کد خبر: ۱۲۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور تأکید کرد:

لزوم مدیریت و ارتقای آگاهی استفاده از فضای مجازی/ بنا نیست ظهور یک فناوری ما را به فنا ببرد/ فضای مجازی پدیده‌ای هم مثبت و هم منفی

رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در اقلید با تأکید بر لزوم مدیریت و ارتقای آگاهی استفاده از فضای مجازی، این فضا را پدیده‌ای هم مثبت و هم منفی خواند و گفت: بنا نیست ظهور یک فناوری ما را به فنا ببرد.
به گزارش شیرازه، همایش سواد رسانه‌ای با موضوع آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در خانواده‌ها و تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر تربیت فرزندان، امروز با سخنرانی رسول جلیل، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی کشور و با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه فاطمیه اقلید برگزار شد.
رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور به انقلاب اسلامی ایران و عظمت و شکوه آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلاب دنیا نیست که اتفاق افتاد اما آن چیزی که آن را متمایزی کند، استقلال‌طلبی است که موجب دشمنی مستکبران شد.

لزوم مدیریت و ارتقای آگاهی استفاده از فضای مجازی/ بنا نیست ظهور یک فناوری ما را به فنا ببرد/ فضای مجازی پدیده‌ای هم مثبت و هم منفی

وی با بیان اینکه به برخی از حاکمان گذشته می‌بالیم و به وجود گروهی نیز ننگ می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آیندگان به عصر ما افتخار خواهند کرد.

جلیلی ادامه داد: امروز در عصر فناوری و تکنولوژی به سر می‌بریم که می‌تواند زندگی ما را ساده‌تر، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته کند، اما در مقابل تهدیدهایی نیز دارد.

این عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کسی منکر فضای مجازی نیست و سود و فرصت آن به اقشار مختلف را نمی‌توان نادیده گرفت، عنوان داشت: باید به این نکته توجه کنیم که این فناوری در اختیار کیست (مصرف‌کننده، تولیدکننده یا سرمایه‌گذار).

وی در ادامه به برخی از هزینه‌هایی که برخی از کشورها درزمینهٔ رشد و توسعه فضای مجازی و اهداف و برنامه‌هایی که دارند اشاره و بیان کرد: هیچ فردی آموزش را بر تربیت مقدم نمی‌داند ازاین‌رو باید نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را آموخته و از آن بهره ببریم.

جلیلی با تأکید بر اینکه داده‌ها و اطلاعات ما ناموس ما هستند که در حفظ و نگهداری آن‌ها باید کوشید، اظهار کرد: باید به فضای مجازی به‌عنوان پدیده‌ای هم مثبت و هم منفی نگریست.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در پایان سخنان خود با تأکید بر مدیریت مصرف و استفاده صحیح از این فضا، بیان داشت: بنا نیست که ظهور یک فناوری ما را به فنا ببرد ازاین‌رو باید در مرحله نخست، علم استفاده از فناوری را بیاموزیم.

لزوم مدیریت و ارتقای آگاهی استفاده از فضای مجازی/ بنا نیست ظهور یک فناوری ما را به فنا ببرد/ فضای مجازی پدیده‌ای هم مثبت و هم منفی

در ابتدای این همایش، نیز فرمانده سپاه اقلید با گرامیداشت دهه فجر، چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار داشت: دشمن در این 40 سال هر توطئه‌ای را برنامه‌ریزی و اجرا کرد تا انقلاب را نابود کند.

سید محمود جعفری عنوان کرد: فضای مجازی و آسیب‌های آن، یکی از توطئه‌هایی بود که دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب اسلامی بکار گرفتند تا به هدف شوم خود در این راستا دست یابند ازاین‌رو نیاز است تا با افزایش سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده صحیح از این فضا، تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کرده و دشمن را مأیوس کنیم.

گفتنی است، این همایش که به همت مدیریت فضای مجازی سپاه اقلید و همکاری بسیج دانشجویی و حوزه امام جعفر صادق (ع) اقلید برگزار شد، با پرسش شرکت‌کنندگان درزمینهٔ فرصت و تهدیدهای فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، حضور فرزندان در فضای مجازی، موضوع فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی و... و پاسخ دکتر جلیلی ادامه یافت.
نظرات بینندگان