کد خبر: ۱۲۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
استاندار فارس در جلسه کارگروه اشتغال استان:

اعتبارات اشتغال روستایی تخصیص یابد/ بدهی تامین اجتماعی به بخش درمان پرداخت شود

استاندار فارس با اشاره به مکاتبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس با وزارتخانه‌های مختلف خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر بدهی تامین اجتماعی به بخش درمان شد.

به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی، استاندار فارس در جلسه کارگروه اشتغال استان و همچنین مراسم همزمان بهره برداری از ۶۸۷ طرح اشتغال زا به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان که با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در دومین روز دهه فجر برگزار شد، اولویت اصلی مدیریت خود را بر اساس تحلیل های وضع موجود استان بهبود معیشت، اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری برشمرد و افزود: دستیابی به این هدف نیازمند تقویت زمینه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی حفظ وضعیت موجود و پس از آن توسعه و استفاده از توانمندی های جدید را دو گام مهم در راستای کاهش بیکاری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت ۷۴ هزار و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی موجود در استان فارس به منظور ایجاد حداقل یک فرصت شغلی جدید در دستور کار قرار گرفته که در مدت زمان کوتاهی با استقبال مناسبی مواجه شده است و می‌تواند جهش قابل توجهی در اشتغال فارس ایجاد کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه فارس به رغم مشکلات و محدودیت ها، توانمندی ها و ظرفیت های مطلوبی دارد، عنوان کرد: توانمندی های معدنی همچون رتبه نخست تامین خاک های صنعتی و خاک نسوز و رتبه دوم‌ تامین سنگ های تزیینی، ظرفیت های موجود در حوزه نفت و گاز، سابقه تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی، توانمندی های حوزه خدماتی، ظرفیت های کشاورزی و پتانسیل های ویژه گردشگری از جمله توانمندی های استان فارس است که بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها در بعضی موارد نیازمند حمایت های دولت است.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: مجموعه شستا می‌تواند در حوزه ظرفیت های استان از جمله صنعت و بخش گردشگری از جمله کارخانه سیمان و پشم شیشه سرمایه گذاری داشته باشد که این سرمایه گذاری علاوه بر سود آور بودن بر معیشت و اشتغالزایی نیز اثر گذار خواهد بود.

رحیمی تجارت و صادرات خدمات فنی و مهندسی و صدور نیروی کار به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر را امری اثر گذار در حوزه اشتغال دانست و یادآور شد: موافقت نامه ای نیز در این زمینه تنظیم شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تفویض اختیار به استان ها راهگشای بسیاری از مشکلات است، عنوان کرد: تفویض اختیار به استانداران در زمینه کمک‌های اعتباری و فنی و اختیاراتی از سطح ملی که می تواند تصمیمات استانی را تسهیل کند، بدون تردید در ایجاد زمینه های اشتغال موثر خواهد بود. این اقدام در صنایع و هیات مدیره آنها نه تنها برای این صنایع مفید است برای مردم در استان‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.

استاندار فارس همچنین ضرورت تدوین و تسریع در ابلاغ دستور عمل واحد بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر توسط بانک مرکزی را از ضروریات توسعه اشتغال دانست و افزود: برخی بانک‌ها به بهانه اینکه بانک مرکزی یا هیات مدیره بانک از تهران دستور عمل را ابلاغ نکرده‌اند از پرداخت تسهیلات خودداری و در انجام تعهدات شانه خالی می‌کنند‌.

اجرایی نشدن قوانین و دستورالعمل تسهیلات روستایی در پذیرش وثایق از سوی بعضی موسسات مالی و بانکی، ضرورت تفویض اختیار به استانداران در زمینه کمک‌های اعتباری و فنی و اختیاراتی از سطح ملی که می تواند تصمیمات استانی را تسهیل کند، چاره اندیشی در خصوص مشکلات چالش های فراروی صندوق بیمه عشایر و روستاییان استان فارس، تسریع در صدور ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری، تامین اعتبار لازم و نظارت بر احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تامین اجتماعی در شهر شیراز، بازنگری در آیین‌نامه‌های اجرایی مشوق های بیمه ای کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار و تعیین تکلیف بدهی بالای سازمان تامین اجتماعی به بخش درمان از مواردی بود که استاندار فارس بر لزوم چاره اندیشی در خصوص آنها در اسرع وقت تاکید کرد.

رحیمی همچنین خواستار آن شد که 171میلیارد تومان از باقی‌مانده اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی هرچه سریع‌تر پرداخت گردد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان