کد خبر: ۱۲۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
در فارس برگزار می شود؛

هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان فارس در سه رشته تفسیر، حفظ موضوعی و نهج البلاغه برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، گفت: هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سه بخش کتبی شفاهی و الکترونیک برگزار می شود.

احمدرضا نداف سپس به معرفی سامانه های آموزش قرآن کریم و مفاهیم پرداخت و گفت: آزمون کتبی به صورت سراسری از ۹ اسفند، آزمون شفاهی ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه و تاریخ برگزاری آزمون الکترونیک یکم و دوم اسفند است.

وی افزود: مسئولیت برگزاری آزمون ها بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و آموزش و پرورش است که ارشاد آزمون کتبی را با نظارت اوقاف، اوقاف آزمون شفاهی را با نظارت ارشاد و آزمون دانش آموزان را آموزش و پرورش برگزار می کنند.

همچنین رییس اداره قرآنی اوقاف فارس با بیان اینکه هر نفر می تواند در ۴ رشته شرکت کند، گفت: شروع ثبت نام از ۱۰ دی ماه  بوده که تا ۵ بهمن ادامه دارد.

امیر جلالی ثبت نام در آزمون را با مراجعه به سایت quran.edu.ir عنوان کرد و افزود: مسابقات قرآن در ۳۰ مکان در استان فارس برگزار می شود که اغلب اماکن برگزاری بقاع متبرکه هستند.

وی در عین حال به تعدد مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در کشور بیش از ۸۰ مسابقه درخصوص قرآن، عترت و مفاهیم قرآنی برگزار می شود.

سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش فارس به اجرای طرح۱۴۵۲(بشارت) در استان فارس در این نشست اشاره کرد و گفت: به دنبال مطالبه گری رهبری در موضوع حفظ قرآن کریم اقدام به برگزاری آزمون دانش آموزی کردیم.

لیلا رشیدی با اعلام اینکه طرح بشارت در آذرماه کلید زده شد، افزود: از ۱۵ آذر که این طرح شروع شد،۸۳۷۷۳  دانش آموز در مقاطع مختلف در طرح جزء سی ثبت نام کردند.

وی درعین حال عنوان کرد: آزمون حفظ جزء سی قرآن کریم اردیبهشت ماه در ۷۷ دارالقرآن استان فارس برگزار می شود

رشیدی با اعلام اینکه آزمون شفاهی برگزار می شود، اضافه کرد: ۱۵۱۵۶۲ در جز سی و تفسیر ثبت نام کردند.

این درحالیست که به گفته سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش فارس، پسران در ۱۰ رشته و دختران دانش آموز در ۸ رشته حضور می یابند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان