کد خبر: ۱۲۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
شهردار شیراز:

خط 2 مترو شیراز 3 ساله قابل بهره‌برداری است

شهردار شیراز گفت: اگر اعتبار لازم برای خط 2 متروی شیراز تحقق یابد، این پروژه در طول 3 سال بازگشایی خواهد شد.
به گزارش شیرازه، حیدر اسکندر پور در آئین گشایش ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) خط یک مترو شیراز با بیان اینکه در سالهای گذشته اجازه انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری شیراز داده شده است، اظهار داشت: برای سال 97 نیز اجازه انتشار 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی شیراز صادر شد اما تاکنون بانک مرکزی اجازه انتشار را صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه ساخت خط یک قطار شهری شیراز 17 سال به طول انجامید، بیان داشت: در دولت تدبیر و امید به کلان‌شهرها اجازه داده شد برای قطار شهری اوراق مشارکت منتشر و عرضه کنند.

شهردار شیراز خط دوم مترو شیراز را خطی بسیار با اهمیت دانست و افزود: خط دوم در دو فاز اجرایی می‌شود اما با وجود حفاری بخشی از فاز یک خط دوم، پروژه متوقف شده است. 

اسکندرپور همچنین گفت: درصورتی‌که اوراق مشارکت امسال و سال آینده به قطار شهری شیراز تعلق گیرد تا سه سال آینده خط دوم مترو در این کلانشهر گشایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی شهرداری‌ها نیز گفت: سال آینده سخت‌ترین سال برای شهرداری کلان‌شهرها است اما اگر مجموعه مدیریتی در سطح استان و شهر شیراز در کنار هم قرار گیرد، عبور از این شرایط دشوار امکان‌پذیر خواهد بود. 

بعدازظهریکشنبه 21 بهمن ماه 25 پروژه شامل ایستگاه تقاطعی مترو در میدان امام حسین (ع)، تقاطع سه سطحی شهدای کشن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی جنوب کشور و تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب و... در شهر شیراز گشایش یافت.


نظرات بینندگان