کد خبر: ۱۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
نائب رئیس کمیته انضباطی اتاق بازرگانی ایران:

رسیدگی به تخلفات اعضای اتاق بازرگانی درصورت تنظیم شکوائیه!/ هیچ کارت بازرگانی ابطال نشده است

پیرموذن گفت: کمیته انضباطی اتاق ایران به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند که شکایتی برای آن تنظیم شده باشد اما تا کنون هیچ شکوائیه‌ای از اتاق شیراز به دست ما نرسیده است.

به گزارش شیرازه، حسین پیرموذن، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران که به گفته خود برای همراهی یکی از اقوام برای انجام عمل جراحی در شیراز حضور پیدا کرده است، گفت: از فرصتی که پیش آمده است برای حضور در اتاق بازرگانی و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در شیراز استفاده کردم!

جلسه با سوال خبرنگار خبرگزاری ایسنا درخصوص تخلفات برخی اعضای اتاق بازرگانی فارس آغاز شد که پیرموذن توضیح داد: هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی حق برداشت هیچ‌گونه حقوق، عیدی، مزایا، حق‌جلسه و غیره را ندارند و تاکنون در این مورد هیچ گزارش تخلفی از اتاق شیراز به کمیته انضباطی اتاق ایران وصول نشده است.

وی با بیان اینکه منتخبین بخش خصوصی که به عنوان هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان در اتاق بازرگانی فعالیت می‌کنند حق دریافت حقوق و مزایا ندارند، افزود: کمیته انضباطی اتاق بازرگانی ایران تنها مرجع رسیدگی به تخلفات هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق‌ها است.

پیرموذن در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درمورد حضور برخی از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز در کمیسیون‌های مختلف و داشتن چند پست اجرایی همزمان در اتاق شیراز، خاطرنشان کرد: تمام منتخبین هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق‌ها بدون دریافت حقوق و مزایا می‌توانند در کمیسیون‌های مختلف اتاق حضور داشته باشند و این موضوع منع قانونی ندارد و تخلف محسوب نمی‌شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس از پاسخ پیرموذن قانع نشد و گفت: «طبق ماده 8 قانونِ تشکیل اتاق‌های بازرگانی و آیین‌نامه نحوه فعالیت هیأت نمایندگان، استخدام و خرید خدمت اعضای هیأت نمایندگان در بخش‌های اداری اتاق بازرگانی تخلف به شمار می‌رود» و ادامه داد: در کدام بند آیین نامه شرط عدم دریافت حقوق مطرح شده است؟ که پیرموذن پاسخ داد کتاب آیین نامه را در اختیارتان می‌گذارم! و زمانی که خبرنگار فارس گفت آیین نامه را دارم بخشی که در آن چنین موردی اشاره شده را بفرمایید؟ پیرموذن گفت: اجازه دهید بحث دونفره نکنیم!

نائب رئیس کمیته انضباطی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی شیراز یکی از اتاق‌های موفق کشور است، گفت: با توجه به جوی که در اتاق بازرگانی شیراز دیدم و برایم جالب بود، اگر کسی مدرکی دال بر تخلف اعضای اتاق ارائه کند ظرف یک هفته بررسی و اعلام نتیجه می‌کنیم.

پیرموذن با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه شکایت و گزارش تخلفی از اتاق شیراز به دست کمیته انضباطی اتاق ایران نرسیده است، عنوان کرد: کمیته انضباطی به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند که شاکی داشته باشد و شکایتی برای آن تنظیم شده باشد اما تا این ساعت هیچ شکوائیه‌ای از اتاق شیراز به دست ما نرسیده است.

خبرنگار روزنامه سبحان گفت نمی‌توان براساس اینکه شکایتی مطرح نشده نتیجه گرفت تخلفی رخ نداده است و خواستار توضیح نقش نظارتی کمیته انضباطی شد که پیرموذن وی را به نداشتن آشنایی با قوانین اتاق بازرگانی محکوم کرد!

خبرنگار روزنامه عصر مردم نیز با اشاره به نزدیکی انتخابات اتاق بازرگانی و موارد مطرح شده در رسانه‌ها درخصوص ورود اتاق بازرگانی ایران به موضوع سوال کرد که پیرموذن ضمن بیان اینکه جامعه ما در زمان انتخابات‌ها جامعه‌ای بحث برانگیز می‌شود، پاسخ داد: اتاق بازرگانی هر استانی از نظر مدیریتی مستقل است و اتاق ایران به جز نظارت بر درآمد در موراد دیگر نمی‌تواند فی‌البداهه به اتاق‌ استان‌ها وارد شود. هر سال در زمان تصویب و تخصیص بودجه گزارش مالی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها به اتاق ایران اعلام می‌شود.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تمام درآمدهای اتاق‌های بازرگانی کشور به خزانه اتاق بازرگانی ایران ارسال می‌شود و بودجه سنواتی اتاق‌ها در اتاق ایران تصویب می‌شود، عنوان کرد: اتاق ایران بودجه سنواتی هر فصل را به اتاق‌های استان‌ها تزریق می‌کند بنابراین اتاق ایران بر درآمد و هزینه‌کرد اتاق‌ها نظارت دارد.

پیرموذن درمورد عدم انتخاب دبیر توسط رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: در چارت اتاق بازرگانی از دبیر استفاده می‌شود آن هم به این صورت که یک نفر خارج از هیئت نمایندگان اتاق به عنوان دبیر امور اجرایی اتاق را پیگیری می‌کند که به اتاق شیراز نیز گوشزد شده که یک نفر را به عنوان دبیر معرفی کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ابطال کارت‌های بازرگانی جعلی گفت: در هیچ یک از اتاق‌های بازرگانی کشور کارت بازرگانی جعلی وجود نداشته اما در اتاق بازرگانی اهواز تعدادی کارت عضویت به دلیل عدم ارسال به موقع مدارک لازم و قانونی، معلق شده است و زمانی که این مدارک وصول شود کارت‌های عضویت به اعضا بازگردانده می‌شود.

پیرموذن که رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز می‌باشد ضمن بیان اینکه اعضای اتاق‌ها نباید مصاحبه‌های مطبوعاتی خارج از آیین‌نامه داشته باشند! از پاسخ به سوالات مربوط به مشکلات بخش خصوصی و تولیدکنندگان با این استدلال که نزدیک به انتخابات است و تبلیغات محسوب می‌شود، امتناع کرد.

اول بهمن ماه سید جواد زمانی، معاون استان‌های اتاق ایران در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود: اگر معاون اتاق بازرگانی عضو هیئت نمایندگان باشد یا به عکس خلاف قانون است و پرونده این افراد باید به کمیته انضباطی اتاق ایران برود و برخورد جدی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی همچنین حضور دبیر در اتاق‌های بازرگانی استان‌ها را الزامی دانست و گفته بود: استان‌ها حتماً باید دبیر داشته باشند و آن‌هایی که ندارند و دبیر آن استعفا داده است، باید سریع فرد دیگری را جایگزین کنند.

به گفته زمانی طبق ماده 4 قانون تشکیل اتاق بازرگانی، استان‌ها از نظر اداری و مالی مستقل هستند، ولی اگر تخلفی صورت بگیرد به کمیته انضباطی ارجاع داده شده و کمیته حتماً پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان