کد خبر: ۱۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مدیر نمایندگی آستان قدس در فارس اعلام کرد:

حضور یازده هزار خادم‌یار رضوی در فارس/ توزیع بسته‌های حمایتی بین محرومان

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با بیان اینکه تاکنون سازکار گزینش و مصاحبه ۱۱ هزار خادم‌یار رضوی در این استان انجام شده است.

به گزارش شیرازه، جابر مهدی‌یار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشخص شده در طرح خادم‌یاری رضوی ثبت‌نام کنند، گفت: خادمیاران ۳ كار مشخص انجام می‌دهند؛‌ نخست رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندان از سوی امام رضا(ع)، دوم توسعه فرهنگ رضوی در استان و سوم حضور در حرم امام رضا(ع) به‌عنوان خادم.

او با بیان اینکه امکان حضور و فعالیت زنان و مردان در این زمینه وجود دارد، گفت: از ابتدای تاسیس نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به محرومان هزینه شده است که خدمات شامل اهدای كارت‌های نقدی، كمك به بیماران، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و ایتام نیازمندان بوده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس همچنین از توزیع ۵ هزار بسته تغذیه خشك از سوی حرم رضوی‌، ۱۳ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۲۳۵ مورد جهیزیه، گوشت ۲۰۰ رأس گوسفند، اهدای كارت‌های نقدی، میان نیازمندان این استان خبر داد و گفت: طی این مدت یك هزار و ۲۰۰ نفر روز خدمت در حرم امام رضا(ع) توسط خادمیان استان فارس انجام دادیم.

او گفت: یكی از كارهای نمایندگی‌های آستان قدس رضوی شناسایی و اعزام افراد بالای ۴۰ سال است كه تاكنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند كه در این راستا ۵۰ هزار نفر زائر اولی را به حرم رضوی اعزام كردیم.

مهدی‌یار، یكی دیگر از اقدامات این نمایندگی را راه‌اندازی مهدالرضا عنوان و اضافه کرد: تاكنون ۱۰۲ كلاس مهدالرضا برای كودكان پیش‌دبستان در سطح استان فارس تشكیل شده است كه در آن‌ها معارف قرآنی به كودكان آموزش داده می‌شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد:‌ یك هزار و ۴۰۰ نفر از كودكان پیش‌دبستانی در این مراكز طی سال تحصیلی جاری در حال تحصیل علوم قرآنی هستند كه بنا داریم این تعداد را به ۸ هزار نفر افزایش دهیم.

وی اضافه كرد: در این راستا نیز دوره‌های تربیت مربی علوم قرآن را برای مهدالرضاها برگزار كردیم كه آموزش یك هزار و ۶۰۰ نفر را در برنامه داریم و تاكنون آموزش ۲۷۰ نفر را انجام داده و تا پایان سال ۵۰۰ نفر را آموزش خواهیم داد و مابقی را در سال ۹۸ تكمیل خواهیم كرد.

مهدی‌یار، یكی از مهم‌ترین اقدامات این نمایندگی را ایجاد مشاغل برای روستاییان و نیازمندان به‌منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها اعلام كرد و گفت: در این راستا ۸ هزار شغل را برای ۳ مرحله كاری پیش‌بینی كردیم كه تاكنون قریب ۴۰۰ شغل ایجاد شده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با یادآوری اینكه این كار با همكاری بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی انجام می‌شود، گفت: در سال ۹۸ پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۷۵۰ نفر دیگر را كرده‌ایم.

وی با بیان اینكه در زمان زلزله كرمانشاه، یك هزار چادر به این مناطق زلزله‌زده اعزام كردیم، گفت: بسته‌های تبركی حرم رضوی را میان ۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان توزیع كردیم.

او برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی با تابلوهای استاد نعمتی، برپایی كرسی تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی و كشوری به‌صورت متناوب، فعال كردن كانون ورزشی، كانون علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و غیره را از دیگر فعالیت‌های این نمایندگی اعلام و اضافه کرد: چندی پیش سمیرا ارم، قهرمان پارالمپیك دنیا مدال‌های خود را موزه حرم رضوی اهدا كرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد: در كانون علمی ما نیز تحقیقی پیرامون حركت امام رضا(ع) از خوزستان به فارس و فارس به مشهد آغاز كردیم تا بتوانیم یادمان‌هایی را در این مسیر احداث كنیم.

وی تأكید كرد: بیشترین مسئله‌ای كه برای تأمین مشاغل به دنبال آن هستیم، ایجاد كارگاه‌های تولیدی پیوسته از تولید تا مصرف است تا هم تولید هم بسته‌بندی و هم مصرف برای نیازمندان ایجاد شود.

مهدی‌یار اظهار كرد: رفع محرومیت‌های روستاهای هدف در حوزه عمرانی شامل بهسازی و تعمیر مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، تعمیر منازل مسكونی نیازمندان، رفع مشكل زیست محیطی نیازمندان با كمك ۸۰ گروه جهادی از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس یادآور شد: خانواده‌هایی كه كودكان آن‌ها در مهدالرضا مشغول آموزش می‌شوند، تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی قرار می‌گیرند كه به آن‌ها مشاوره‌های خانواده ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۳۰ نفر از اساتید مجرب حوزه‌های علمیه خواهران برای ارائه مشاوره به خانواده‌ها در سطح استان فارس در نظر گرفته شده است.

مهدی‌یار، تلاش برای سهولت در ازدواج جوانان، واسطه‌گری ازدواج و كاهش نرخ طلاق را از جمله اقدامات این مراكز مشاوره دانست و گفت: یكی دیگر از اقدامات ما سركشی و تفقد بیماران در بیمارستان‌هاست است كه این برنامه را به‌صورت دائمی انجام می‌دهیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس یادآور شد: همچنین به دلیل اهمیت توجه به خانواده شهدا، كانونی برای آنان ذیل این نمایندگی راه‌اندازی شده است كه در جهت رفع مشكلات خانوادگی آنان گام برمی‌دارد.

وی در ادامه با یادآوری اینكه تمام هزینه‌های این نمایندگی از محل نذورات مردمی است، گفت: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند نذورات خود را به شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۶۷۰۵۷۲۰۷۰ بانك ملت به حساب نمایندگی آستان قدس رضوی واریز كنند.

مهدی‌یار با بیان اینكه در استان فارس اماكن وقفی امام رضا(ع) كم داریم، گفت: در این راستا ساز و كاری ایجاد كردیم تا كسانی كه تمایل به ایجاد وقف برای امام رضا(ع) دارند، از طریق دفتر آستان قدس رضوی نسبت به این كار اقدام كنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد: اخیراً نیز استاد نعمتی، استاد خوشنویسی مشهور استان فارس ۱۴ تابلو بزرگ نفیس را به ارزش یك میلیارد تومان به موزه آستان قدس رضوی اهدا كرد.


منبع: ایسنا
برچسب ها: قدس ، رضوی
نظرات بینندگان