کد خبر: ۱۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اعلام کرد:

تامین عمده مطالبات کامیونداران/ حذف دلالان از قیمت‌گذاری حمل بار با اجرای شاخص تن‌کیلومتر

سیاهپور با بیان اینکه عمده مطالبات رانندگان پیگیری و تامین شده است، گفت: اجرای شاخص تن کیلومتر موجب شد دیگر دلالان جایگاهی در تعیین قیمت حمل بار نداشته باشند.

به گزارش شیرازه، علیرضا سیاهپور در نشست خبری با بیان اینکه مطالبات کامیون داران استان که منجر به اعتراض و اعتصاب چند روزه آنها در خرداد ماه امسال شده بود احصاء شده، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با همراهی مسئولان ارشد استان و همکاری و حمایت مجمع نمایندگان فارس و مجلس شورای اسلامی، عمده مطالبات رانندگان پیگیری و تامین شده است.

وی افزود: موضوع بازنشستگی رانندگان با سابقه ۲۵ سال کار و ۵۵ سال سن یکی از خواسته جدی کامیون داران بوده که این مهم نیاز به تامین اعتبار دارد و مجلس در حال بررسی تامین بودجه این مطالبه کامیون داران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین شاخص تن کیلومتر را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که از اواخر شهریو ماه با ابلاغ یک عدد ثابت براساس هزینه راننده، بیمه، بیمه شخص ثالث، درمان، سوخت و هزینه های مرتبط با موافقت اتحادیه کامیون داران مشخص شد و این اقدام موجب حذف دلالان شد زیرا اختلاف قیمت به حداقل رسیده و دیگر دلالان جایگاهی در تعیین قیمت ندارند.

سیاهپور ادامه داد: هزینه های متغیر نیز براساس تجارب رانندگان در استان ها برپایه قیمت حمل در هر مسیر برای کالاهای عمومی از ۶ دیماه در سامانه حمل بار اعلام شد که براساس تایید صنف رانندگان این توافق انجام شده است.

وی در خصوص آمار تصادفات استان نیز گفت : فارس با ۱۳ ورودی اصلی و فرعی، ۲ کریدور شمالی و جنوبی و همچنین با داشتن طول محورهای طولانی؛ یکی از استان های پرریسکی است که احتمال تصادف را بالا می برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خاطرنشان کرد: محورهای روستایی و شهری و تقاطع زیاد در استان منجر به حادثه هایی شده و این درحالی است که به لحاظ طول راه رتبه اول و میزان تردد کامیون جزء استان های اول هستیم .

سیاهپور با بیان اینکه در سه ماه منتهی به شهریور ۹۴ حدود ۱۷۰ نقطه پرتصادف شناسایی شد، گفت: این تعداد نقطه آشکار سازی و ایمن سازی شده تا به راننده هشدار داده شود. در ۶ ماه اول سال آینده نیز حداقل ۵۰ نقطه توسط 10 شرکت پیمانکار به سمت رفع ایراد و بهسازی خواهد رفت .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه از ۲۸ هزار کشته طی ۱۰ سال گذشته به ۱۶ هزار كشته طی سال های اخیر رسیده ایم؛ عنوان کرد: در تصادفات جاده ای فوتی ۵ درصد کاهش داشته ایم . ۳۵ درصد تصادفات نوروزی مربوط به خودرو پراید و پژو است.

سیاهپور همچنین با بیان اینکه طول جاده های فارس از هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ابتدای انقلاب به ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است؛ عنوان کرد: عمر مفید جاده های آسفالت فارس ۱۵ سال است که پس از آن باید نگهداری و بهسازی شوند .

وی یادآور شد: براساس استانداردها هر ۹ ماه یکبار باید جاده ها را خط کشی کنیم که برای خط کشی ها بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان براساس پیشنهاد پیمانکار باید هزینه کرد درحالی که کل اعتبارات مربوط به ترمیم و نگهداری جاده‌ها 90 میلیارد تومان در سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین عملیات روكش و لكه گیری در محورهای فارس، اجرای عملیات اجرایی درزگیری در محورهای فارس، اجرای عملیات تعریض وبهسازی، شانه سازی و بخشنده سازی شیروانی محورهای فارس و تعمیر و نگهداری و ساماندهی ابنیه های بزرگ و كوچك را از مهمترین پروژه های قابل اجرا در ایام دهه فجر عنوان كرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان