کد خبر: ۱۲۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

شناسایی استعدادها در عمار/ توجه به آسیب های اجتماعی در جشنواره مردمی فیلم عمار

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: امسال بحث آسیب های اجتماعی را مطرح کرده ایم که هنرمندان می توانند آن را مورد توجه قرار بدهند.
به گزارش شیرازه، نشست خبری مسئولان و اعلام برنامه‌های جشنواره مردمی فیلم عمّار در استان فارس با حضور مسئول فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، دبیر جشنواره عمار در فارس و رئیس سازمان بسیج دانش آموزی فارس در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

مسئول روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس علت تشکیل این جلسه در دفتر امام جمعه شیراز را حمایت آیت الله لطف الله دژکام از فعالیت های جشنواره عمار عنوان کرد.

مصطفی مشفقیان اعلام کرد: آثار برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار از صدا و سیما پخش خواهد شد.

دبیر جشنواره مردمی عمار در استان فارس به بیان نکاتی درخصوص فیلم به عنوان ابزاری که در کارهای فرهنگی اثرگذاری بسیاری دارد پرداخت و گفت: جشنواره عمار به دلیل مردمی بودنش از جایگاه ویژه نزد مردم برخوردار است.

محمدعلی یزدان شناس با اشاره به اینکه تاکنون 400 فراخوان در کشور اعلام وصول شده است، اظهار داشت: تاکنون 4 فراخوان در فارس برای سال جاری اعلام کرده ایم.

وی افزود: در چهل سالگی انقلاب زبان هنر بهترین زبان برای برقراری ارتباط و بیان مطالب مربوط به انقلاب با مردم به خصوص نسل جوان است.

دبیر جشنواره مردمی عمار در فارس شعار اصلی جشنواره را فرهم شدن فضای تولید فیلم و عرضه آثار در بین مردم دانست و اذعان داشت: امسال بحث آسیب های اجتماعی را مطرح کرده ایم که هنرمندان می توانند آن را مورد توجه قرار بدهند.

یزدان شناس گفت: بخش جدیدی به جشنواره اضافه شده که مخاطبین بر اساس موضوع پیشنهادی خود به تولید فیلم می پردازند.

وی با اعلام اینکه جایزه نفر برتر با پیشنهاد امام جمعه شیراز، به شهیدِ محراب آیت الله دستغیب اختصاص دارد، بیان کرد: جوایز نفرات دوم و سوم نیز مربوط به شهدای دفاع مقدس از جمله شهید محسن نوروزی و شهدای مدافع حرم از جمله شهید حمید قاسم پور است.

یزدان شناس خاطرنشان کرد: شهید حمید قاسم پور از اکران کننده های جشنواره عمار در استان فارس بود.

وی افزود: قیر و آباده بیشترین مخاطب را نسبت به جمعیتی که دارند، داشته اند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار بستر جدیدی را برای حرکت جریان ساز فرهنگی آغاز کرد و این باعث شد که هر سال شاهد رویش های جدید در جشنواره باشیم، گفت: دانش آموزانی که در قامت فیلمسازی هستند از برکات این جشنواره مردمی است.

عباس توانا اظهار داشت: در این دوره 160 فیلم ساخته شده توسط دانش آموزان و یا ساخته شده درباره دانش آموزان داشته ایم.

وی از اکران دانش آموزی فیلم عمار در مدرسه شاهد خوانساری در پانزدهم بهمن ماه (دوشنبه) خبر داد و بیان کرد: اکران کننده ها به صورت داوطلب با ما مرتبط می شوند و در مناطق و بخش های مختلف به اکران فیلم ها می پردازند.

دبیر جشنواره عمار در فارس بیان کرد: اکران فیلم های جشنواره به صورت غیرمتمرکز (در دهه فجر) و متمرکز (از هفته اول اسفند) خواهد بود.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس اذعان داشت: با توجه به محرومیت زدایی و رفع آسیب های اجتماعی توسط سپاه بقیه الله، خود ناحیه اعطای جایزه را برعهده دارد.

حجت الاسلام دیمی با بیان اینکه امام جمعه شیراز دغدغه این را داشت که مقاومت مردم در عرصه های مختلف با موضوع و معیار آیت الله دستغیب مورد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: شناسایی استعدادها از اهداف جشنواره محسوب می شود لذا از اصحاب رسانه درخواست دارم که توجه مضاعفی در این حوزه داشته باشند.
نظرات بینندگان