کد خبر: ۱۲۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فرمانده انتظامی فارس:

افزایش 50 درصدی کشفیات قاچاق در فارس/ کلاهبرداری اسکیمری با عروسک و میوه

رئیس پلیس استان فارس گفت: حدود 319 میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون کشف شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 50 درصدی روبرو بوده است.
به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی استان فارس نهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد پلیس در 10 ماه گذشته تاکنون پرداخت و گفت: طی 10 ماهه گذشته 70 باند منهدم و در این راستا بالغ بر 40 تن انواع مواد مخدر کشف و 816 دستگاه خودرو، 79 دستگاه موتورسکلت توقیف و 14 هزار و 928 نفر شامل (قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد) دستگیر شدند.

سردار احمدعلی گودرزی از انهدام 5 باند مواد مخدر و کشف حدود 3 تن انواع مواد مخدر( شامل تریاک، هروئین، حشیش و سایر مواد مخدر) در استان فارس خبر داد و بیان کرد: یک هزار و 89 متهم شامل (قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد) دستگیر و تعداد 66 دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی همچنین با اظهار اینکه حدود 319 میلیارد تومان کالای قاچاق در این مدت کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 50 درصدی روبرو بوده است، اذعان داشت: پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالاهای سلامت محور از جمله این کالاهای قاچاق کشف شده بوده است.

گودرزی از توقیف 3 هزار و 484 دستگاه و دستگیری 6 هزار و 257 نفر متهم در این خصوص خبر داد.

رئیس پلیس استان فارس درخصوص جمع آوری معتادین متجاهر با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد 4 هزار و 839 معتاد متجاهر در سطح استان (4 هزار نفر در شیراز) جمع آوری شده است، با ابراز تاسف درخصوص کمبود ظرفیت اردوگاه و کمپ محل نگهداری معتادان، بیان کرد: اگر ظرفیت افزایش پیدا کند معتادان بسیاری را می توانیم جمع آوری و تحویل بدهیم.

 گودرزی گفت: همچنین پرونده های کلان (بالای یک میلیارد ریال) 27 درصد در استان افزایش داشته است.

وی بیان کرد: اخیرا باندی از سارقان متشکل از 2 نفر جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که صورت خودرا می پوشاندند وارد آرایشگاه های زنانه درنقاط مختلف شهر شیراز ( به ویژه جنوب، شرق و غرب) شده و با تهدید سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت و با قدرت نمایی افراد حاضر را تهدید و سپس اموال با ارزش زنان شامل ( طلا، پول و غیره) را سرقت و به سرعت از محل خارج و متواری می شدند.

فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد: با توجه به حساست موضوع پرونده ها جهت رسیدگی به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ارجاع و با اقدامات گسترده اطلاعاتی سارقان به نام های آرمان 20 ساله ( اهل فسا و ساکن شیراز) و ابراهیم کنعانی 17 ساله ( اهل کامفیروز و ساکن شیراز) شناسائی و دستگیر شدند.

گودرزی خاطرنشان کرد: متهمان به 13 فقره سرقت به عنف از آرایشگاه های زنانه و 4 فقره سرقت به عنف نافرجام و سرقت اموال به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

وی از ورود راحت به آرایشگاه های زنان انتقاد کرد و خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: لازم است این مطالبه برای ورود بدون شناسایی و آزاد به محلی که نوامیس مردم حضور دارند صورت بگیرد و حتی خود ما (نیروی انتظامی) نیز بایستی پاسخگو باشیم چرا که از وظایف ما نیز بشمار می رود.

گودرزی افزود: در البرز طرح ایفون تصویری از در مقابل آرایشگاه های زنانه اجرایی کردیم اما شیراز اینگونه نیست و این یک معضلی بشمار می رود که سوء استفاده گران و سارقان را به سمت خود متوجه کرده بود که البته با هوشمندی پلیس توانستیم افراد باند سارق آرایشگاه ها را دستگیر کنیم.

رئیس پلیس استان فارس اذعان داشت: در راستای رسیدگی به پرونده های ارجاع شده به پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری از طریق یکی از سایت های تبلیغات محور با وعده تسهیلات کم بهره، با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم با نام (ح.ب) در فرودگاه شیراز توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم با هویت جعلی (الف.ت) و مشاغل و عناوین دورغین مانند کارمند دادگستری، عضو خانواده شهدا و جانبازان خود را معرفی می کرده است که با اقدامات پلیسی با بررسی بر روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازی مشخص شد متهم با مراجعه به سایت های مختلف تبلیغات محور مربوط به شهرهای مختلف کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع در خواست وام کرده بودند را انتخاب و با برقراری تماس تلفنی از آن ها کلاهبرداری می‌کرده است که طی یک عملیات غافاگیر کننده شناسایی و دستگیر شد.

گودرزی بیان کرد: متهم در این رابطه به 100 فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در سطح کشور اعتراف کرده است که تاکنون مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس استان فارس در ادامه سخنان خود از کشف کلاهبرداری با اسکیمر خبر داد و گفت: با توجه به پرونده های ارسالی به پلیس فتا، در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب  های بانکی افراد، با بررسی های فنی و میدانی مشخص شد که برداشت با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام شده است.

گودرزی با اظهار اینکه دستگاه های کارتخوان مورد استفاده تحت بررسی قرار گرفت و با انجام تحقیقات لازم، متهمان شناسایی و نهایتا دستگیر شدند، بیان کرد: متهمان در جاده شیراز_سپیدان با  طعمه گذاری در قالب فروش عروسک و میوه اقدام به کپی از کارت های بانکی مشتریان و برداشت غیرمجاز از حساب های آن ها می کردند.

وی افزود: این افراد تعداد 21 فقره کارت بانکی متعلق به شهروندان کپی و حدود 3 میلیارد ریال از حساب آن ها برداشت کرده است.
نظرات بینندگان