کد خبر: ۱۲۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
رئیس پلیس راهور ناجا:

خودروسازان استانداردها را رعایت نمی کنند/ فوت 12هزار نفر در 8ماه

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروهای تولید داخل، از ۱۲۰ استاندارد اروپایی تنها ۵۰ استاندارد را اعمال می کنند، و در حال حاضر تعداد خودروهای کشور از مرز ۲۲ میلیون دستگاه عبور کرده است.
به گزارش شیرازه، رئیس پلیس راهور ناجا در نهمین سمینار بین المللی کاهش تلفات ترافیکی با اشاره به کاهش تعداد جان باختگان حوادث ترافیکی، افزود: طی ۸ ماه سال جاری به دلیل حوادث رانندگی در کشور، ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سردار تقی مهری تصریح کرد:در یک سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ تصادف منجر به فوت در سطح کشور به وقوع پیوسته که بر اثر آن ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه خودروهای تولید داخل، از ۱۲۰ استاندارد اروپایی تنها ۵۰ استاندارد را اعمال می کنند، افزود: در حال حاضر تعداد خودروهای کشور از مرز ۲۲ میلیون دستگاه عبور کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمارهای موجود ۵۱  درصد قربانیان تصادف به دلیل نوع شدت جراحات جان خود را از دست می دهند و این موضوع یکی از عوامل فوت در صحنه تصادف است.

وی بر لزوم مشخص شدن سهم سازمان های مربوطه در حوادث جاده‌ای تأکید کرد و گفت: در سال ۸۵ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه،  ۵/۱۹ درصد متوفی به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بر اساس آمارها، ۲۸ میلیون نفر در کشور گواهینامه فعال دارند، افزود: آمار جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در ۶ ماه اول امسال به نسبت سال گذشته، ۶ درصد کاهش داشته است.

سردار مهری با بیان اینکه شناسایی عوامل خطر زا باعث کاهش سوانح و حوادث ترافیکی خواهد شد، گفت:  بیش از ۵۱ درصد جان‌باختگان حوادث رانندگی، ۲۱ تا ۵۰ ساله هستند که جزء نیروی کار کشور به حساب می آیند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امروزه ۹۵ درصد خودروهای کشور تولید داخل است، اظهارداشت: به خودروسازان تاکید شده که همه استانداردهای اروپایی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: معتقدیم تمامی ترمزهای خودروهای ایرانی باید به صورت ۴ چرخ دیسک دار شوند که از تعداد تصادفات در کشور کاسته شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان