کد خبر: ۱۲۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۷
واکنش حوزه هنری فارس به گزارش شیرازه؛

موجر ساختمان حوزه هنری فارس، موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار است/ اهانتی به جانبازان و ایثارگران نشده

در حالی که بنیاد شهید استان فارس تاکنون نسبت به اجاره مجتمع توانبخشی جانبازان سکوت کرده است، حوزه هنری فارس در این مورد جوابیه ای ارسال کرد.
به گزارش شیرازه، در حالی که بنیاد شهید استان فارس تاکنون نسبت به اجاره مجتمع توانبخشی جانبازان سکوت کرده است، حوزه هنری فارس در واکنش به گزارش شیرازه و نامه چهار تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به رئیس بنیاد شهید کشور جوابیه ای ارسال کرده که متن آن در ادامه آمده است:

 بسمه تعالی

پیشکش باد به یکرنگی ات ای پاک ترین
آخرین بیت در این دفتر باقی مانده
تا ابد مرد ترین باش و علمدار بمان
با تو ام ، ای یلِ نام آورِ باقی مانده

مدیرمسوول محترم پایگاه خبری و تحلیلی وزین شیرازه
با سلام و احترام

با عنایت به انتشار مجموعه مطالبی پیرامون مجتمع توانبخشی ایثارگران و بازنشر نامه  چهار تشکل دانشجویی به ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارکران، بر خود لازم دانستیم نکاتی چند را جهت استحضار جامعه شریف ایثارگر استان فارس و خوانندگان فرهیخته و سخن شناس و نکته سنج آن رسانه ارجمند مطرح کنیم:

1-در آغاز، بر خود فرض می دانیم از آن رسانه محترم و سایر رسانه های شریفی که بادغدغه مندی و نگاه موشکافانه و پی گیر، مساله مهم حقوق ایثارگران علی الخصوص جانبازان - این شهیدان زنده و سندهای افتخار و سرافرازی همیشگی ایران زمین - را پیگیری نموده اند صمیمانه سپاسگزاری کنیم.

2- ما نیز به نیکی اشراف داریم اگر بنایی با عنوان گروهی یا قشری و جهت استفاده آن گروه بنیان نهاده شود حق آن است که بی منت در اختیار همان گروه قرار گیرد، خاصه که آن قشر، جامعه شریف ایثارگران و جانبازان باشند، اما واقع مطلب آن است که در این مورد، حوزه هنری با این ساختمان تحت عنوان مجموعه در اختیار جانبازان عزیز آشنا نشد.

حوزه هنری فارس سال هاست از باب ساختمان با مشکلات متعددی روبه روست و فقدان ساختمانی که دارای حداقل های لازم  باشد ما را با معضلات متعددی رو به رو کرده بود و همواره پیشکسوتان و سرمایه های معنوی فرهنگ این مرز و بوم در رفت و آمد به حوزه مشکل داشتند. این حوزه در پی اجاره مکانی در شان اهل هنر بود و این مجتمع را نیز از طریق آگهی درج شده در رسانه ها یافت.( ناظر به بند22-5 قرارداد اجاره). ما با این ساختمان تحت عنوان قسمتی از مجموعه موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار فارس که خود مجموعه ای مستقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و به عنوان یک موسسه اقماری ذیل مجموعه مرکزی موسسه مذکور فعال است آشنا شدیم و با رعایت اصل تشریفات مزایده ملک مذکور به صورت موقت به مدت معلوم(سه سال) در قبال دریافت حق الاجاره معین در اختیار این حوزه به عنوان مستاجر قرار گرفت و طبیعی است پس از پایان مدت فوق ملک مذکور در اختیار موجر(موسسه فوق) قرار خواهد گرفت.

3-قطعا دوستان دانشجو با حوزه هنری انقلاب اسلامی آشنا هستند و حتا اگر نام مجموعه ما را کمتر شنیده باشند ده ها محصول برجسته حوزه هنری را دیده و شنیده و خوانده اند. یک قلم آن کتاب دا، یک عنوان آن پایی که جا ماند و یک نمونه آن حافظ هفت است اثر سینمایی ما یه حبه قند را دیده اند کاریکاتورهای ضد صهیونیستی سیدمسعود شجاعی طباطبایی را می شناسند و ما ایستاده ایم را تماشا کرده اند از آثار فارس اولین رمان درباره شلیک به هواپیمای مسافربری با نام آدمخوار، از معدود آثار پیرامون حضور روستاییان در جنگ با نام آدمخوار، مجموعه شعر امام و پایداری با عنوان تا انتهای بی نهایت، دوره تربیت دینی کودک شامل کتاب-نوار رنگین کمان، نمایش زندگی جانباز قهرمان جهان بهمن گلبار نژاد، کتاب زندگی شهید زهرایی محمد اسلام نسب آلبوم سرود چلچله خوانی و قطعاتی درباره حاج قاسم سلیمانی و شهدا و جانبازان و ده ها عنوان اثر دیگر با محتوای ایثار را دیده و خوانده اند، اصولا ذات کار ما نشر و گسترش فرهنگ ایثار و جانبازی و شهادت است از این رو علاوه بر خدمات رایگانی که این حوزه برای برنامه های مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر می گرفت از بدو قرارداد با تاکید طرفین ( بند 14-5 ) در قرارداد اجاره گنجانده و مستاجر مکلف شد جهت برنامه های فرهنگی ویژه ایثارگران محترم متناسب با نوع فعالیت، همکاری لازم را نموده و به صورت رایگان مکان را در اختیار قرار دهد اما فلسفه ذاتی تشکیل حوزه و ارادت قلبی و قبلی عموم همکاران سبب شد این همکاری فراتر از مکان نیز نمودار شود مصداق این موضوع استفاده مستمر خانواده ها و گروه های جامعه ایثارگران و جانبازان از سالن ها و اماکن، دوره های آموزشی برنامه ها و... بوده که نام بردن از تک تک آنها در حوصله ی این سطرها نمی گنجد اما گواه این مدعا در مجموعه حوزه هنری موجود و قابل رجوع است.

4- و اما اگر ضرورت نوشتن این بند از نوشتار حاضر نبود ترجیح می دادیم باقی مطلب نیز قلمی نمی شد و به مصداق فرموده خواجه اهل راز (وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم - که در طریقت ما کافری ست رنجیدن)

با این همه  در بخشی از نوشتار دانشجویان عزیز نسبتی به پرسنل این حوزه داده شد که قلب تک تک همکاران را به درد آورد. شما با مجموعه ای مواجه هستیدکه قلبشان برای شهدا و ایثارگران و جانبازان می تپد و افتخارشان بوسیدن دست جانبازان و پدران شهدا و تبرک جستن از گوشه چادر آسمانی مادران شهداست. بخشی از مجموعه ما که سنشان به هشت فصل عاشقی قد می دهد خود از جامعه ایثارگرانند و مابقی یا همسر جانبازند یا فرزند جانباز یا حداقل یکی از اعضای خانواده شان در قافله ایثارگری موی سپید کرده اند. یکی فرزند جانباز و نوه شهید است بانویی دیگر عمریست پرستار همسر جانباز خویش است دیگری پدرش مبارز و تبعیدی رژیم ستمشاهی بوده است چگونه در مخیله تان می گنجد که این قبیله ی اهل قبله به ولی نعمتان خویش توهین کنند؟!!
ای کاش عزیزان دانشجو همانگونه که از قول جانبازان سرافراز مطلبی دال بر توهین کارکنان این حوزه به جانبازان عزیز این راست قامتان چکاد سربلندی با عنوان مجعول «یک زن و یک مرد» نسبت داده اند اندکی روادارانه تر طمانینه و انصاف به خرج می دادندو لااقل به پرسشی فرصت دفاع به این سوی هم می دادندتا یک سویه به قاضی نرفته و خود-راضی بر نمی گشتند.
این حوزه ضمن تکذیب قاطعانه این بهتان عظیم این مساله را قویا تکذیب می کند و از محضر شریف سروران ایثارگر و جانبازان که به اعتبار دو سال و اندی همنفسی و همسخنی و خدمات متقابل قاعدتا نام و عنوان جمع کوچک و سیزده نفره حوزه هنری فارس را می شناسنداستدعا می کنیم هر نکته و سخنی در این زمینه را با ذکر جزئیات دقیق به حراست دو دستگاه حوزه هنری استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس منعکس نمایند تا با فرد یا افراد خاطی احتمالی طبق قوانین و مقررات سازمانی  برخورد گردد.

5.در پایان ذکر این نکته ضروری است حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس پاسخگویی و مطالبه گری را نه یک حق که وظیفه انقلابی هر مسلمان علی الخصوص دلباختگان نهضت حضرت روح الله «ره» و عاشقان شهدای گلگون کفن و دلدادگان امام خامنه ای «زیدعزه» می دانند و امیدوارند فرهنگ مطالبه و گفت و گوی سازنده در جامعه ولایی مان  گسترش یابد!

روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس

نظرات بینندگان