کد خبر: ۱۲۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
مراسم معارفه فرماندار شیراز برگزار شد؛

فرماندار شیراز: حاشیه‌نشینی بیماری مزمن شیراز است/ ضرورت توجه به توسعه متوازن شهرستان شیراز

طی مراسمی محمدرضا امیری با حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار جدید شیراز معرفی شد و آغاز به کار کرد.

فرماندار شیراز: حاشیه‌نشینی بیماری مزمن شیراز است/ ضرورت توجه به توسعه متوازن شهرستان شیرازبه گزارش شیرازه، پنجشنبه 18 بهمن و در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز طی مراسمی با حضور معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس، سه تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس، جمعی از مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا ضمن تکریم از خدمات و فعالیت‌های فرماندار و سرپرست سابق فرمانداری شهرستان شیراز، محمدرضا امیری به استناد حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار جدید شیراز معرفی شد.

یدالله رحمانی، معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید در فرآیند انتصاب و ارتقاء مدیران، با دقت نظر و وسواس کامل ورود کرده است.

وی با بیان اینکه چهارچوب انتصاب‌ها و ارتقاء کارکنان در وزارت کشور، مشخص و به استانداری‌ها نیز ابلاغ شده است، گفت: در انتصابات همه مباحث نظیر تحصیلات، سوابق، تجارب، تعهد و ... مد نظر قرار دارد که فرماندار جدید شیراز از رزمندگان دفاع مقدس می‌باشد و در سطح کارشناس ارشد مدیریت تحصیل کرده است و 28سال سابقه خدمت در حوزه وزارت کشور دارد از جمله دارا بودن مسئولیت به عنوان دهدار، بخشدار، معاون فرماندار و فرماندار و... جزو سوابق ایشان است و در ارزیابی فرمانداران به عنوان فرماندار نمونه شناخته شد.

رحمانی با تاکید بر اینکه فرماندار شیراز مسئولیت سختی را عهده دار است، گفت: 40 درصد جمعیت کل استان فارس در شهرستان شیراز زندگی می کنند. شیراز با دارا بودن 3 بخش و 6 شهر، 47 درصد از کل 5 هزار صنعت استان را در خود جای داده است.

معاون استانداری فارس گفت: از کل 598 واحد معدنی فعال در فارس، 10 درصد در شیراز تمرکز دارد و این شهر در حوزه کشاورزی و همچنین در مباحث گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی و مذهبی دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شهرستان شیراز

معاون استانداری فارس با تاکید بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شهرستان شیراز برای تداوم توسعه متوازن آن، دستیابی به این مهم را نیازمند برنامه ریزی و توانایی مدیریتی مناسب دانست.

رحمانی اجرای سیاست‌های دولت در تعامل با ائمه جمعه، شورای اداری و تامین و تشکل‌های دولتی و خصوصی را از الزامات موفقیت فرماندار عنوان و اظهار کرد: به تجربه ثابت شده است که هرجا همدلی و همراهی وجود داشته باشد، قرین با موفقیت خواهد بود.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه پیگیری و حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت کار همه مدیران و فرمانداران قرار گیرد، گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر داشتن نظارت مستمر بر دستگاه‌های اجرایی به انتخابات سال آینده اشاره و اظهار کرد: دفاع و صیانت از آراء مردم یکی از مهم‌ترین حقوق مردم است و مردم انتظار دارند مسئولین از حقوق آنان دفاع کنند.

حاشیه‌نشینی بیماری مزمن شیراز است

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در این مراسم با این دعا که خداوند به حق حضرت زهرا(س) دل‌‌های مردم و مسئولین را به هم نزدیک کند و گره از مشکلات مردم کشور بگشاید سخن خود را آغاز و اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به مردم، این بار در شیراز را به من عنایت فرمود هرچند مسئولیت‌ها و پست‌ها اعتباری است و پاسخگویی دنیوی و اخروی شخص مسئول را سنگین‌تر می‌کند.

وی ضمن سپاس از حسن اعتماد استاندار فارس و وزیر کشور با بیان اینکه مسئولیت گرفتن در شیراز هم دشوار است و هم افتخارآمیز گفت: شیراز شهره جهانی دارد و گذشته درخشان آن در کشور و جهان مایه مباهات است.

امیری به ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، پزشکی، دفاعی و اماکن زیارتی و گردشگری شیراز اشاره و اظهار کرد: شیراز، این خال رخ هفت کشور بیماری‌های مزمنی از جمله حاشیه‌نشینی و عدم توسعه متوازن نیز دارد.

وی با اشاره به مشکلات روستاهای اطراف شیراز و نبودن امکانات رفاهی در این مناطق گفت: رفع مشکلات خاص روستاهای اطراف شیراز نیازمند مشارکت همه مردم و مدیران مجرب و دلسوز است و باید همه دست به دست هم دهیم به مهر تا سایه مشکلات از سر مناطق محروم کم شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه برنامه‌های بالادستی و مصوب از جمله سند چشم‌انداز توسعه، ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه توسعه و قانون برنامه بودجه وجود دارد، گفت: اکنون لازم است که کمر همت بست و با تمام توان بایستیم و با دلسوزی وظیفه قانونی خود برای شناخت، پیگیری و اجرای برنامه‌ها را انجام دهیم.

وی نقش فرمانداری را ایجاد هماهنگی و نظارت عالیه و گزارش‌گیری از دستگاه‌ها و ادارات شهرستان عنوان و اظهار کرد: تامین امنیت و آرامش و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری، توسعه مردم‌سالاری و جلب مشارکت عمومی در انتخابات و برگزاری انتخاباتی باشکوه برای انتقال درست و قانونی قدرت از جمله وظایفی است که انجام خواهم داد.

امیری با تاکید بر اینکه از حقوق قانونی مردم به اندازه یک سر سوزن هم کوتاه نخواهم آمد، تاکید کرد: با هیچ گروه و جریانی عقد اخوت نبسته‌ام و ملاک ما قانون است.

مهم‌ترین راه افزایش سرمایه اجتماعی پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم است

فرماندار شیراز تقویت سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی را ضروری برشمرد و افزود: مهم‌ترین راه برای افزایش سرمایه اجتماعی پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم است. مردم در انتخابات به یک سری شعارها و برنامه‌ها رای دادند که باید نسبت به آن‌ها پاسخگو باشیم.

امیری تقویت وحدت و انسجام مردم و مسئولان را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: ضمن حفظ سلایق مختلف باید اختلاف سلیقه‌ها کم‌رنگ شود و بر مشترکات توافق کنیم و همگرایی و هم‌افزایی داشته باشیم.

وی اولویت کاری خود را حفظ و ایجاد اشتغال در راستای سیاست‌های کلان کشور عنوان و اظهار کرد: توسعه متوازن مناطق و محرومیت‌زدایی از روستاهای شهرستان شیراز را نیز دنبال خواهیم کرد.

فرماندار شیراز ضمن ابراز گلایه از اینکه ادارات شهرستان شیراز در سایه ادارات کل قرار گرفته‌اند، گفت: مدیران ادارات باید خودشان حق و حقوق شهرستان شیراز را مطالبه و پیگیری نمایند.

به سوی همه جریانات دست همکاری دراز می‌کنیم

امیری با بیان اینکه شیراز را به خوبی می‌شناسم و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، گفت: از همین لحظه کار خود برای پیگیری امور کلانشهر شیراز را شروع می‌کنیم و در این راستا برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهرستان شیراز به سوی همه جریانات دست همکاری دراز می‌کنیم.

فرماندار شیراز با بیان اینکه از آمد و شدها خوشحال می‌شویم خواستار آن شد که هزینه گل و شیرینی به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی داده شود و از درج پیام تبریک در نشریات خودداری شود.

وی ضمن دعوت از همه حضار برای شرکت در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن سخن خود را با بیت «ما منصب خویش وا نهادیم و هستیم به جان غلام شیراز» به پایان برد.

در این مراسم عزت‌الله جهانخواه، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری شیراز نیز انتصابات دولت را مایه امید و نشاط در جامعه دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز خواست تا گزارش مربوط به برنامه‌های نوروز 98 را نهایتا تا نیمه اسفندماه به فرمانداری شیراز ارسال کنند.

بروکراسی پیچیده اداری مانع جذب سرمایه‌گذار

حیدر عالیشوندی، فرماندار اسبق شیراز نیز در این مراسم گفت: به فرماندار جدید شیراز هم تسلیت می‌گویم و هم تبریک. تسلیت از بابت اینکه در این چند سال در فرمانداری شیراز سختی کشیدم و تبریک بابت فرصت خدمت که به راحتی به دست نمی‌آید.

وی بروکراسی پیچیده اداری برای سرمایه‌گذاری را یکی از نقاط ضعف دانست و گفت: در چنین شرایطی سرمایه‌گذار به راحتی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند اما مردم صبور و همراه هستند باید هرمسئولی حداقل یک گره از مشکلات مردم را باز کند.

عالیشوندی با بیان اینکه در دوران خدمت در برابر حق و حقوق مردم با هیچ کس معامله نکردم، گفت: بسیاری از دوستان از ما توقعات زیادی داشتند اما با خود گفتم اگر حقوق حتی یک نفر ضایع شود، نسبت به جمهوری اسلامی نارضایتی ایجاد می‌شود و اکنون پیش وجدان خود آسوده خاطر هستم که در مسئولیتی که برعهده من گذاشته شد با هیچکس معامله نکردم.

شرایط فعلی در خور شأن شیراز نیست

اسفندیار احمدی‌منش، سرپرست سابق فرمانداری شیراز نیز گفت: این انقلاب با پشتوانه مردم تثبیت و پیروز شد و دوران جنگ را پشت سر گذاشت و اکنون نیز اگر می‌خواهیم با کیفیت و سرعت بیشتر کشور را اداره کنیم به مشارکت مردم و وحدت مسئولین و مردم نیاز داریم.

وی شرایط فعلی را در خور شأن شیراز ندانست و گفت: باید با کمک استانداری فارس و سایر دستگاه‌های اجرایی حرکت رو به جلو انجام داد.

عالیشوندی، فرماندار اسبق فارس از آبان 94  در این سمت مشغول خدمت بود که از اواخر آبان امسال بازنشسته و سرپرستی این مسئولیت به احمدی منش واگذار شده بود. محمدرضا امیری که پیش‌از این به مدت 5سال فرماندار نی‌ریز بود، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و در سمت‌هایی به عنوان دهدار، بخشدار، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار، معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان فارس و معاون مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، مشغول به خدمت بوده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان