کد خبر: ۱۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
معاون سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد؛

یک‌سوم مدارس‌کشور نیازمند مقاوم‌سازی/ نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که در این رابطه به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
به گزارش شیرازه، محمد جمال‌زاده معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است، که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد برای مقاوم‌سازی این تعداد فضای آموزشی به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که بودجه این سازمان با وجود تمام حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و دولت، سالانه دو هزار میلیارد تومان است.

محمد جمال‌زاده معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از سازمان‌های ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: محول کردن نظارت و ساخت ساختمان‌های استاندارد به ادارات کل نوسازی مدارس در استان‌ها نشانه موفقیت این دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به تجهیزات و فناوری برای ساخت مدارس ایمن تصریح کرد: مدارس باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که دانش‌آموزان در فضای آموزشی احساس امنیت داشته باشند و سازمان نوسازی مدارس کشور برای تحقق این هدف، وزارت آموزش و پرورش و استادان برجسته دانشگاهی نیز مشارکت دارند.

در مراسمی با حضور معاون توسعه و پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل نوسازی مدارس فارس، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس و مسئولان شهرستان لارستان دبستان مرحوم بانو معتقدی افتتاح شد.

این دبستان با مشارکت خیران و دولت در زمینی به مساحت هزار متر مربع ساخته شده که برای ساخت و تجهیز آن ۵ میلیارد و دویست میلیون ریال از سوی خیران و شش میلیارد و پانصد میلیون ریال از سوی اداره کل نوسازی مدارس فارس تامین شده است.

این هیئت همچنین از مجتمع کارآفرینی ۴ برای تولید غذای سالم دانش‌آموزان مدارس شهر و روستا با مشارکت بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی ساخت و تجهیز شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، بازدید کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از نماینده خیراندیش مرحومه معتقدی، بنیاد نیک اندیشان هاشمی و سایر دست‌اندارکاران ساخت این بنای آموزشی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان