کد خبر: ۱۲۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
رئیس حوزه های علمیه کشور در شیراز:

فارس در عرصه انقلاب از سال 42 حضوری فعال و پررنگ داشت/ راه، روش و فریاد رسای فاطمی در برابر ظلم را ادامه دهیم

آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور گفت:حوزه های علمیه و دانشگاه های استان فارس باید در جایگاه دین، علم، دانش و اخلاق پیشگام و اثرگذار باشد.
فارس در عرصه انقلاب از سال 42 حضوری فعال و پررنگ داشت/ راه، روش و فریاد رسای فاطمی در برابر ظلم را ادامه دهیم
به گزارش شیرازه، مراسم سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور پرشور آحاد مردم و شخصیت های برجسته مدیریتی استان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

رئیس حوزه های علمیه کشور در این مراسم باشکوه با تاکید بر اهمیت استان فارس گفت: استان فارس، استان تاریخی، تمدن ساز، پیشگام و سرافراز در ادوار تاریخ ایران و اسلام بوده که باید مجدد آن را به اوج شکوه بازگرداند و باید درصدر عالم اسلام باشد.

وی در خطاب به مردم شریف و فهیم شیراز عنوان کرد: شما مهد حوزه های علمیه بوده و هستید و از این استان اساتید، چهره ها و افراد برجسته ای در زمینه های گوناگون علمی و ادبی برخاسته اند که سرآمد بوده اند.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: علاوه بر پیشگامی در علوم و دانش، در بحث شهید و شهادت نیز سرآمد و پیشگام در تاریخ ایران و اسلام بوده اید.

وی درخصوص تاثیرگذاری استان فارس در جریان انقلاب اسلامی بیان داشت: استان فارس در عرصه انقلاب از سال 42 حضوری فعال و پررنگ داشت و علمای استان و بزرگان علاوه بر اثرگذاری در فارس، در پایه ریزی حرکات و برنامه های امام پیشگام و پیشران بودند.

این مقام روحانی در ادامه با اشاره به میراث مانده از اول انقلاب اذعان داشت: با گذشت 40 سال میراث انقلاب اکنون در دست شما مردم است، قدر آن را بدانید و با شهدا و خدا پیمان ببندید که از این میراث گران بها صیانت نمایید.

وی همچنین افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه های استان فارس باید در جایگاه دین، علم، دانش و اخلاق پیشگام و اثرگذار باشد.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تئوری هایی را در سطح دنیا باطل کرد، گفت: یکی از تئوری های کشورهای غربی و استکبار پایان عصر دین بود و بشر مسیر علم منهای دین را باید طی کند که انقلاب خط بطلانی بر این باور و تئوری کشید.

وی درمورد خصومت شیطان ها و اهریمن ها با انقلاب اسلامی متذکر شد: همه شیاطین و اهریمن های عالم شدند تا سر ملت سرافراز ایران را بشکنند زیرا می دانند که انقلاب ایران پیش از آن که انقلاب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد، انقلابی تمدنی بوده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تاکنون هزاران برنامه داشته اند که امید، بصیرت و علم را از مردم ایران بربایند اما کور خوانده اند و ملت در طی 40 سال انقلاب بر تفکر انقلاب و امام استوار ایستاده اند.
وی درمورد دین و تاثیر آن تصریح کرد: دین تمام شدنی نیست و در اعماق وجود بشر حضور داشته و در همه ساحت های انسانی اثرگذار بوده است.

این مقام مسئول پیرامون تفکر حاکم در جوامع مختلف قبل از انقلاب اظهار داشت: تئوری فکری عالم، تئوری غرب بود و راه پیشرفت نیز راه غربی که ملت ها یا باید تسلیم غرب می شدند یا باید عقب مانده و له می گشتند.

وی اضافه کرد: غرب و استکبار می گفتند کشورها یا باید مزدور ما باشند مثل عربستان که ما هم کمک می کنیم زندگی حیوانی پیشرفته ای داشته باشند و یا باید زیر چرخ توسعه کشورهای غربی نابود شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان امام حسین (ع) و یزید خاطر نشان کرد: حرف هایی که زمانی یزید به امام حسن (ع) می زد را امروز آمریکا خطاب به ما تکرار می کند اما ملت ما فریاد امام را شنیده  و آن را درک کرده اند.

وی افزود: ملت ایران طی 40 سال گذشته نشان داده که می توان امنیت، استقلال، آزادی و پیشرفت را در کنار جنگ تحمیلی داشت.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مردم ایران نشان داده اند که می توان از آمریکا جدا و مستقل بود اما در رده های بالای در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی بود.

وی با اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب بیان داشت: امروز از معدود کشورهایی هستیم که تسلیم غرب نیستیم و رهبر انقلاب به پشتوانه شما مردم در برابر استکبار ایستاده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به سفرهای خارج از کشوری که رفته عنوان کرد: قلب بسیاری از ملت های جهان به عشق مردم ایران می تپد و بسیاری از آن ها نیز می پرسند چگونه می توان 40 سال در برابر سخت ترین تحریم ها، مشکلات و جنگ ایستادگی کرد؟

وی ادامه داد: مردم سایر کشورها اعتقاد دارند که با یک صدم این فشارها، هر ملت و کشوری از پای در می آید اما ملت ایران توانسته با گذشت 40 از انقلاب در برابر این ناملایمات سرافرازانه مقاومت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چهلمین سال انقلاب، سال تجلی اعجاز خدا بر زمین است، ابراز داشت: با خدا پیمان ببندید و با او معامله کنید تا شما را به مراتب بالاتر برده و شمنانتان را بیشتر مرعوب کند.

وی در پایان با تاکید بر حرمت دهه فاطمیه گفت: در ایام فاطمیه امیدواریم راه، روش و فریاد رسای فاطمی در برابر ظلم را ادامه دهیم و در دنیا پیشگام این عرصه باشیم.


تقارن فاطمیه با دهه فجر درنامه ها لحاظ شده است

همچنین در این مراسم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در این ایام که یادآور سقوط نظام ظلم و ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور می باشد، کشور در اوج اقتدار خود می باشد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی هم در داخل و هم در خارج از مرزهای کشور با اقتدار به کارخود ادامه می دهد و مردم نیز به خوبی پشتیبان نظام و حرکت انقلابی آن هستند.

حجت الاسلام رضایی در سخنانی از کلیه دست اندرکاران و اعضای کمیته برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت ویژه تشکر کرد.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت برنامه های دهه فجر در استان فارس عنوان کرد: با مشارکت مردم بیش از 80 هزار برنامه در 14 موضوع و مبتنی بر 5 اصل در سراسر برای اقشار گوناگون برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: برنامه های دیده شده متناسب با نیازهای جامعه تدارک دیده شده و چه زمانی برای اجرایی شدن آن ها بهتر از دهه فجر و ورد به دهه پنجم انقلاب می توانست باشد.

وی درخصوص تهاجم بیگانگان و اصل اول برنامه های دهه فجر در استان فارس خاطر نشان کرد: دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب که کمتر گفته و بیان شده که بیگانگان نیز از این موضوع استفاده کرده تا نظام را ناکارآمد نشان دهند و جامعه را دچار شبهات کنند، پس بیان دستاوردها جز مهم ترین برنامه های ماست که نمایشگاهی به همین منظور با حضور دستگاه های مختلف در پارک آزادی خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس درمورد اصل دوم برنامه ها متذکر شد: اصل دوم برنامه های دهه فجر فارس مردمی بودن برنامه هاست و ما در استان ظرفیت های بالا و ارزشمندی همچون 7 هزار امکنه مذهبی داریم که امکان مردمی شدن برنامه ها و مراسم ها را می دهد.

وی اصل سوم در نظر گرفته شده برای برنامه های دهه فجر را وحدت همه اندیشه ها، افراد و جناح ها عنوان کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری همه دوستدار نظام و انقلاب بوده و همگان با در هر لباس و کسوتی انقلابی هستند مگر کسانی که مقابل انقلاب می ایستند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه یکی از اسرار موفقیت انقلاب دوستی ائمه اطهار بوده ابراز داشت: اصل دیگری که در برنامه در نظر گرفته شده ارزش های دینی می باشد که توجه خاصی به آن ها شده است.

وی در پایان اذعان داشت: بخشی از ایام دهه فجر متقارن با دهه فاطمیه شده به همین دلیل برنامه ها بگونه ای تدوین شده که هیچگونه حرمت شکنی صورت نگیرد زیرا که مردم پای ارزش های دینی و ائمه ایستاده اند.

در پایان مراسم سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در حرم مطهر شاهچراغ از کارگروه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ستاد چهلمین سال انقلاب اسلامی رونمایی شد.
نظرات بینندگان