کد خبر: ۱۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد:

بهره‌برداری ازکارخانه کاغذزاگرس به زودی در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی کارخانه کاغذسازی زاگرس در محدوده صنعتی شهر زرقان، ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد بهره‌برداری از این مجتمع صنعتی باشیم.
بهره‌برداری ازکارخانه کاغذزاگرس به زودی در فارسبه گزارش شیرازه، علی همتی سه شنبه 25 دیماه در حاشیه بازدید از روند احداث کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان، گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 4500 میلیارد ریالی، زمینه ساز اشتغال مستقیم بیش از 500 نفر خواهد بود.

همتی گفت: حمایت از تولید و تلاش برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالا در راستای تامین زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب، برق، گاز، تصفیه خانه و مخابرات رویکرد‌های اصلی سازمان در مسیر تحقق اهداف اقتصادی است.

وی  ادامه داد: دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده شده در کارخانه کاغذ سازی زاگرس بر اساس فناوری، تکنولوژی و دانش روز دنیاست که با بهره‌برداری از این خط تولید، به طور میانگین سالیانه حدود 60 هزار تن انواع کاغذ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

همتی یاد آور شد: در این کارخانه   علاوه بر   ایجاد خطوط تولید کاغذ، یک نیروگاه 25 مگاواتی نیز در حال راه‌اندازی است که علاوه بر تولید کاغد، تولید برق نیز خواهد داشت   لذا   تلاش برای حضور جدی و توانمند در بازارهای خارجی و فراهم آوردن امکان صادرات محصول به خارج از کشور ازجمله راهبردهای مدیریتی این شرکت است.

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه کاغذ کالایی  راهبردی و قابل اعتمادترین وسیله انتقال اندیشه بشر و به طور کلی صنعت کاغذ جزء صنایع استراتژیک شمرده می‌شود، اظهار کرد: بهره‌برداری از  این پروژه وسایر واحدهای بزرگ تولیدی در استان و کشور  نیز موجب توسعه فعالیت‌های  اقتصادی و تولید کالای بومی  در راستای فضای کسب و کار بهتر در خواهد بود.

نظرات بینندگان