کد خبر: ۱۲۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
جهانگیری در شیراز:

با اتكا به مردم می توان از همه تنگناها عبور كرد/ تحریم‌ها شکست می‌خورد

معاون اول رئیس جمهور با تصریح اینکه هدف تحریم‌ها به شورش درآوردن ملت ایران است، گفت: مردم، دولت و مسئولین ایران ایستاده‌اند تا بار دیگر آمریكایی‌ها شكست بخورند.
با اتكا به مردم می توان از همه تنگناها عبور كرد/ تحریم‌ها شکست می‌خورد
به گزارش شیرازه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز گفت: حضور گسترده مردم ایران و مردم شیراز در راهپیمایی سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی این پیام را برای آمریکا و آمریکائیان داشت که ملت و دولت در کنار هم ایستاده‌اند تا تحریم‌های شما را به شکست بکشانند.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم در چهلمین بهار انقلاب مهمان مردم مهمان نواز، شهر و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی هستم، گفت: در چهلمین فجر انقلاب، روزهای خوب همدلی را به یاد بیاوریم چراکه امروز نیز به همان همدلی روزهای پیروزی نیازمندیم. چهل سالگی به معنای كمال و پختگی و عقلانیت و تدبیر است.

معاون اول رئیس جمهور شیراز را شهر ایمان و اخلاق، شعر و ادب و گفت و گو و مدارا معرفی و خاطرنشان كرد: استان فارس و شهر شیراز در تمام دوران انقلاب حضوری معنادار داشت و یكی از كانون های اصلی پیروزی انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در زمان ها و عرصه های مختلف خوب درخشیده و از پیشگامان بوده است.

جهانگیری با تصریح اینكه در كنار مردم ایران و فارس از تاریخ ٤٠ سال درس می‌آموزیم و با رهبر انقلاب تجدید بیعت می‌كنیم، افزود: آماده ایم تا در شهر احمد بن موسی(ع)، در شهر حافظ و سعدی از روح علما و شهدای بزرگ این دیار مدد بگیریم و نسبت به پاسداشت مقام آنها تلاش بیشتری كنیم.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی، آن‌را پدیده بزرگ دوران و مهمترین رخداد قرن بیستم عنوان و اظهار كرد: انقلاب با توان نخبگان، متفكرین، دانشمندان و علمایش به پا خواست و حماسه آفرید.

معاون اول رئیس جمهور اظهار كرد: انقلاب اسلامی، انقلابی تاریخی است اما در تاریخ نماند زیرا متعلق به همه نسل‌هاست؛ فرزندان ایران اسلامی همان دلبستگی را به انقلاب دارند كه زنان و مردان باشرفی داشتند كه انقلاب را به پیروزی رساندند .

وی با اعتقاد به اینکه انقلاب راهی تازه در برابر جهان گشود و نسلی نو بنا نهاد، گفت: امام(ره) به همراه فداكاران ویاران انقلابی را بنا نهاد كه براساس اسلام و متكی به آرای مردم بود؛ امام(ره)، معمار ایرانی نو براساس آرا و نظر مردم بود.

معاون اول رئیس جمهور با تاكید بر اینكه درس های زیادی از انقلاب طی چهار دهه گذشته آموخته ایم، بیان كرد: انقلاب اسلامی فخر دیروز ما و اسوه و الگوی مهم امروز برای عبور از تنگناها است.

جهانگیری با بیان اینكه انقلاب روح مشاركت عمومی و امید و آینده است، گفت: انقلاب اسلامی چتری بود بر سر همه و همگان خود را ذیل آن می دانند .

انقلاب مانند اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است

وی تاكید كرد: انقلاب همانند اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و هیچ گروه و دسته خاصی نمی تواند آن را به نام خود مصادره كند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب با نظام اسلامی درآمیخت، در ٢٢ بهمن پیروز شد و در ١٢ فروردین ٥٨ به دستور امام نظامی مبتنی بر اسلام حاكمیت یافت؛ پیام این حركت امام این بود كه از طریق قانون مسائل پیگیری خواهد شد.

وی افزود: ایران در شرایط سخت جنگ تحمیلی به دنیا یك موضع جدید نشان داد و در واقع انقلاب در جنگ تجلی یافت؛ نشان دادیم كه با اتكا به مردم می توان از همه تنگناها عبور كرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه انقلاب طی چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته است، مهمترین دستاورد انقلاب را جامه عمل پوشاندن به خواسته های مردم عنوان و اظهار کرد: مردم ایران به دنبال استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت و توسعه بودند. آزادی ایران اسلامی در این چهل سال تكامل یافته و امروز مردم به اراده خود تصمیم گیری می كنند.

وی با تصریح بر اینكه استقلال ما امروز كامل است و از هیچ كشوری دستور نمی‌گیریم، گفت: آمریكایی‌ها از اینكه ایران قدرتمند را از دست دادند ناراحت هستند، آنها از اینكه كشوری نیرومند در منطقه حساس خلیج فارس به الگویی از استقلال و آزادی تبدیل شده، رنج می برند.

معاون اول رئیس جمهور با اعتقاد به اینکه ثبات امنیت ایران در خاورمیانه بیانگر اقتدار نظام، دولت و مردم است، گفت: امروز مسئولین جمهوری اسلامی با افتخار به كشورهای منطقه سفر می كنند.

هنوز راه نرفته در مسیر عدالت زیاد است

جهانگیری عدالت را یكی از دستاوردهای مهم انقلاب ذكر و خاطرنشان كرد: هنوز راه نرفته در مسیر عدالت زیاد است اما تا رفع فقر و محرومیت به ویژه در روستاها از پای نخواهیم نشست و برای توسعه و پیشرفت كشور تلاش فراوان خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه دستاوردهای علمی كشور مثال زدنی است، گفت: امروز دانشگاه های ایران در رتبه های بالا و بین پانصد دانشگاه برتر دنیا و دانشمندان ایرانی در تراز بین المللی قرار دارند؛ ایران امروز در عرصه پزشكی زبانزد است به گونه ای كه در شیراز جراحی هایی انجام می شود كه در كشورهای رتبه یك دنیا انجام می شود.

جهانگیری با بیان اینكه دشمن به دنبال ایجاد چنددستگی، یأس، ناامیدی و بی اعتمادی بین ملت ایران است، تاكید كرد كه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت، انسجام و گفت و گو نیاز داریم .

وی با اشاره به اینكه آمریكا به صراحت اعلام كرده كه جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران ایجاد كرده‌اند، گفت: هدف تحریم ها ملت ایران هستند و آمریكایی ها دروغ می گویند كه هدفشان نظام است. در كتاب هنر تحریم هم نوشته اند كه باید نیازهای اصلی مردم ایران به آنها نرسد اما مردم، دولت و مسئولین ایران ایستاده اند تا بار دیگر آمریكایی ها شكست بخورند و شکست تحریم‌ها شدنی است .

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان كرد: آمریكا اعلام كرد كه نفت ایران را به صفر می رسانیم و تلاش كردند مانع صدور دارو به ایران شوند اما این در حالی است كه امروز ٩٦ درصد از داروی مورد نیاز كشور در داخل تولید می شود.

جهانگیری با اذعان به اینكه در شرایط سخت معیشت و بیكاری قرار داریم، گفت: این مهم به معنای بن بست نیست و با تكیه بر نیروی لایزال الهی از این مشكلات عبور خواهیم كرد و همه تلاش ما سازمان دهی به وضعیت معیشت و بیكاری است و دست نیاز به سوی متخصصان و دلسوزان در این راه دراز می كنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینكه فارس استانی رو به توسعه است و مهمترین محدودیت آن آب است، ابراز امیدواری كرد كه با همت مسئولین در كوتاه ترین زمان ممكن طرح های در دستور كار این استان از جمله آزادراه شیراز-اصفهان، راه آهن شیراز بوشهر و ...به اتمام برسد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان