کد خبر: ۱۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

افتتاح ‌بزرگترین پروژه عمرانی جنوب کشور در ۲۲ بهمن

‌رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: تقاطع رحمت- امیرکبیر- مطهری، بزرگترین پروژه عمرانی جنوب کشور محسوب می‌شود که ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.
به گزارش شیرازه، ‌رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز دوشنبه ۱۵ بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: تقاطع غیرهمسطح رحمت- امیرکبیر- مطهری، در واقع ۲ پل سه سطحی با مساحت ۶۴ هزار متر مربع است.

کریم شکوهیان اضافه کرد: مساحت این طرح عمرانی در سطح دو و سه ۳۲ هزار متر مربع و در همکف ۳۰ هزار متر مربع است که در این پروژه جمعاً ۵۶۴ شمع، ۱۶ هزار متر مکعب خاک‌برداری، ۷۲ ستون، ۶۵ دهنه پل‌سازی، ۵۵ هزار متر مربع قالب بندی و سه و نیم کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است.

شکوهیان گفت: این تقاطع به لحاظ وسعت و حجم کار فنی و عمرانی بیش از سه برابر پل معالی‌آباد شیراز وسعت دارد و حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر‌مستقیم در دو شیفت برای ساخت آن مشغول فعالیت بوده‌اند.

رئیس سازمان عمران شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح رحمت- امیرکبیر- مطهری از ابتدای شروع عملیات اجرایی در سال ۹۴ تا پایان سال ۹۶ حدود ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: از ابتدای ۹۷ تا اکنون بالغ بر ۶۳ درصد کار باقیمانده، انجام شده است.

شکوهیان با تصریح اینکه اجرای این پل نشان دهنده بخشی از توان فنی و مهندسی سازمان عمران شهرداری شیراز محسوب می‌شود، گفت: این پروژه مجموعاً ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

رئیس سازمان عمران شهرداری شیراز با تاکید براینکه بخش اعظمی از کار احداث این پل، از اواخر اردیبهشت امسال تا کنون انجام شده است، گفت: امروز به نظر می‌رسد که باید گرید (رتبه) تازه‌ای را در حوزه فنی مهندسی تعریف کرد تا بتوان سطح این سازمان را براساس گرید جدید سنجید.

شکوهیان خاطرنشان کرد: امروز سازمان عمران شهرداری شیراز، در تمام حوزه‌ها اعم از سد، راه، پل، مترو، آب‌های سطحی، ساختمان و … دارای توانمندی بوده و این توان را اثبات کرده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان