کد خبر: ۱۲۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
معاون توسعه مدیریت سازمان برنامه‌ریزی فارس:

دستگاه‌های اجرایی مکلفند میز خدمت الکترونیکی راه‌اندازی کنند

افکاری گفت: دستگاه های اجرایی مکلفند نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل «میز خدمت الکترونیکی» و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.

به گزارش شیرازه از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس جلسه تبیین روش های عملیاتی کردن استقرار میز خدمت الکترونیکی در شهردارهای استان فارس امروز برگزار شد. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در این جلسه ضمن برشمردن برخی منافع و ویژگی های اجرایی شدن میز خدمت الکترونیکی در دستگاه های اجرایی استان و شهرداری های فارس گفت: اطلاع رسانی شفاف در مورد هر یک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و میز خدمت حضوری شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارائه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت است.

افکاری ادامه داد: انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارائه خدمت، قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی، ارائه کد رهگیری منحصربه فرد به درخواست خدمت به منظور ردگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده ،امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال الکترونیکی و امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع از دیگر مزایای اجرایی شدن میز خدمت الکترونیکی در دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان فارس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان، دستگاه های اجرایی مکلفند نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل "میز خدمت الکترونیکی" و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در عین حال خاطرنشان ساخت: شهرداران شهرهای استان فارس نباید اجازه دهند تا حقی از شهروندان ضایع شود و این زمانی محقق خواهد شد که همه ما با تعامل و همکاری یکدیگر میز خدمت را راه‌اندازی کرده و برای با استقرار میز خدمت، خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

لقمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری نیز در این جلسه بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریعتر میز خدمت در شهرداری های استان فارس تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی شهرداری های استان فارس مکلفند بر اساس دستور العمل ابلاغی ، تمهیدات لازم را برای استقرار میز خدمت الکترونیکی بکار گیرند.

در ادامه این جلسه ابراهیمی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری شیراز به همراه م فلاح معاون نرم افزار سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز، گزارشی جامع از مجموعه اقدامات و عملکرد دولت الکترونیک در شهرداری شیراز را ارائه دادند.

پیش از این انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها را با هماهنگی استانداری ها به عنوان مسئول ارزیابی و ارائه گزارش عملکرد اجرای میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها در سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین نموده است.


نظرات بینندگان