرتاسر پر از صحنه های حماسی و انقلابی است و اساسا یک جوان مسلمان دارای ذاتی انقلابی می باشد زیرا رهبران تشیع که رهبران واقعی و راستین اسلام هستند، در عرصه های گوناگون روحیه انقلابی خود را نشان داده و هیچگاه با رکود، سکوت، ایستایی و تهجر همخوانی نداشتند و در نتیجه جوان انقلابی نیز باید همیشه با نشاط، با روحیه و بدون توجه به نتیجه به دنبال ادای تکلیف خود باشد.

به اعتقاد آیت الله کلانتری در وهله سوم می بایست برای جوانان، وضعیت کشورهایی که دم از پیشرفت، ترقی، حقوق بشر و آزادی می زنند را تشریح و تبیین کرد، کشورهایی که در ظاهر شعار می دهند اما در باطن و در عمل هیچ اعتقادی به این شعارها ندارند و گفته شود که این کشورها با چه مشکلات عجیب و غریبی روبرو هستند.

وی در ادامه صحبت هایش متذکر شد: جوانان و مردم ما باید بدانند که جایی مثل غرب نمی تواند قبله گاه و نقطه امید و تکیه گاه ما باشد زیرا خود این کشورها علیرغم پیشرفت های ظاهری و صنعتی، با انواع و اقسام دردها و مشکلات روبرو هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از استان فارس در پایان تاکید کرد: با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تشریح اسلام علوی و ناب بعلاوه بیان گرفتاری ها، معضلات و مشکلات جهان مدعی تمدن، می توان زمینه ساز و شاهد بالا رفتن روحیه انقلابی و انقلابی گری در میان مردم و به طور خاص در میان جوانان بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان