کد خبر: ۱۲۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

جشنواره عکس «سیما و منظر شهری» در استان فارس برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس از برگزاری جشنواره استانی عکاسی با محوریت سیما و منظر شهری خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۶ بهمن ماه امسال است.
به گزارش شیرازه، محمدجامعی اهداف برگزاری این جشنواره را تحقق آرمان شیراز شهر انسان‌محور، به تصویر کشیدن آرمان‌های شهری از جمله شهر گردشگرمدار، شهر فرهنگی، تعریف دیدگاهی جدید میان سیما و منظر شهری و گردشگری عنوان کرد.

جامعی تصریح کرد: در این جشنواره نقد سیما و منظر شهری با هدف ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مطالبه کیفیت و حساسیت نسبت به سیما و منظر شهری، ترویج نگاه کیفی در طرح‌های اجرایی، برنامه‌های ساماندهی و سیاست گزاری‌ در حوزه سیمای شهری در راستای حضور هر چه بیشتر گردشگران شهری دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این که هزینه شرکت در این جشنواره رایگان است و عکس‌های ارسالی باید مربوط به شهر‌های استان فارس باشد، افزود: عکاسان سایر نقاط کشور نیز می‌توانند عکس‌های خود را که متعلق به شهرهای استان فارس است را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جامعی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار می‌شود افزود: در بخش دانشجویی 60 اثر و در بخش آزاد نیز 50 اثر به نمایشگاه که همزمان با برپایی نمایشگاه شهر زیبا که هفتم تا دهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند که از هر بخش هفت طرح به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس بیان کرد: عکاسان باید پس از ثبت نام اولیه، آثار خود را حداکثر تا پایان روز 26 بهمن 97 در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.fars-universities.ir  بارگذاری کنند.

جامعی تصریح کرد: نشانه‌های شهری، زوائد بصری، نور و رنگ در سیما و منظر شهری، سیما و منظر شهری در شب، گردشگری و فضای شهری، گردشگری در بافت تاریخی، گردشگری و معضلات سیما و منظر شهری از محورهای برگزاری جشنواره استانی عکس سیما و منظر شهری است.

وی از دیگر محورهای این جشنواره را  سیمـای شهـر، منظر شهری، دورنما، سیمای جداره‌ها،  نقش و نگارهای دائمی و موقت ثبت شده در دیوارهای شهر، تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای تجاری و اداری، دیوار نویسی و نقاشی دیواری عنوان کرد.

جامعی با بیان این که انتخاب آثار برگزیده در بخش‌های آزاد و دانشگاهی با نظرسنجی بازدیدکنندگان از نمایشگاه انجام می‌شود، گفت: در این راستا، آثار دانشجویان شرکت کننده مراکز مختلف آموزشی استان فارس در غرفه‌هایی جداگانه به نمایش گذاشته می‌شود که پس از نظرسنجی بازدیدکنندگان به هفت اثر برتر از نگاه مردم جوایزی تعلق می‌گیرد.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس با بیان این که این دانشگاه یکی از دانشگاه های مطرح استان در آموزش رشته های فنی و مهندسی از جمله معماری و شهرسازی است، تصریح کرد: میزبانی از جشنواره عکاسی سیما و منظر شهری نیز با توجه به تخصص های موجود در دانشگاه و احساس نیاز جامعه مخاطب و همچنین تعامل بین دانشگاه و مدیریت شهری انجام شده است.

براساس این گزارش، استانداری فارس، سازمان مدیریت  و برنامه ریزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه شیراز، شهرداری شیراز، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام مهندسی استان فارس، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، دانشکده خبر و شرکت عمران صدرا به همراه گروه آموزشی نوید، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس را در برگزاری جشنواره عکس سیما و منظر شهری همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان