کد خبر: ۱۲۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
رئیس کانون آفرینی فارس خبر داد:

اولین کافه کارآفرینی فارس در هتل شیراز راه‌اندازی شد/ باید در تمام حوزه‌ها شفافیت کامل وجود داشته باشد

ظهیرامامی در حاشیه مراسم آغاز به کار کافه کارآفرینی گفت: باید در تمام حوزه‌ها شفافیت کامل وجود داشته باشد و رانت اطلاعاتی به حداقل برسد.

به گزارش شیرازه، علیرضا ظهیرامامی، رئیس کانون کارآفرینی استان فارس دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در کافه‌کارآفرینی هتل شیراز گفت: به منظور رونق کسب و کار در حوزه‌های مختلف و همفکری، تبادل نظر و تعامل کارآفرینان با یکدیگر و مسئولین و درنتیجه خلق ایده‌های جدید اشتغال‌زایی کافه‌ کارآفرینی در طبقه ششم هتل شیراز راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: کافه کارآفرینی محلی برای تجمع دانشجویان، مخترعان، کارآفرینان، طراحان استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها است تا علاوه بر طرح ایده‌های خلاقانه در فضایی صمیمی برای راه‌اندازی یک کسب و کار با هم تبادل نظر کرده و تفاهم‌نامه منعقد کنند.

ظهیرامامی ایجاد کافه کارآفرینی را ابتکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: کافه‌های کارآفرینی در غرب پیشینه قوی دارد و ما نیز به دنبال ایجاد فضایی برای همفکری و تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستیم.

ظهیرامامی با تاکید براینکه افزایش توان مدیریتی مدیران استان از طریق شناسایی موانع کارآفرینی و تشکیل کارگروه‌ها یکی از اهداف کانون است، گفت: در این راستا تاکنون 11 کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف کارآفرینی ایجاد شده است که به عنوان اتاق فکر موانع موجود در فضای کسب و کار را بررسی کرده که پیشنهادها و راهکارها پس از تصویب از سوی کارگروه اشتغال، قابل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون کارآفرینی براساس مصوبه شورای عالی اشتغال تشکیل شده‌است، افزود: کانون دارای 12 نفر عضو هیأت امناء است.

رئیس کانون کارآفرینی فارس خاطرنشان کرد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرهیأت امناء و روسای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه شیراز، پارک علمی فناوری و مسکن و شهرسازی دیگر اعضاء حقوقی کانون بوده و نظارت بر فعالیت‌های کانون کارآفرینی را بر عهده دارند.

ظهیرامامی گفت: ایجاد بستر مناسب برای حضور حداکثری کارآفرینان در تصمیم‌های استانی از طریق شناسایی کارآفرینان و نیز دیتا بانک و معرفی به جشنواره برتر، صدور کارت، توسعه کارآفرینی در حوزه‌های مختلف به ویژه برای مقابله با خشکسالی و کمبود آب به عنوان زیربنای توسعه پایدار اقتصادی از دیگر رویکردهای کانون است.

وی با بیان اینکه بهسازی و احیاء قنات‌ها در راستای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان از جمله اهداف کانون کارآفرینی است، اظهار داشت: قنات‌ها با قدمت دیرنیه بالاترین هم زیستی را درتامین آب داشته و با تعامل فرهنگی و نیز کار کارشناسانه از سوی متخصصان و محققان کانون کارآفرینی آن را از معرض خشک شدن نجات داده‌است.

این عضو اتاق بازرگانی فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص آمارهایی که اتاق بازرگانی ارائه می‌دهد، گفت: متاسفانه شفافیت در نهادهای دولتی و خصوصی کم‌‎رنگ است و باید در تمام حوزه‌ها شفافیت کامل وجود داشته باشد و رانت اطلاعاتی به حداقل برسد.

وی افزود: از اصل خصوصی‌سازی به شدت دفاع می‌کنم و معتقدم 99 درصد فعالیت‌های اقتصادی باید در دست بخش خصوصی اهلیت‌دار، توانمند، سالم و غیررانت‌خوار باشد.

بنابراین گزارش، روزهای دوشنبه هرهفته از ساعت 17 تا20 جلسات رسمی کافه با حضور مسئولین استان برگزار می گردد و روزهای پنجشنبه جلسات غیررسمی کارآفرینان با یکدیگر برگزار می‌شود.

دوشنبه این هفته کارآفرینان حوزه هنر و صنایع دستی حضور داشتند که همه خواستار دریافت وام برای تولید بودند و البته دغدغه بازاریابی و فروش را نیز داشتند. حسین کاووسی اکبرپور، مشاور دفتر مشاوره موسسه فکر برتر نیز بر اتصال زنجیره‌های تولید، بازاریابی و فروش تاکید و اظهار کرد: اعطای وام بدون ارائه دادن آموزش‌های لازم برای تولید محصول در حد استانداردهای بین‌المللی خیانت است.

‌ کانون کارآفرینی با شماره تلفن 36319700 الی 36319707 داخلی 310 و 311 پاسخگوی سوالات کارآفرینان می‌باشد.


نظرات بینندگان