کد خبر: ۱۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۷
چهار تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به رئیس بنیاد شهید:

آیا بنیاد شهید به بنگاه معاملاتی تبدیل شده است؟!/ وضعیت واگذاری مرکز توانبخشی جانبازان شیراز به بخش خصوصی مشخص شود

چهار تشکل دانشجویی شیراز پیرامون خصوصی سازی مرکز فرهنگی و توانبخشی جانبازان شیراز واقع در باغ جنت خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور نامه ای سرگشاده منتشر کردند.
به گزارش شیرازه، در پی انتشار گزارشی مبنی بر واگذاری مجموعه فرهنگی- توانبخشی جانبازان و ایثارگران به بخش خصوصی، چهار تشکل دانشجویی شهر شیراز خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور نامه ای سرگشاده منتشر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور
جناب حجه‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی

سلام علیکم

همان طور که  نیک مستحضرید طرح ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان و ایثارگران شیراز، پس از سفر رهبر انقلاب  به این شهر در سال 87  کلید خورد.

این  مرکز در4 شهریور ماه سال 1395 با حضور جنابعالی و مسئولان استانی از جمله استاندار وقت فارس و امام جمعه سابق شیراز افتتاح گردید. در مراسم افتتاحیه ظرفیت این مرکز از زبان شما چنین بیان شد: « این مرکز در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع و زیر بنای 18 هزار و 500 متر مربع در دو بخش توانبخشی و اقامتی و فرهنگی – ورزشی ساخته شده است؛ مجتمع توانبخشی به 114 تخت با ظرفیت درمان و اقامت سالانه 40 هزار نفر ، شامل مجموعه های فیزیوتراپی، آب درمانی و ارتروز و پروتز مجهز است که در بخش های فیزیوتراپی و آب درمانی ظرفیت خدمات رسانی به سالانه 280 هزار نفر می‌رسد.»

سالن‌های چند منظوره درمانی، سالن بدنسازی، سالن غذاخوری و 52 سوئیت اقامتی با ظرفیت اقامت 114 نفر در شبانه روز،  سالن سرپوشیده ورزشی چند منظوره، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و مهد کودک، از دیگر امکانات بخش توانبخشی و اقامتی این مجموعه است.

اما خبر تعجب برانگیز آن است که این مرکز پس از افتتاح در اختیار جانبازان قرار نگرفت. در ساختمان درمانی آن هتل امیر کبیر افتتاح گردیده، در سالن فرهنگی آن، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شروع به کار نموده و مجموعه ورزشی نیز به بخش خصوصی اجاره داده شده و سهم جانبازان از تمام این مرکز توان بخشی، 6 ساعت در هفته  استفاده از سالن ورزشی شده که به گفته خود جانبازان با تلاش و مشقت فراوان در اختیار آنان قرار گرفته است.

حال پرسش ما از حضرت عالی آن است که روشن نمایید هدف اصلی بنیاد شهید از تاسیس این مرکز توان بخشی چه بوده است؟ هدف ارائه خدمات به جانبازان بوده یا تجارت و کسب سود؟ آیا بنیاد شهید به بنگاه معاملاتی تبدیل شده است؟

علاوه بر محروم کردن جانبازان عزیز از حق قانونی خود، طبق صحبتی که با تعدادی از این عزیزان شد، برخورد زشت و بی ادبانه دو تن از کارکنان حوزه هنری که اقدام به توهین و فحاشی به جانبازان و مقام جانبازی و ایثارگری نموده‌اند باعث تکدر خاطر این بزرگواران شده است. چرا این اتفاق بی پاسخ مانده است؟ پایین ترین حد توقع از شما مسئول جمهوری اسلامی که باید پاسدار ارزش های انقلاب و خون شهدا باشید این است که رویه مذکور را در فضایی شفاف پیگیری نموده و به اطلاع عموم جانبازان و مردم برسانید. باید در نظر داشت اینگونه رفتارهای دوگانه که به نام مستضعفین و به کام سرمایه داران تمام می شود همانند خنجریست که ریسمان اعتماد مردم به مسئولین را دریده و سبب تقویت حس رها شدگی در عزیزان جانباز  و مردم خواهد شد.

از جنابعالی انتظار می رود که به مسائل مطرح شده رسیدگی نموده و نتیجه را به اطلاع جانبازان عزیز استان فارس و همچنین عموم مردم برسانید.

ما تشکل های دانشجویی شهر شیراز بر حسب رسالت خود، پیگیری این قضیه را تا تحقق حق جانبازان و ایثارگران به طور جدی ادامه خواهیم داد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه)دانشگاه شیراز
مجمع یادواره شهدا دانشجویان دانشگاه شیراز                           
جامعه اسلامی دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکی شیراز


نظرات بینندگان