کد خبر: ۱۲۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۷

سقوط هواپیمای ارتش در کرج/ 7 کشته و یک مصدوم تا این لحظه

یک فروند هواپیمای باری صبح امروز درساعت 8:30 در یک شهرک مسکونی در حوالی کرج سقوط کرد.
به گزارش شیرازه، ساعاتی پیش یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد.

اعزام یک بالگرد و چندین آمبولانس به محل

سرپرست اورژانس کشور نیز اعلام کرد: یک فروند بالگرد به همراه ۱۰ آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و ۶ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

هواپیما ۱۰ سرنشین داشته است

روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد: ساعت ۸:۳۰ حادثه سقوط یک فروند هواپیمای باربری به اورژانس اعلام شد. این هواپیما ۱۰ خدمه پروازی داشت و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.
وی گفت: اکیپ‌های اورژانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.


سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات نیز در این باره گفت: یک فروند بالگرد به همراه تیم‌های امدادرسان و ارزیاب برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده است.

وی افزود: این حادثه بین فرودگاه پیام و فتح رخ داده است.

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز اعلام کرد: هواپیمای قرقیزستانی بود به هنگام ورود از باند خارج شد و دچار آتش‌سوزی می‌شود و به محض دریافت خبر تیم‌های بررسی سانحه به محل اعزام شدند.

ناصرچرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزئیاتی از این حادثه گفت: مبدا این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

این مسئول توضیح داد: متأسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفا حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است.

سقوط هواپیمای قرقیزستانی در شهرک مسکونی

فرماندار فردیس نیز گفت: هواپیمایی که صبح امروز در زیبادشت و در حوزه شهرستان فردیس سقوط کرد متعلق به کشور قرقیزستان بوده که به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بوده و در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرده است.

بخشی از بدنه هواپیما که وارد یک منزل مسکونی شده است

۷۰۷ سانحه دیده متعلق به ارتش است

روابط عمومی ارتش با صدور اطلاعیه‌ای تلویحاً تأیید کرد که این هواپیما متعلق به نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

روابط عمومی ارتش اعلام کرد: صبح امروز (دوشنبه) یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم‌های تخصصی در دست بررسی است.

باقی مانده بار هواپیما (لاشه‌های گوشت گوسفندی)
تصاویر جدید از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ در کرج

پیکر هفت فوت شده از هواپیما خارج شد

کولیوند رئیس اورژانس کشور اعلام کرد: پیکر ۷ تن از سرنشینان از محل حادثه خارج شده است. مهندس پرواز زنده است و به مرکز درمانی اعزام شده است.

رئیس اورژانس کشور در عین حال براساس گفته مهندس پرواز، تعداد سرنشینان هواپیما را ۱۶ تن اعلام کرد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده منزلی که هواپیما با آن برخورد کرده خالی از سکنه بوده است.


سخنگوی فرودگاه بین‌المللی «مناس» واقع در بیشکک قرقیزستان در بیانیه‌ای گفته هواپیمای باربری که دوشنبه در ایران سقوط کرد از این فرودگاه پرواز کرده بود. وی گفته این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی پیام (پیام‌ایر) بوده است.

پیکر دو فوت شده حادثه هواپیمای باری

جزئیاتی از سقوط بوئینگ ۷۰۷

حسین رضایی‌فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نهادی که متولی این هواپیما است یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید اسامی را اعلام کند.

وی افزود: این هواپیما پس از خروج از باند و برخورد به دیواره انتهای باند وارد شهرک مسکونی شده است که شهرکی ویلایی است و به نظر نمی‌رسد افرادی در آن ساکن بوده باشند.

محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای باری در انتهای فرودگاه فتح

فرودگاه فتح و پیام چقدر فاصله دارند؟

اشتباه خلبان بوئینگ ۷۰۷ در تشخیص محل درست فرود علت اصلی حادثه عنوان شده است.

در تصویر زیر، راستای دو باند فرودگاه فتح و پیام قابل مشاهده است.

نقطه آبی فرودگاه پیام و نقطه قرمز فرودگاه فتح می‌باشد و فاصله این دو فرودگاه ۱۰ مایل می‌باشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: قرار شد فقط ارتش اظهارنظر کند

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره جزئیات سانحه گفت: قرار شد از این ساعت به بعد، درباره این حادثه فقط روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کند.

محموله متعلق به بخش خصوصی بود

حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: محموله گوشت هواپیمای ۷۰۷ سانحه دیده ارتش، متعلق به یک شرکت بخش خصوصی بوده است.

به گفته این مقام مسئول دولتی فقط یک شرکت ایرانی از قرقیزستان گوشت وارد می‌کند.

وی درباره میزان محموله گوشتی که قرار بود توسط این هواپیما وارد کشور شود، اضافه کرد: بنده اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم.

سخنگوی ارتش: در حال بررسی علل حادثه هستیم

امیرتقی خانی سخنگوی ارتش درباره جزئیات جدیدی از حادثه هواپیمای ۷۰۷ در فرودگاه فتح گفت: تیم‌های ارتش فعلاً در حال بررسی موضوع هستند.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه یک نفر از مهندسین پرواز که از کارمندان ارتش است، زنده بوده و در بیمارستانی در استان البرز بستری شد، گفت: در مورد تعداد افراد حاضر در هواپیمای ارتش فعلاً نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم ولی ظاهراً ۱۶ نفر در هواپیما بودند که هنوز نمی‌توانم قطعی بگویم.

استقرار تیم پزشکی قانونی در محل حادثه سقوط هواپیمای ۷۰۷

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز با بیان اینکه هم اکنون تیم پزشکی قانونی در محل حادثه سقوط هواپیما مستقر است گفت: تاکنون هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است.

مشرق
انتهای پیام/
نظرات بینندگان