کد خبر: ۱۲۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

تقدیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فارس از مطالبه گری دانشجویان بسیجی

مطالبه به‌حق و قانونی شما دانشجویان عزیز علاوه بر حل مقطعی و سپس میان‌مدت و بلندمدت مسئله کارتن‌خواب‌ها در شیراز، می‌تواند الهام‌بخش و آغاز کننده نهضت مطالبه گری فرهیختگان و سایر دانشگاهیان از مقامات مسؤول در راستای اولویت‌گذاری و برنامه‌ریزی و وقت گذاری بیشتر در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی امروز ایران اسلامی و قانون مداری باشد.
به گزارش شیرازه، نظر به حرکت شایسته جمعی از دانشجویان انقلابی در مطالبه گری از مسؤولین، دبیر ستاد در نامه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از ایشان این مطالبه به‌حق و قانونی را مصداق بارز امربه‌معروف و نهی از منکر دانسته و تمامی کارگزاران نظام اسلامی به‌ویژه در سومین حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را به حمایت معنوی و عملی از این عزیزان دعوت می‌نماید.

متن نامه به شرح زیر است:

دانشجویان عزیز، انقلابی، فرهیخته و بسیجی دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

سلام‌علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام، اقدام ارزشمند، خودجوش و دلسوزانه دانشجویان بسیجی آن دانشگاه‌ها در مسیر مطالبه گری برای حل مسئله کارتن‌خواب‌ها، تحسین، تمجید و تقدیر هر ناظر و شنونده‌ای را به دنبال داشته است.

این مطالبه گری مجدانه به‌ویژه در زمانه‌ای که خودنمایی‌ها و هیاهوهای سیاسی و جناحی و ژست‌های فریبکارانه رسانه‌ای بر رفتار و گفتار و عملکرد بخش عمده‌ای از جریان‌ها، تشکل‌ها، شخصیت‌ها و مسؤولان سایه افکنده است. مصداق بارزی از تلاش خالصانه برای رفع و حل‌وفصل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و شهری و نمودی مبرز از نقش‌آفرینی مؤثر افسران جوان، مدیران مبارز با جنگ نرم دشمن و همچنین حرکتی جهاد گونه برای تقویت فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ویژه در سطح نخبگان فکری به نخبگان اجرایی در راستای عمل به وظایف قانونی خود نسبت به عموم شهروندان و اقشار آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده محسوب می‌شود.

بدیهی است قشر جوان دانشجو بیش از سایر اقشار اجتماعی می‌تواند پرچم‌دار و طلایه‌دار رویکردهای انقلابی و حرکت جهادی و مطالبه گری از مسؤولان برای تحقق وعده‌ها و عمل به وظایف آن‌ها باشد. هر آنچه به تعبیر رسای شهید بهشتی دانشجو نقش مؤذن را دارد و بانگ اذان و ندای حق‌طلبی اوست که نمازگزاران (آحاد جامعه) را از فرو غلتیدن در دام خواب و غفلت و بی‌خبری نجات می‌دهد و آن‌ها را از قضای ادای تکلیف بازمی‌دارد.

مطالبه به‌حق و قانونی شما دانشجویان عزیز علاوه بر حل مقطعی و سپس میان‌مدت و بلندمدت مسئله کارتن‌خواب‌ها در شیراز، می‌تواند الهام‌بخش و آغاز کننده نهضت مطالبه گری فرهیختگان و سایر دانشگاهیان از مقامات مسئول در راستای اولویت‌گذاری و برنامه‌ریزی و وقت گذاری بیشتر در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی امروز ایران اسلامی و قانون مداری باشد.

مطالبه‌ای که با تأمل در مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای عالی اداری کشور مورخ 25/02/1378 وظیفه و ایفای نقش دستگاه‌هایی چون استانداری، اداره کل دادگستری، نیروی انتظامی، اداره کل بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی، فرمانداری و شهرداری را به مسؤولان متذکر می‌شود.

بار دیگر ضمن قدردانی از این اقدام شایسته، توفیق روزافزونتان را در عمل به فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر و پیگیری فرمان‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری از مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی، از خداوند منان مسئلت می‌نمایم. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان