کد خبر: ۱۲۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
به مناسبت دهه فجر؛

مجموعه ورزشی توحید در شیراز گشایش می‌یابد

به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه ورزشی توحید در یکی از محلات کم‌برخوردار شیراز گشایش می یابد.
مجموعه ورزشی توحید در شیراز گشایش می‌یابد
به گزارش شیرازه، در سال‌های اخیر ساخت مجموعه های ورزشی فرهنگی رفاهی در نقاط مختلف شیراز از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری انجام شده است اما بلوار دولت همچنان از داشتن ساده ترین سالن ورزشی محروم است.

بخش خصوصی نیز همواره به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی است که سودآوری بیشتری داشته باشد.

در این میان دو نفر از شهروندان ورزشکار و ورزش دوست شیراز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان در بلوار دولت شیراز که یکی از محلات کم برخوردار شیراز است طی چهار سال یک مجموعه ورزشی کامل شامل تمام رشته‌های ورزشی احداث کردند که دهه فجر امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گشایش می‌یابد.

محمد زارعی، یکی از سرمایه گذاران ساخت مجموعه ورزشی توحید، با بیان اینکه عملیات ساخت این مجموعه ورزشی از سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: در ابتدا بنا داشتیم فقط سالن توپی بسازیم که با توجه به نیاز منطقه و محله که هیچگونه سالن ورزشی یا زمین چمن در آن وجود ندارد تصمیم گرفتیم فقط به یک سالن توپی اکتفا نشود و این مجموعه ورزشی با تمام رشته رشته‌های مختلف ورزشی توپی و غیر توپی به علاوه مجموعه ورزش‌های آبی به طرح اولیه اضافه شد.

این مجموعه ورزشی در ۱۶۰۰ متر زمین با بیش از ۲۰۰۰ متر زیربنا شامل سالن چند منظوره توپی ویژه ورزش‌های والیبال، بسکتبال، هندبال و فوتسال سالن استخر و مجموعه ورزش‌های آبی و آب درمانی، سالن بدنسازی، ایروبیک و تمامی ورزش‌های آمادگی جسمانی در این محل ساخته می‌شود که در فاز نخست آن سالن توپی و بدنسازی و سالن مربوط به پینگ پنگ و بدمینتون گشایش خواهد یافت.

او انتخاب زمین در این محله را نبود هیچگونه سالن یا امکانات ورزشی تا فاصله حداقل ۱۰ کیلومتر برای مردم عنوان کرد و افزود: در ساخت این مجموعه هیچ یک از ارگان‌ها و نهادها کمک نکردند و تمام اعتبار خرید زمین و هزینه‌های ساخت که نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان بوده از طرف بخش خصوصی تامین شده است.

زارعی با بیان اینکه من و برادرم از کودکی در رشته کاراته ورزش کردیم و به ورزش علاقه زیادی داریم خاطرنشان کرد: همیشه دوست داشتیم در این زمینه خدمتی به مردم شهرمان داشته باشیم که فکر می‌کنم ساخت مجموعه ورزشی در محله‌ای کم برخوردار همین خدمت باشد چراکه این مجموعه ورزشی نخستین مجموعه ورزشی شیراز است که تمام رشته‌های ورزشی را در کنار هم دارد.

بر اساس این گزارش واحدهای تجاری که برای این مجموعه در نظر گرفته شده نیز به فروشگاه لوازم ورزشی اختصاص می یابد تا نیاز به مجموعه و مخاطبان آن را در همین محل تامین کند

در فاز نخست تمام سالن‌های رجمه به جز مجموعه آبی دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و سالن ورزش های آبی نیز در سال آینده افتتاح خواهد شد.

سالن بدنسازی مجموعه یکی از مجهزترین سالن‌های شیراز است که از هر دستگاه دو عدد برای آن تهیه شده و همچنین ارتفاع سقف آن بلند و سیستم تهویه هوای آن از سیستم‌های پیشرفته است تا ورزشکاران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

همزمان با افتتاح این مجموعه ورزشی، مسابقه استانی کاراته جام یادمان قهرمان مرحوم جعفر خلیلیان در تمامی رده‌های سنی و کمربندی از خردسالان تا پیشکسوتان در تاریخ 19 بهمن ماه و با حضور عضو هیات رییسه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران استاد دکتر کیکاووس سعیدی برگزار می‌شود.

استاژ سالانه سبک با حضور استاد دکتر سعیدی ریاست انجمن در کشور نیز روز پنجشنبه مورخ 18 بهمن ماه در مجموعه ورزشی توحید برگزار می‌شود.

در این تاریخ، مسابقه کاتا پیشکسوتان نیز به تفکیک سن از 35 سال تا بالای 60 سال به صورت جداول 4 نفره و رایگان برگزار می‌شود.

مجموعه ورزشی توحید ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ با حضور مسئولان شهری و استانی گشایش خواهد یافت.
مجموعه ورزشی توحید در شیراز گشایش می‌یابد

مجموعه ورزشی توحید در شیراز گشایش می‌یابد

مجموعه ورزشی توحید در شیراز گشایش می‌یابد

مجموعه ورزشی توحید در شیراز گشایش می‌یابد




نظرات بینندگان