کد خبر: ۱۲۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس مطرح کرد:

اجرای 40برنامه توسط هلال احمر فارس در دهه فجر/ کمبود جدی مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات در شیراز

درویشی با بیان اینکه همه استان‌‌های بزرگ کشور دارای مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات هستند از اینکه تا کنون در فارس این مرکز احداث نشده است اظهار تعجب کرد.

اجرای 40برنامه توسط هلال احمر فارس در دهه فجر/ کمبود جدی مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات در شیرازبه گزارش شیرازه، حسین درویشی در نشست خبری اعلام برنامه های دهه فجر جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، 40 برنامه شاخص در استان فارس توسط جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌گردد.

وی به تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت و گفت: غبارروبی قبور شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، اعزام 48 کاروان سلامت به مناطق محروم که کار ویزیت مردم را به صورت رایگان توسط پزشکان داوطلب انجام می دهند، دو کاروان سلامت با حضور پزشکان متخصص در شهرستان های خرامه و ممسنی مستقر خواهند شد، مانور اعزام کاروان های سلامت به صورت منطقه ای که فارس هرمزگان و بوشهر در آن حضور دارند، افتتاح 29 خانه هلال برای اموزش و حفظ ایمنی در شرایط بحران، برگزاری جشنواره استانی ماه پیشونی ویژه کودکان که توسط جوانان سازمان هلال احمر برگزار می شود و با سرود و نمایش ایمنی را به کودکام آموزش می دهند، ایجاد ایستگاه سلامت در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن، ایجاد ایستگاه سلامت در کنار مصلاهای نماز جمعه، اهدای خون به نیازمندان توسط نیروهای جمعیت، برگزاری المپیاد امداد و نجات با حضور 200 خانم و 200 اقا در اباده، برگزاری مسابقه کتابخوانی، کوهپیمایی از جمله برنامه هایی است که در دهه فجر در استان فارس برگزار می شود.

درویشی همچنین از آماده سازی و تجهیز 5 خودرو امداد و نجات با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این خودروها در پایگاههای فسا، داراب، ممسنی و مرودشت مستقر می‌شود و تجهیزات تخصصی رهاسازی مصدوم از خودرو در جاده ها و ارتباطات رادیویی و غیره را دارا می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور، سه پروژه شامل یک پروژه امدادشهری و مرکز اموزش تخصصی در شهرستان اقلید با اعتبار 11 میلیارد و 94 میلیون ریال، یک پروژه ساختمان امداد شهری و آموزش تخصصی امداد در شهرستان نورآباد با 28 میلیارد و 612 میلیون ریال و مرکز جامع توانبخشی در شهر شیراز که کار گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی و فیزیوتراپی را انجام می‌دهد با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

درویشی ادامه داد: چند پروژه دیگر از جمله یک پروژه در شهرستان ارسنجان، پایگاه بین شهری دشت ارژن و در ده شیخ اردوگاه امام رضا(ع) که پیش از این راه اندازی شده بودند، نیاز به تکمیل داشته اند که 286 میلیون تومان در طول یک ماه گذشته هزینه شده و برای این ایام آماده شده است.

وی افزود: این جمعیت فعالیت های بسیاری به جز امدادرسانی دارد و در بحث پیشگیری برای حوادث کار آموزش را انجام می دهد و با آموزش امداد و کمک های اولیه و آشنا کردن مردم با حوادث، آنان را برای ایمنی خود در مقابل حوادث آماده می کند و تلاش دارد بحث خودامدادی را نهادینه کند.

درویشی اظهار کرد: خانه‌های هلال در روستاهای دوردست با همکاری بخشداران و دهیاران ایجاد شده و برای کمک رسانی تا زمان رسیدن نیروهای امدادی است که مردم بتوانند از وقت طلایی استفاده کنند و در بحث امداد و کمک رسانی کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان فارس کمبود یک مجموعه پایگاه پشتیبانی و عملیات امداد و نجات که انبارهای بزرگ امدادی، آشیانه بالگرد، پد و رمپ پروازی داشته باشد جدی است و همچنین یک مرکز آموزش تخصصی امداد و نجات استانی و اردوگاه فرهنگی و تخصصی امداد و نجات نداریم.

وی ادامه داد: ما در استان فارس هواپیمای مختص سازمان هلال احمر داریم اما آشیانه نداریم و باید مرکزی داشته باشیم که همه انبارها و تجهیزات کنار هم باشند لذا نیاز است یک مرکز پشتیبانی جامع داشته باشیم.

درویشی افزود: هم اکنون برای احداث این مجموعه در حال جانمایی هستیم و جلسات با مرکز کشور و استانداری داشتیم که این دو مرکز را در سال جدید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما در تمام شهرستان های فارس انبار امدادی داریم اما در شیراز این مرکز وجود ندارد تاکید کرد: نیاز است که این مرکز را به عنوان مرکز پشتیبانی عملیات داشته باشیم که برای این مرکز پشتیبانی 20 میلیارد تومان و برای مرکز آموزشی 10 میلیارد تومان بدون هزینه زمین اعتبار نیاز هست.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس این جمعیت 13395 عضو داوطلب بالای 29 سال سن، 3 سه هزار عضو امدادگر و 32 هزار عضو جوان و در مجموع 48 هزار عضو داوطلب دارد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان