کد خبر: ۱۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
توسط معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛

افتتاح چند پروژه عمران شهری در شیراز/افتتاح ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع)

با حضور اسحاق جهانگیری تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب شیرازبه بهره‌برداری رسید.
افتتاح چند پروژه عمران شهری در شیراز/افتتاح ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع)به گزارش شیرازه، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، تقاطع سه سطحی رحمت- امیرکبیر-مطهری، به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی جنوب کشور، در شیراز افتتاح شد.

شهردار شیراز دوشنبه 21 بهمن در آیین افتتاح تقاطع سه سطحی شهدای کشن که با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تقاطع شهدای کشن به طول مجموعا ۵ هزار و ۵۳۰ متر احداث شده است و مسیر دسترسی به کمربندی، بولوار رحمت، امیرکبیر، مطهری جنوبی و خیابان میثم را برای شهروندان فراهم می‌کند.

حیدر اسکندرپور با تضریح بر اینکه این طرح شامل ۹ رمپ و ۷۲ ستون است و ۶۸ هزار متر مکعب بتن‌ریزی شده است، افزود: برای ساخت این تقاطع ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: تقاطع شهدای کشن که بزرگترین طرح تقاطع سه سطحی جنوب کشور است، جنوب شیراز را به شمال و شرق کلان شهر متصل می‌کند.

افتتاح چند پروژه عمران شهری در شیراز/افتتاح ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع)

همچنین با حضور اسحاق جهانگیری تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب شیرازبه بهره‌برداری رسید.

حیدر اسکندپور، شهردار شیراز در حاشیه بهره‌برداری از این پروه نیز گفت: تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب (جوادیه) به طول ۶ کیلومتر و با هزینه اجرا و تملک ۶۰ میلیارد تومان در راستای تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی عج و رینگ پیرامونی شهر شیراز انجام شده است.

وی افزود: در پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادیه بیش از یک هزار و ۴۶۸ تن آرماتوربندی، ۵۹ هزار متر مربع آسفالت، ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر ۶۳ هزار مترمربع عملیات زیرسازی، ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۰ هزار مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و ۲۸۱ تن گاردریل انجام شده است.

اسکندپور ادامه داد: همچنین با احداث این پروژه در حدود ۴ هکتار درختکاری به فضای سبز شهری کلانشهر شیراز افزوده شده است.

 تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب که در آن آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به کار رفته است، نقش مهمی در توزیع ترافیک در جاده‌های شمال غربی شیراز به ویژه بزرگراه‌های کمربندی و بلوار‌های آیت‌الله محلاتی، دکتر حسابی و صنایع دارد.

افتتاح ایستگاه میدان امام حسین(ع) مترو شیراز

عصر یکشنبه 21 بهمن و به مناسبت ایام الله دهه فجر، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، عنایت رحیمی، استاندار فارس، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز و جمعی از مسئولان، فاز اول ایستگاه تقاطعی مترو میدان امام حسین(ع) شیراز، افتتاح شد.

ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شیراز که در 2 طبقه مراحل ساخت را طی می کند، محل تقاطع 2 خط یک و 2 مترو شیراز محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی درون شهری شیراز گفت: این ایستگاه شامل شش دروازه، دو کراس آور و خط ارتباطی بین خطوط یک و دو است که بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

مهندس حسن مرادی با بیان اینکه برآورد هزینه عملیات اجرایی این ایستگاه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان است، افزود: تا امروز حدود ۸۰ میلیارد تومان در این ایستگاه هزینه شده و پیش بینی می شود که طی دو سال آینده با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر این ایستگاه به بهره برداری کامل برسد .

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در دهه فجر امسال بخشی از ایستگاه که مربوط به خط یک است و یک دروازه ظلع شمال غربی میدان در مجاورت استانداری همراه با کراس آور مربوط به خط یک به بهره داری برسد .

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه عملیات عمرانی ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) از پیچیده ترین و سخت ترین ایستگاه های قطار شهری در عمق بیش از ۳۰ متر و در مجاورت آبهای زیر زمینی است، گفت: قرارگیری این ایستگاه در مرکز شهر، ضرورت سهولت تردد خودرو ها و نیز به حداقل رساندن مزاحمت ترافیکی برای شهروندان پیچیدگی عملیات عمرانی این ایستگاه را دو چندان کرده است .

ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین (ع) با حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می شود.

این ایستگاه با ۳۰ متر عمق یکی از عمیق ترین ایستگاههای متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است

ایسنا

نظرات بینندگان