کد خبر: ۱۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

برنامه پدر خوانده اصلاح طلبان فارس برای تسخیراتاق بازرگانی

اهالي سياست خوب ميدانند كه براي دستيابي به اهداف سياسي خود نياز به قدرت مالي و اجتماعی دارند كه اين هر دو در اتاق هاي بازرگاني موجود است.
به گزارش شیرازه، انتخابات اتاق بازرگاني به عنوان پارلمان بخش خصوصي نماد قدرت و ثروت بخش خصوصي است.

در سالهاي اخير و پس از تصويب قانون بهبود مستمر فضاي كسب و كار و وظايفي كه به استناد قانون مذكور بر عهده اين تشكل غير دولتي گذاشته شد،شان و منزلت اتاق بازرگاني افزايش يافت و اركان اتاق بازرگاني فرصت يافتند تا به اركان حاكميت نزديكتر شده و با افزايش قدرت لابي گري خود به منابع بيشتري از قدرت و ثروت دست يابند.

تا آنجا كه در برخي از استان ها اعضا هيات نمايندگان با تكيه بر همين قدرت به دست آمده راهي شوراي شهر يا مجلس شده اند.

از اينرو رفته رفته توجه سياسيون به اتاق بازرگاني افزايش يافته و تسخير آنرا در دستور كار خود قرار داده اند.

اهالي سياست خوب ميدانند كه براي دستيابي به اهداف سياسي خود نياز به قدرت مالي و اجتماعی دارند كه اين هر دو در اتاق هاي بازرگاني موجود است.

١١ اسفند امسال نهمين دوره انتخابات اتاق هاي بازرگاني در سراسر كشور برگزار ميشود و تنور انتخابات از لحظه ثبت نام كانديداها داغ شده است.

شيراز نيز از اين امر مستثني نبوده و كم و بيش تحرك كانديداها در فضاي مجازي مشهود است.

اما آنچه در شيراز جالب توجه است ثبت نام يكي از پدر خوانده هاي اصلاحات در انتخابات مذكور است. عبدالحمید معافيان كه پيش از اين در مقاطعي كانديدای مطرح استانداري فارس  و شهرداري شیراز بوده اكنون براي عضويت در هيات نمايندگان اتاق بازرگاني شيراز ثبت نام كرده است.

به نظر می رسد این ثبت نام  دو مفهوم خواهد داشت: اول آنكه جایگاه  اتاق بازرگاني در حد و اندازه استاندار و شهردار براي لابي گران سياسي ارزشمند است و حاضرند براي تملك آن خود را در محك راي بگذارند و دوم، اهالي سياست خصوصا اصلاح طلبان با توجه به نزديك شدن به انتخابات مجلس  در سال آینده تلاش دارند تا با دسترسي به منابع مالي اتاق، انتخابات آينده را سازماندهي كنند.

گوشه چشم سياسيون به اتاق بازرگاني با هر نيتي كه انجام شده باشد آفتي بزرگ و جبران ناپذير براي بخش خصوصي خواهد بود.
نظرات بینندگان