کد خبر: ۱۲۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل ورزش و جوانان فارس خبر داد:

افتتاح 40پروژه و اجرای 2100 رویداد ورزشی در فارس به مناسبت دهه فجر

کامیاب گفت: در دهه مبارک فجر 40 پروژه ورزشی در سطح استان فارس با اعتبار80 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش شیرازه، حیدرعلی کامیاب در نشست خبری گفت: برای دهه فجر برنامه‌های متنوعی در بخش های ورزش و جوانان در استان فارس پیش بینی شده که بخشی از آن بهره برداری از پروژه های عمرانی خواهد بود.

کامیاب با بیان اینکه بخشی از پروژه ها شامل سالن ورزشی و زمین چمن است، گفت: مهمترین پروژه که با حضور معاون توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان افتتاح می شود، شامل زمین چمن استاندارد نی ریز با 35 میلیارد تومان اعتبار و 2 سالن چند منظوره در روستای چاه انجیر سروستان و یکی از روستاهای شهرستان نی ریز است.

او با بیان اینکه مرکز سوارکاری بخش لپویی تا 22 بهمن امکان بهره برداری دارد، گفت: این مجموعه با 4 هزار صندلی، 2 مانژ تمرین و یک مانژ مسابقه، بزرگترین مرکز سوارکاری جنوب کشور محسوب می شود.

کامیاب با بیان اینکه این مجموعه در زمینی به وسعت 2.5 هکتار در بخش لپویی زرقان احداث شده است، گفت: تلاش می کنیم این مجموعه با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود.

او گفت: در شهرستان مرودشت، یک زمین چمن، یک سالن ورزش بانوان و خانه تکواندو به همراه جاده سلامت، آماده بهره برداری است که همزمان با مرکز سوارکاری لپویی افتتاح می شود.

کامیاب با بیان اینکه حدود 100 زمین چمن آماده فرش در استان فارس وجود دارد، گفت: هزینه احداث یک زمین چمن مصنوعی به دلیل فراز و نشیب‌های اقتصادی از 200 میلیون به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه ساخت 6 خانه جوان در این استان سال گذشته آغاز شد، گفت: امسال با توجه به تاخیری که در احداث 4 خانه جوان ایجاد شده بود، امیدواریم که 2 خانه جوان لار و داراب افتتاح شود.

کامیاب با مقایسه سال های قبل و بعد از انقلاب، گفت: با توجه به آمارها، قیاس بین اقدامات اجرایی شده در حوزه عمران ورزش و جوانان، به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها، قبل و بعد از انقلاب، امکان ندارد زیرا قبل از انقلاب در اغلب شهرها و تمام روستاهای استان حتی یک متر فضای ورزشی نداشتیم درحالی که امروز در بعضی روستاها سرانه ورزشی یک متر است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس از اجرای بیش از 2 هزار و 100 رویداد ورزشی در سطح استان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

ارائه خدمات روانشناسی رایگان در دهه فجر به خانواده‌ها

علی رضایی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این نشست گفت: اجرای نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب توسط جوانان به معنای اعتماد دولت به نسل جوان است .

رضایی با اشاره به تجربه سازمان های مردم نهاد استان در برپایی جشنواره هفته دولت در شهر شیراز افزود: نسل جوان سرمایه حقیقی کشور است که اعتماد به آن هیچگاه منتج به ضررو زیان نشده است.

وی به انتخابات دومین مجمع ملی جوانان که هفته گذشته در استان کرمان برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: حمید رضا اسلامی و مهدیس معصومی دو تن از جوانان شیرازی در این مجمع دو کرسی مهم عضویت در هیئت رئیسه و دبیری این هیئت را تصاحب کردند. رای بالای اعضای مجمع ملی جوانان به این دو جوان نشان از درک توانایی های جوانان استان فارس توسط اعضای مجمع ملی جوانان است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه با بیان اینکه حوزه جوانان نیز همچون دیگر حوزه‌های این اداره کل برنامه های متنوع بسیاری را برای پربار تر شدن جشن های فجر چهلم انقلاب تدارک دیده است، گفت: 17بهمن با حضور جوانان ۱۰ استان کشور نشست بزرگ جوانان تحت عنوان جوانان امیدوار انقلاب ماندگار در شهرستان لامرد برگزار خواهد شد .

رضایی با بیان اینکه این نشست با محوریت کارآفرینی و سازمان‌های مردم نهاد و با حضور ۴۰ جوان کارآفرین و سازمان های مردم نهاداستان از ۱۶ تا هجدهم بهمن برگزار خواهد شد، افزود: در این نشست ملی-منطقه‌ای مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور خواهند داشت .

وی از برگزاری هفت برنامه بزرگ در حوزه جوانان و در فاصله زمانی دهه فجر امسال تا ۱۲ فروردین سال آینده تحت عنوان از انقلاب اسلامی تا جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: از مجموعه این هفت برنامه دو برنامه در شیراز و پنج برنامه دیگر در شهرستان های استان برگزار خواهد شد. م

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در ادامه از ارائه خدمات روانشناسی رایگان در دهه فجر به خانواده ها خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تلاش برای تحکیم بنیان خانواده انجام می شود .

رضایی از برگزاری مسابقات بومی محلی، پهلوانی، جام نشاط و دوستی خانوادگی و... به عنوان برخی از عناوین برنامه های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان در دهه فجر یاد کرد و گفت: بازوبند پهلوانی کشور در خلال این برنامه‌ها در شهر شیراز به بازوی پهلوان اول کشور بسته خواهد شد.


نظرات بینندگان