کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
کار خیری از آن سوی مرزها

دانشجویان خارج از کشور برای خرید بخاری در مدارس محروم پول فرستادند

سوختن 4 دانش‌آموز در آتش‌سوزی مدرسه روایت تلخی است که سیستان و بلوچستان در آذرماه جاری به خود دید و همگان را از دور و نزدیک متاثر و متاسف کرد.
به گزارش شیرازه، سوختن در میان آتش بی شک حادثه دردناکی است و استفاده از بخاری‌های نفتی که در وضعیت و امکانات امروز دور از ذهن و منسوخ است تا کنون فجایع متعددی از این دست رقم زده است که هر یک از ما را بسیار متاسف و اندوهگین کرده است. شاید اگر کمی بیشتر به عمق فاجعه برسیم هر انچه در توان داریم را وسط بگذاریم تا برای مدارس دور و نزدیک کشور که مشکل تهیه وسیله گرمایشی دارند بخاری استاندارد خریداری شود. اما به راستی کدامیک از ما از اخرین وقوع حادثه‌ای از این مورد، به فکر افتادیم که پولی جمع کنیم که حتی با کمک چند نفر دیگر یک بخاری خریم و به این کار اختصاص دهیم؟

دغدغه‌ای از فراسوی مرزها

25 سال دارد و اهل جهرم است که خبر آتش سوزی در مدرسه را از ایتالیا شنیده است و با چند دانشجوی دیگر که از دوستانش در ایتالیا هستند به این نتیجه رسیده است پس اندازی را که دارند برای خرید بخاری برای مدارس مناطق محروم یا روستایی وسط بگذارند. حالا که امیر راهی جهرم می‌شود، دوستان این پول را به دست او می‌سپارند و به اوسفارش می‌کنند تا به دست فردی مطمعن بسپارد تا با آن هر تعداد بخاری که می‌شود به نفع این دانش‌آموزان خریداری کند تا بلکه حداقل از وقوع یک حادثه دردناک و دلخراش دیگر برای یک دانش‌آموز دیگر هم که شده جلوگیری شود.

از طریق یکی از همکارانم با این دانشجو آشنا می‌شوم و با شماره تلفن وی تماس می‌گیرم. با هزار سوال و خواهش فقط نام کوچکش را می‌گوید اما از نام خانوادگی و حتی نام دوستانش خودداری می‌کند و علت را تنها کار و هدف خیر خود و دوستانش عنوان می‌کند و نیازی به آوردن اسامی نمی‌داند. به خواسته‌اش که بسیار بزرگ منشانه است احترام می‌گذارم و چند کلمه‌ای با او هم صحبت می‌شوم:

*کمی از خودتان بگویید:

امیر 25 ساله هستم دانشجوی رشته برق که در ایتالیا در حال تحصیل هستم.

 

*چطور شد که به فکر خرید بخاری برای مناطق محروم افتادید؟

خبر آتش‌سوزی اخیر برای دانش‌آموزان زاهدانی من و دوستانم را سخت متاثر کرد و تصمیم گرفتیم که اندک پس‌انداز خود را روی هم بگذاریم.

 

*چه مبلغی کنار گذاشتید؟

راستش را بخواهید ما دانشجوی بورسیه هستیم و پولدار هم نیستم و من خودم هم کار نیمه وقت دانشجویی آنجا گرفته‌ام تا اموراتمان را بگذرانیم. اما مبلغی پول جمع کردیک که هر چند بخاری بشود برای مدارس روستایی محروم یا در فارس و یا همان سیستان و بلوچستان بخریم.

 

*قصد دارید پولتان را از طریق خیریه هزینه کنید؟

در جهرم دوستی دارم که بسیار مورد اعتماد من است و پول را به او سپردم تا خودش بخاری بخرد و به مدرسه مورد نظر ببرد و حتی از او خواستم از نصب بخاری و محل نیز عکس بگیرد تا در بازگشت به دوستان نیکوکارم نشان بدهم تا خوشحال شوند.

حالا که با او خداحافظی کردم به این فکر می‌کنم که نیاز نیست پول زیادی برای کار خیر بگذاریم همین که چندین نفر باشیم که مشارکت کنیم، قطره قطره‌هایمان جمع می‌شوند تا دیگر اندک نباشند.

مدتی از این گفت‌وگو گذشته است که با کمک بنیاد خیریه موج مهربانی برای دبستان سلمان آرجویه 2 دستگاه، دبستان شهدای کاکون 2 دستگاه و مدرسه عدل دهقانون یک دستگاه بخاری برقی از کمک این دانشجوی جوان و دوستانش در جهت پویش مردمی مدرسه امن و گرم خریداری می‌شود.

فارس

نظرات بینندگان