کد خبر: ۱۲۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز:

«چاووش چهل سالگی» در شیراز طنین‌انداز می‌شود/ آغاز اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق کم برخوردار شیراز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز از برگزاری 17 برنامه و همایش فرهنگی و هنری در شیراز و 40 عنوان برنامه در فرهنگسراهای این شهر به مناسبت جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری این سازمان در دهه فجر گفت: جشن بزرگ انقلاب اسلامی با عنوان «چاووش چهل سالگی» با تجلیل از مبازران انقلابی هنرمند شیراز و اجرای ترانه‌های حماسی توسط محمدرضا گلریز، خواننده نام آشنای موسیقی انقلابی برگزار می‌شود.

ابراهیم گشتاسبی‌راد با بیان این مطلب، از برگزاری 17 برنامه و همایش فرهنگی و هنری کلان در سطح شیراز و 40 عنوان برنامه در فرهنگسراهای این شهر به مناسبت جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز گفت: با توجه به اهمیت برگزاری جشن‌های باشکوه در چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی و شعار کلیدی «افتخار به گذشته، امید به آینده» طرح‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و همچنین حوزه اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

گشتاسبی راد «چاووش چهل سالگی» را بزرگترین برنامه شهرداری شیراز در دهه فجر انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این برنامه کنسرت استاد محمدرضا گلریز شناخته شده‌ترین خواننده انقلابی ایران 23 بهمن ماه ساعت 18 در تالار احسان  برگزار می‌شود که در آن با حضور شهردار شیراز از چند مبارز انقلابی هنرمند شهر نیز تجلیل می‌شود.

وی از حضور متفاوت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در راهپیمایی  22 بهمن ماه خبر داد و گفت: امسال نمایشگاه «شیرازه انقلاب» از عکس و اسناد کمتر دیده شده انقلاب اسلامی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز فارس در غرفه سازمان برپا می‌شود و گروه سرود 100 نفره کودکان به اجرای سرود ماندگار «نام جاوید وطن» می‌پردازند.

گشتاسبی‌راد افزود: همچنین ترانه‌های «انقلاب شورانگیز» نیز توسط گروه ناشنوایان اجرا می‌شود و غرفه ویژه کودکان و نمایشگاه کتاب هم برپا خواهد بود.

«انقلاب اندیشه» با برگزاری اولین مسابقه کتابخوانی آنلاین


وی با بیان اینکه برای اولین بار مسابقه کتابخوانی آنلاین در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: به مناسبت دهه فجر با عنوان «انقلابِ اندیشه» کتاب «نوشته روی دیوار» اثر محمدرضا سرشار با همکاری انتشارات سوره مهر در بستر اپلیکیشن «کتابخوان سوره مهر» از 13 تا 25 بهمن ماه اجرا می‌شود.

آغاز اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق کم برخوردار شیراز


معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه طرح سینما محله شیراز با اکران فیلم‌های روز سینمای ایران از ابتدای دهه فجر در 6 فرهنگسرای شیراز کلید می‌خورد که تا 15 اسفندماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح فرهنگسراهای مناطق کم برخوردار برای بهره بردن از هنر سینما انتخاب شده‌اند که اهالی این مناطق شیراز در دهه مبارک فجر به صورت رایگان و از 22 بهمن تا نیمه اسفند با پرداخت هزینه‌ای ناچیز به تماشای تازه‌ترین آثار سینماگران کشور می‌نشینند.

گشتاسبی راد «برداشت چهل» را یکی دیگر از برنامه‌های مرتبط با هنر هفتم در دهه فجر اعلام و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح در 24 فرهنگسرای شیراز فیلم‌های برگزیده کودک و نوجوان چهار دهه سینمای ایران برای مردم اکران می‌شود.

پاکبانان و باغبانان به تماشای تئاتر می‌نشینند

هنر «تئاتر» از دیگر محورهای برنامه های هنری شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر است که رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در تشریح آن گفت: هنرهای نمایشی یکی از مهمترین ابزار تولید محتوا و انتقال پیام است که از این پس برای بهره بردنِ طیف‌های مختلف جامعه از آن بیش از پیش بهره برده خواهد شد.

وی بیان کرد: به همین منظور در برنامه «نمایش انقلاب» تئاتر برگزیده «پره پروانه پولادی» به کارگردانی نوید جعفری به مدت سه شب از 16 تا 18 بهمن ماه برای پاکبانان، باغبانان و همچنین کارکنان قطار شهری در تماشاخانه استاد فقیه روی صحنه می‌رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: اجرای نمایش‌های شاد با محوریت فرهنگ شهروندی در برنامه «شادیانه‌های بهمن» و همچنین نمایش‌های سنتی شیراز توسط گروه تئاتر سفیر به سرپرستی استاد علیرضا حیدرپور فرد در نقاط مختلف شیراز از دیگر برنامه‌های هنر ششمی‌های شیراز در دهه فجر خواهد بود.

گشتاسبی راد برگزاری نمایشگاه کتاب «دوست من کتاب» در 4 فرهنگسرای منتخب شیراز به همراه اجرای طرح مبادله کتاب با کاغذ باطله را از برنامه‌های مهم و قابل اجرا در دهه فجر دانست و گفت: در این طرح یکی از مراکز بزرگ پخش کتاب شیراز به عرضه کتاب با تخفیف 20 تا 40 درصد کتاب از ناشران برگزیده کشور می‌پردازد.

وی افزود: طرح «قصه‌های ماندگار» به منظور ایجاد رقابت و انگیزه در بین مربیان کودک فرهنگسراها و خانه‌های شهروند کوچولو با محوریت مسابقه قصه‌گویی 17 و 18 بهمن ماه در سه فرهنگسرای علوی، شهروند و هنر برگزار خواهد شد.

«فجر فاطمی» در 6 فرهنگسرا و «واژه‌های آسمانی» در فرهنگسرای قرآن شیراز

معاون شهردار شیراز با اشاره به تقارن دهه فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه، اظهار کرد: سلسله نشست‌های «فجر فاطمی» با محوریت فرهنگسرای قرآن و عترت در 6 فرهنگسرای شیراز برگزار می‌شود. همچنین مسابقه بزرگ حفظ سوره های عصر، فجر و فتح در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از 13 تا 18 بهمن ماه با عنوان «واژه‌های آسمانی» در فرهنگسرای قرآن و عترت به اجرا در می‌آید.

مشاعره 40 کودک و نوجوان در  «چله‌نشینِ شعر»

گشتاسبی راد با بیان اینکه برنامه «چله‌نشینِ شعر» یکی از مهمترین طرح‌های شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر است که 24 بهمن ماه در بوستان آزادی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این برنامه 40 کودک و نوجوان به مشاعره در حضور مخاطبان می‌پردازند و سرودهای حماسی و انقلابی نیز توسط گروه ناشنوایان با عنوان «انقلابِ شورانگیز» اجرا خواهد شد؛ همچنین بازی‌های بومی و محلی نیز در حاشیه این آئین اجرا می‌شود.

«چهل ضربدر 10» برنامه دیگری است که رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح 400 کودک و نوجوان شیراز در بستر بازی‌های رایانه‌ای در فضایی مفرح در فرهنگسرای رسانه به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از مشارکت شهرداری شیراز در همایش «خاطره انقلاب» در دوازدهم بهمن ماه و برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی و جشنواره ورزشی کارکنان شهرداری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و تأکید کرد: علاوه بر این برنامه‌های کلان حداقل 40 برنامه در سطح فرهنگسراها و جشن‌های مختلف در مناطق شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان