کد خبر: ۱۲۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
نمایندگان مردم شیراز در مجلس در مراسم معارفه فرماندار شیراز:

مسئولان از تشریفات و تکلف دور شوند/ شورای شهر شیراز وام‌دار فرماندار اسبق شیراز هستند!

رجبی گفت: اعضای شورای کنونی شهر شیراز و جریان‌های سیاسی وامدار عالیشوندی هستند!

مسئولان از تشریفات و تکلف دور شوند/ شورای شهر شیراز وام‌دار فرماندار اسبق شیراز هستند!به گزارش شیرازه، پنجشنبه 18 بهمن و در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز طی مراسمی با حضور معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس، سه تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس، جمعی از مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا ضمن تکریم از خدمات و فعالیت‌های فرماندار و سرپرست سابق فرمانداری شهرستان شیراز، محمدرضا امیری به استناد حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار جدید شیراز معرفی شد.

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه اربعین پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، چهل سالگی را آغاز دوران بلوغ، رشد و پویایی انقلاب دانست و گفت: انقلاب به چهل سالگی رسید و همه کسانی که دل با این انقلاب داشته و دارند و با آن همراه بوده اند، اربعین آن را نیز لمس و درک کردند.

او گفت: اربعین یک عدد مقدس در فرهنگ دینی و ملی ایرانیان به شمار می رود و از بار معنایی بسیار بالایی برخوردار است؛ عدد چهل برای ما همواره تقدس خاص و بار معنوی دارد.

رضایی با یادآوری اینکه آغاز رسالت پیامبر مکرم اسلام(ص) در چهل سالگی بود، گفت: حضرت موسی چهل روز در کوه طور بود و حضرت یونس چهل روز در شکم ماهی ماند و ... همه اینها نشان از جایگاه والای عدد چهل دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه امروز و در چهل سالگی انقلاب اسلامی دیگر مسئولیت مسئولان بسیار سنگین تر از گذشته خواهد بود، گفت: از امروز هیچ اشتباهی پذیرفتنی نیست.

رضایی با اشاره به تغییر فرماندار شیراز، گفت: این تغییرها نه برای انسان شخصیت می آورد و نه از شخصیت افراد می کاهد، آنچه برای افراد ماندگار خواهد بود و به آنها جایگاه می بخشد، عملکرد آنان و گامهایی است که در دوران خدمت بر می دارند، باید خدمت را یک عبادت دانست.

او با بیان اینکه نمی توان به صندلی مسئولیت دل خوش داشت، گفت: اگر امروز اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی به نقطه تکامل رسیده است، باید صاف و پاک و از مسائل احساسی دور شویم و با خردورزی و تعقل پیش برویم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آغاز سال چهلم انقلاب اسلامی، شروع صافی و پاکی است، گفت: انقلاب را باید صاف و پاک به مردم نشان داد؛ اگر امروز دست به دست هم ندهیم و گفتمان ملی را شروع نکنیم، شاید فردا خیلی دیر باشد.

رضایی با تصریح اینکه بسیاری از کارها، کاذب و تشریفات است، گفت: در اغلب کشورهایی که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی شبیه ما هستند، چنین تشریفاتی وجود ندارد از جمله اینکه زمان کلنگ‌زنی یک پروژه، آنقدر آدمهای بیکار سر می‌رسند که اصل هدف و کار مغفول می ماند.

نماینده مردم شیراز ضمن انتقاد از اینکه آنقدر تعریف و تمجید یکدیگر را می گوییم که حقیقت لابه لای حرفهایمان گم می شود، گفت: باید کمی به سمت واقعیت حرکت کرد و برنامه و جلسات را بدون تکلف و تشریفات برگزار کنیم.

رضایی گفت: دوری از تشریفات و تکلف مسئولان را محبوبتر خواهد کرد و اگر غیر از این باشد، مردم روزی ما را فراموش و به ما پشت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با هویت و شخصیت فرماندار جدید آشنایی دارد، گفت: فرماندار فعلی شیراز در مسئولیت‌های قبلی خود خوش درخشیده و امیدوارم مانند قبل موفق عمل کند.

شورای شهر شیراز و جریان‌های سیاسی وام‌دار عالیشوندی هستند!

فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: عالیشوندی یکی از شجاع‌ترین مدیران محسوب می شود؛ فردی که اعضای شورای کنونی شهر شیراز و جریان‌های سیاسی وامدار او هستند.

او گفت: در دورانی که همه ما به شکلی محتاط عمل کرده و دو نبش می ایستیم! وجود آدم‌هایی معتقد به اصول و استوار به اصول مدنظر، بسیار ارزشمند است.

رجبی خطاب به فرماندار جدید شیراز گفت: من شهرهای زیادی را در کشور می شناسم که به لحاظ تنوع سیاسی و اجتماعی و قومی، شرایط خاصی دارند اما در هیچ یک از آن شهرها، فرماندارانش با مشکلات شیراز مواجه نبوده‌اند.

او با تصریح اینکه فرماندار شیراز مسئولیت خطیری را برعهده دارد، گفت: مردم شیراز شهروندانی با نشاط و روحیه خاصی در عرصه‌های مختلف حضور دارند و دارای دیدگاه‌های متعالی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... هستند که حفظ این فضا بسیار دشوار خواهد بود.

رجبی با بیان اینکه ما بسیاری از مسائل را خط کشی نکرده‌ایم بنابر این ورود به این عرصه‌ها دشوار است، گفت: در این ایام جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است و برخی علما به بعضی فیلم‌ها ایراد می گیرند، اما باید سوال کرد که آیا شما خطی کشیده‌اید که به خارج شدن از آن خط ایراد بگیریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مردم شیراز خوب یا بد_ که البته من آنان را خوب می‌دانم_ در بسیاری از حوزه‌ها از متوسط کشور جلوتر هستند، بنابراین ورود به عرصه مدیریت در این شهرستان بسیار دشوار و نیازمند شجاعت، شهامت، ایستادگی و ایثار است.

رجبی با بیان اینکه سال آینده، انتخاباتی در کشور پیش رو داریم، گفت: مهم نیست که چه کسی از صندوق خارج شود، مخالف یا موافق ما، مهم صیانت از حقوق شهروندانی است که رای می دهند و این وظیفه خطیر برعهده فرمانداری است.

نماینده مردم شیراز با تصریح اینکه توسعه کشور از مسیر انتخابات و رجوع به صندوق رای عبور می کند، گفت: در شیراز برگزاری انتخابات حلوای تن تنانی است که تا آن را نخوری نخواهی دانست!

رجبی با اشاره به وسعت شهرستان شیراز در شعاعی حدود 40 کیلومتری، گفت: شهرستان شیراز هنوز روستاهایی را در خود دارد که روستائیان آن با مشکل آب، راه، ارتباطات و ... مواجه هستند.

نماینده مردم شیراز با تصریح اینکه باید به داد این مردم رسید و مشکلات آنان را مرتفع کرد، گفت: ما در مورد یک شهرستان دور از مرکز استان فارس صحبت نمی کنیم، بحث ما محرومیت بعضی روستاهای شهرستان شیراز است.

رجبی تاکید کرد: باید همه دست به دست هم داده و برای رفع محرومیت‌هایی که گاه نمی توان آنها را باور کرد، همت کنیم.

در راستای تامین منافع مردم گاه باید از دستورالعمل و بخشنامه عبور کرد!

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران باید جسارت لازم برای تصمیم‌گیری در عرصه‌های دشوار را داشته باشند؛ در راستای تامین منافع مردم گاه باید از دستورالعمل و بخشنامه عبور کرد .

پارسایی، اتخاذ تصمیمات دشوار در زمینه صدور پروانه، صدور مجوز، حمایت از سرمایه‌گذار و برداشت سنگ از مسیر ایجاد کنندگان اشتغال را متذکر شد و گفت: ما هم می توانیم بی تفاوت از کنار مسائل عبور کنیم، هم می توانیم با احساس مسئولیت در کنار مردم گام برداریم.

وی با تصریح اینکه نباید به تفرقه و مشکلات دامن زد، گفت: وقتی ایران سرافراز و ایرانی موفق خواهد بود که همه از هر گروه و جناحی در کنار هم باشند. ما ایران را با تمام قومیت ها، اقوام، طوایف و ... می خواهیم؛ ایران بدون استانهای خوزستان و آذربایجان و کردستان و سیستان و بلوچستان مقبول ما نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی که خواسته یا ناخواسته به تفرقه خصوصا تفرقه بین مردم، اختلافات قومی و قبیله ای دامن زده و می زنند، مرتکب خیانتی بزرگ نسبت به ایران و ایرانی می شوند؛ شرایط امروز چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی نمی شناسد همه باید در کنار هم گره گشای مشکلات باشیم.

او همچنین گفت: شرایط فعلی کشور به گونه ای است که مردم متحمل فشار زیادی خصوصا در زمینه اقتصادی شده اند، این مردم وفاداری خود به نظام و انقلاب را اثبات کرده اند، امروز نباید به گونه ای عمل کنیم که مردم تصور کنند آنان را تنها برای بهره برداری های سیاسی و اجتماعی می‌خواهیم!

پارسایی با تصریح اینکه همه باید حقوق حقه مردم در بخش های مختلف را رعایت کرده و از این حقوق دفاع کنیم، گفت: تحریم ها مردم را در فشار قرار داده است، بعضی ها هم در این شرایط مدام به دولت هجمه وارد می کنند، اما این افراد بدانند که مردم ایران دارای حافظه تاریخی قوی هستند.

او ادامه داد: زمانی‌که وفور نعمت بود و نفت را تا 150 دلار می فرختیم، به دلیل سوء تدبیر به سمت قطعنامه های متعدد سازمان ملل رفتیم و قطعنامه ذیل فصل هفت شورای امنیت که می توانست مقدمه جنگ باشد؛ شرایط امروز ناشی از عملکرد کسانی است که قطعنامه ها را کاغذ پاره خواندند !

پارسایی هجمه به دولت را اخلاقی ندانست و گفت: شرایط امروز ثمره بی تدبیری دولتهای قبل است، همان کاغذ پاره ها ما را نیازمند برجام کرد؛ اما حالا به برجام حمله می کنند، برجامی که تا اذن رهبری نبود شکل نمی گرفت!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه امروز هم مجمع تشخیص مصلحت باید مدبرانه به موضوع اف ای تی اف و پالرمو، ورود داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس وظیفه خود را در این موضوع انجام داده اند، اکنون نوبت مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

او تصریح کرد: باید متوجه باشیم که اقدام مجمع تشخیص مصلحت در تصویب اف ای تی اف و پالرمو، حداقل موجب خواهد شد که فشارهای وارده به مردم از آنچه هست بیشتر نشود؛ عدم تصویب آن هم زمینه ساز افزایش فشارها به مردم خواهد بود!

پارسایی با بیان اینکه شرایط تحریم، بودجه و منابع مالی را امروز کسی نمی تواند انکار کند، تصریح کرد: در این شرایط مدیر بی تدبیر، نباید سوء مدیریت خود را به گردن تحریم بیندازد، هر فردی مسئولیتی را در این شرایط پذیرفت باید کامل پای کار باشد؛ اگر مدیری فکر می کند راه حلی برای شرایط کنونی وجود ندارد، نباید بماند؛ ما قدردان مدیرانی هستیم که پای کار هستند.

پذیرفتنی نیست که به بهانه تحریم و کمبود بودجه از مسئولیت شانه خالی کرد

وی در عین حال گفت: از هیچ فردی پذیرفتنی نیست که به بهانه تحریم و کمبود بودجه، شانه از مسئولیت خالی کند، همه باید تا آخر بایستیم و نباید ناامیدی را به واسطه ناتوانی خود به مردم تحمیل کنیم، موظف هستیم امیدوارانه مسیر را ادامه بدهیم.

پارسایی اعتقاد دارد که هر مسئولی از سطح کارشناسی تا بالاترین سطوح، با درایت می تواند حداقل یک گره از کار مردم بگشاید و کار را به پیش ببرد و اگر مدیری فکر می کند تحریم اجازه کار نمی دهد، مسئولیت را به دیگران واگذار کند .

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه نمایندگان در کنار هم از مدیران دلسوز حمایت می کنند، گفت: ما با استاندار فارس در جابه جایی مدیرانی که نمی خواهند گره از کار مردم بگشایند، همراه خواهیم بود.

در این مراسم با قدردانی از حیدر عالیشوندی فرماندار سابق و احمدی منش سرپرست فرمانداری، امیری به عنوان فرماندار جدید شهرستان شیراز معرفی شد.

عالیشوندی، فرماندار اسبق فارس از آبان 94 به عنوان فرماندار مشغول خدمت بود که از اواخر آبان امسال بازنشسته و سرپرستی این مسئولیت به احمدی منش واگذار شده بود. محمدرضا امیری که پیش‌از این به مدت 5سال فرماندار نی‌ریز بود، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و در مسئولیت‌هایی به عنوان دهدار، بخشدار، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار، معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان فارس و معاون مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، مشغول به خدمت بوده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان