کد خبر: ۱۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با شیرازه:

فعالیت چهره های سیاسی در اتاق بازرگانی محل اشکال است/ زیرساخت های استانی شدن انتخابات مجلس فراهم نیست/ نماینده موفقی هستم

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با برآیندی که از سه سال حضور در مجلس شورای اسلامی داشته ام، سال آینده نیز از حوزه شیراز برای مجلس کاندید خواهم شد.
فعالیت چهره های سیاسی در اتاق بازرگانی محل اشکال است/ زیرساخت های استانی شدن انتخابات مجلس فراهم نیست/ نماینده موفقی هستم
مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه پیرامون ثبت نام تعدادی از افراد سیاسی شناخته شده در انتخابات اتاق بازرگانی گفت: باید دید که این افراد با چه نگاه وارد این رقابت شده و ثبت نام کرده اند، اگر به عنوان بازرگان و بخش خصوصی آمده باشند، اشکال و ایرادی وارد نیست اما اگر بخواهد با چهره، هدف و رانت سیاسی در اتاق بازرگانی حاضر شود، درست نیست و باید جلوی آن ها گرفته شود.

وی درخصوص استانی شدن انتخابات نمایندگان نجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این موضوع جای بحث زیادی دارد که از یک طرف اگر این اتفاق صورت پذیرد، جنبه های خوبی دارد و نگرش نمایندگان به سمت کلان خواهد رفت و کارهای خرد کم تر خواهد شد و کارهای خرد و مربوط به حوزه های محلی را در آن صورت می بایست به پارلمان محلی که همان شورای شهر باشد، بسپاریم اما برای اجرای اینگونه انتخابات زیرساخت های لازم هنوز آماده نشده است.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرامون مزایای استانی شدن انتخابات عنوان کرد: در صورتی استانی شدن انتخابات می توان شاهد حضور احزاب بوده و انتخابات روبرو و چهره به چهره خواهد شد و بعضی از تبلیغات قومیتی به کنار خواهد رفت که از محاسن آن است و اگر پیش بیاید، می تواند بسیار خوب و موثر در مسائل کشور و استان باشد.

وی در این خصوص همچنین افزود: اگر انتخابات رقابت استانی باشد، من موافق این امر خواهم بود اما هنوز چون به صورت ریز وارد دستورکار مجلس نشده است، عده ای معتقد هستند که در هر شهرستان خودشان با هم رقابت نمایند که در این صورت این مورد از دو مرحله ای شدن انتخابات جلوگیری خواهد کرد و مزیت خاصی نخواهد داشت.

مسعود رضایی درمورد انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده و حضورش در رقابت برای کسب کرسی در آن مجلس برای دوره بعد اذعان داشت: ثبت نام و کاندید شدن من در سال آینده برای حضور در مجلس شورای اسلامی بستگی به نگاه مردم دارد که اگر احساس کنم توانسته ام کاری برای مردم انجام دهم، در این رقابت حاضر خواهم شد و تا زمانی که توان داریم، سیاست ما را رها نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: تا الان و تا آنجایی که توان داشته و منابع در اختیار من بوده، موفق بوده ام و هرجا که کم کاری بوده حاضر هستم به صورت شفاف بیان کرده و علل را نیز بازگو کنم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در دوره ای وارد مجلس شورای اسلامی شدیم که اعتبارات و منابع مشکل پیدا کرده اند و بالطبع مردم نیز به این علت ناراضی خواهند بود و چون ناراضی هستند، ما نیز عضوی از مردم هستیم.

وی در پایان متذکر شد: با برآیندی که از سه سال حضور در مجلس شورای اسلامی داشته ام، سال آینده نیز از حوزه شیراز برای مجلس کاندیدا خواهم شد.
نظرات بینندگان