کد خبر: ۱۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس:

در حال مبارزه در جنگ ترکیبی هستیم/ در اعمال و مراحل اقتصادی نوعا دچار ضعف و کمبود می باشیم

علیپور معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس گفت: باید بپذیریم که تلاش های دشمن و رفتار های ما در مواردی باعث پیروزی دشمن شده است اما این مسئه سبب نمی شود که دست از تلاش برداریم.
به گزارش شیرازه، معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس در جشن دهه فجر انقلاب که در شهرک صنعتی شیراز برگزار می شد، گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب متفاوت تر و مهم تر از سال های دیگر می باشد.

وی ادامه داد: متفاوت و مهم بودن این مسئله بدین خاطر می باشد که اکثر تئورسین های انقلاب ها در دنیا گفته اند که انقلاب ها به چهل سال نخواهد کشید و با همین نظریه و ارائه مستند هایی در همین مبحث باعث اختلاف در کشور ما شده اند که خوشبختانه نتیجه بخش نبوده و شکست خورده اند.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه ما در قالب هشت جنگ ترکیبی به مبارزه پرداخته ایم، بیان داشت: جنگ دیپلماتیک با ایجاد اجماع و انزوا در صحنه بین المللی، کشور های بین المللی با ایجاد موضوع ها، پرونده ها وبهانه هایی در سطح بین الملل مبنی بر انزوای ایران نگرش و توجه کشور های دیگر را به کشور ما جلب می کنند. مثلا ترامپ برای ورود به عراق که در آنجا هزینه های هنگفتی کرده، باید با ترس و خوف تردد نماید اما آقای شمخانی با آزادی کامل به افغانستان سفر کرده ودر آنجا توقف داشته اند در حالی که تلاش دشمن این است که کانون اتفاقات را به سمت افغانستان ببرد.

وی درخصوص دومین جنگ ترکیبی که ایران در آن حضور داشته عنوان کرد: جنگ شناختی یا جنگ نرم برای تغییر نگرش بوده که ما در موضوع علوم طبیعی در دنیا جایگاه خوبی داریم اما در حوزه علوم انسانی که مطالبه مقام رهبری نیز هست گاها دچار ضعف یا مشکل هستیم.

این مقام نظامی در سپاه فجر فارس سومین جنگ را جنگ اطلاعاتی با ایجاد شبکه همکار دانست و تصریح کرد: کشور های دنیا همواره در تلاش هستند که یک جنگ اطلاعاتی علیه کشور ما ایجاد کنند.

وی ادامه داد: جنگ سیاسی برای دوگانگی و آشوب، چهارمین جنگ ما بوده که دشمن با تغییرنوع شعارها کاربری و اهداف اعتراض کنندگان باعث کشمکش در کشور می شود.

معاون اجرایی سپاه فجر فارس در ادامه پیرامون پنجمین جنگ خاطر نشان کرد: جنگ سایبری و اختلال در سیستم ها بوده که دشمن با استفاده از هکرها واطلاعات سایبری قصد اختلال در کشور را دارد که خوشبختانه توسط نیروهای کشور ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه جنگ نامنظم برای بی ثبات سازی منطقه از دیگر جنگ های ما بوده، اظهار داشت: دشمن با ایجاد آشوب هایی علیه انقلاب در کشور و عدم موفقیت خود در این زمینه ضعف خود را رسانده است.

علیپور همچنین متذکر شد: جنگ بعدی، معتبر سازی جنگ با تهدید نظامی بوده که دشمن در این زمینه قصد دارد اقتدار چهره ی خود را در نبردها و جنگ ها به دنیا نشان دهد اما در بسیاری از جنگ ها مثلا در مقابل حزب الله شکست خورده و گاها آتش بس داده است.

وی جنگ هشتم را جنگ اقتصادی دانست و ادامه داد: در این زمینه باید بپذیریم که تلاش های دشمن و رفتار های ما در مواردی باعث پیروزی دشمن شده است اما این مسئه سبب نمی شود که دست از تلاش برداریم و از سر تسلیم به این مسئله نگاه کنیم و ولایت فقیه نیز در این زمینه می گویند که انجام اعمال اقتصادی نوعی جهاد می باشد.

این مقام مسئول در سپاه فجر فارس در ادامه صحبت هایش گفت: ما در اعمال و مراحل اقتصادی نوعا دچار ضعف و کمبود می باشیم و دولت و دستگاه های دولتی نقش اصلی در فضای سیاست های پولی و مالی و ایجاد فضای اشتغال را دارند.

وی درخصوص شهرک های صنعتی اشاره داشت: در شهرک صنعتی کارهای بزرگ وپیشرفت هایی انجام شده لکن به چشم یک پیشرفت به آنها دیده نمی شود چون ما درگیر منازعات و بحث های بی ارزش قرار داریم.

سرهنگ علیپور همچنین ابراز داشت: در شهرک صنعتی در جلساتی که در سال های اخیر که نمایندگان مجلس، شرکت ها، مجموعه های نظامی، صنعت معدن وتجارت، حضور داشتند عزم و اراده ی خود را مبنی بر حل مشکلات قرار داده اند.

وی افزود: درخواستی که از مسئولین می شود این است که در زمینه مدیریت در اداره واحد ها که نوعا دچار ضعف و مشکل هستیم چاره جویی نمایند.

وی با نقل قولی از آقای ظریف در مورد توافق با کشور های دیگر خصوصا آمریکا اظهار داشت: ایشان گفته اند که قرارداد نوشتن با کشوری مثل آمریکا ارزش اینکه حتی جوهر خرج این اتفاق را بشود را ندارد، فلذا ما راهی نداریم جز اینکه به خودمان تکیه کنیم و توقعات خود را از دولت کمتر نماییم.

معاون اجرایی سپاه فجر فارس درمورد نگاه اقتصاددانان برای حل مشکلات خاطر نشان کرد: نگاه امروزی اقتصاد دانان در زمینه حل مشکلات، حمایت های دولت می باشد که راه آن تامین وتسهیلات بانکی می باشد.

وی با تاکید بر تغییر دیدگاه درخصوص مسائل اقتصادی اذعان داشت: ما باید نگرش خود را تغییر دهیم مثلا سهام را افزایش دهیم، نگاه و اعتماد مردم را به این سمت جلب کنیم و به آنها امید دهیم.

علیپور در پایان تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی، صنعت و تولید به لطف خدا زنده است و امار و ارقام مبنی بر راکد بودن واحد های ما نباید سبب عدم اعتماد ودور شدن مردم از این عمل شود.
نظرات بینندگان