کد خبر: ۱۲۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
وزیر کار در شورای اشتغال فارس مطرح کرد:

نباید خودتحریمی کنیم/ نهضت تفویض اختیار راه‌ بیندازید/ برای حل مشکلات باید به خط امام برگردیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت بازگشت به راه امام خمینی(ره)، گفت: امام به جوانان اعتماد کردند اما ما جرئت نمی‌کنیم به آن‌ها اعتماد کنیم.

به گزارش شیرازه، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال استان فارس با اشاره به حضور یازده نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: نمایندگان در پیگیری مسائل مربوط به وکلای خود جدیت دارند و هیچ موضوعی از نظر نمایندگان پنهان نیست و به مسائل کشور بصیر هستند.

شریعتمداری با بیان این‌که سهمیه استان‌ها در تخصیص تسهیلات بر اساس قانون در مجلس تصویب‌شده است، خاطرنشان کرد: اصلاحات ساختاری که می‌توان ایجاد کرد را باید به مجمع سران قوا اعلام کنیم تا تغییرات اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داشته باشیم، گفت: در ایجاد اشتغال فاکتورهایی از جمله زمان، مکان و پتانسیل‌های منطقه، مورد نظر است و در سال گذشته به سمت پایداری اقتصادی و شروع روند کاهشی نرخ بیکاری پیش می‌رفتیم اما سرمایه ترسو است و تنها سرمایه‌گذارانی که نسبت به اسلام و میهن علاقه داشته‌اند ریسک را پذیرفته و وارد کار شده اند که ما باید شرایط مطلوب در زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

وزیر کار اظهار داشت: در شرایط تحریم پا را دراز نمی‌کنیم و تسلیم نمی‌شویم؛ راهکار داشته و طبق آن از بحران‌ها عبور می‌کنیم و به شرایط مطلوب می‌رسیم که در این راستا به همکاری نیاز است و نباید خود تحریمی صورت بگیرد. همچنین باید دو نکته را رعایت کنیم، تعصب جنسیتی نداشته باشیم و در مسائل قومی و مذهبی تعصبی نداشته باشیم.

شریعتمداری با تأکید بر آمادگی وزارت خانه جهت تفویض اختیارات به استان‌ها‌، افزود: باید نهضت تفویض اختیار راه بیندازیم. من تعهد می‌کنم، مسئولین استان‌ها در هر کدام از مواردی که برای تفویض اختیار به توافق برسند حتما تفویض انجام شود.

وی اشاره‌ای نیز به حواشی سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز داشت و یادآور شد: ما دچار خودتحریمی نیز هستیم به عنوان مثال در سخنرانی خود از اسلام و انقلاب و خدمات دولت‌ها در 40 سال گذشته گفتم اما تعداد محدودی از مجموعه نمازگزاران که در گوشه‌ای ایستاده بودند لباس‌های سفید تنشان کرده و شعار الله‌اکبر سر می‌داند و خواستار عدم اجرای FATF بودند. نه اینکه پیوستن به این قانون وحی منزل باشد یا اینکه مشکلات ما را حل می‌کند اما مسیری است که دنیا دارد طی می کند و ما نیز باید در آن مسیر قرار گیریم!

وی با بیان این‌که نباید دست‌آوردهای انقلاب را کوچک بشماریم، تصریح کرد: حجم قوانینی که در کشور تصویب می‌کنیم نشانه‌ خود تحریمی است. به‌جای غیر مطلوبی رسیده‌ایم که باید اصلاح کنیم و مشکل این است که به خط امام برنمی‌گردیم، امام به جوانان اعتماد کرد و با قوت جوان‌ها که قدرت، نشاط و خلاقیت دارند پیروز شدند ولی ما جرئت نمی‌کنیم به آن‌ها اعتماد کنیم.

شریعتمداری بابیان این‌که اطلاعات شرکت‌ها و نهادهای غیردولتی تحت نظر این وزارتخانه که وام اشتغالزایی دریافت کرده‌اند در راستای شفاف‌سازی روی سایت این مجموعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در بحث طرح تکاپو اگر به دنبال ایجاد اشتغال 427 نفری هستیم باید اعتبارات آن‌هم فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این‌که اشتغال ناقص در مجموعه آمار بیکاری تأثیر کمی دارد، عنوان کرد: اشتغال ناقص 12 درصد آمار اشتغال را بخ خود اختصاص داده است.

انتظار داشتم اولین دستور کار کارگروه اشتغال فارس در خصوص گردشگری و ایجاد اشتغال در دستگاه‌های مختلف و ارائه گزارش هریک از دستگاه‌ها نسبت به انجام تعهداتش بود.

شریعتمداری در خصوص بیمارستان جدید تأمین اجتماعی از پیگیری فاینانس از دو کشور چین و روسیه خبر داد و افزود: البته از محل منابع داخلی نیز پیگیر هستیم که بتوانیم پروژه را آغاز کنیم. در مورد انتقال کارخانه سیمان نیز به دنبال تأمین اعتبارات لازم هستیم.

برچسب ها: خودتحریمی ، امام ، نهضت
نظرات بینندگان