کد خبر: ۱۲۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

حضور بی‌نظیر مردم انقلابی شیراز در راهپیمایی 22 بهمن/ به عشق رهبر آمدیم/ آرزوی برگزاری جشن 1400سالگی انقلاب

خانم مسنی می‌گفت: به شکرانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و به عشق رهبر عزیزمان آمدیم و امیدوارم نسل‌های بعد از ما 1400سالگی انقلاب را جشن بگیرند.

به گزارش شیرازه، هرچند ساعت 10 زمان شروع راهپیمایی امروز 22 بهمن 1397 اعلام شده بود اما از ساعتی قبل از آن مسیرهای راهپیمایی مملو از جمعیت شده بود. علیرغم بارش باران و سردی هوا اما مردم با حضور پرصلابت و باشکوه خود بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی را مایوس کردند.

حضور مردم و مسئولین دوشادوش یکدیگر ستودنی بود. استاندار فارس، فرماندار شیراز، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، تولیت حرم‌های مطهر، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان سابق و فعلی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای سابق و فعلی شورای اسلامی شهر و مدیران کل همگام با مردم فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز در حاشیه راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: حضور با شکوه و حماسی مردم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و ایادی استکبار جهانی کوبید و مردم با حضور خود نشان دادند که تسلیم خواسته‌های نابحق دشمنان و تحریم‌کنندگان نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم همچنان بر عهد و پیمان خود با انقلاب و نظام و شهدا ایستاده‌اند، گفت: حضور مردم شیراز در راهپیمایی روز 22 بهمن مسئولیت تمام مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی را سنگین تر کرد بنابراین باید بیش از گذشته تلاش خود را به رفع مشکلات و تحقق خواسته‌های بحق مردم معطوف کنند.

مردم از اقشار و قومیت‌های مختلف حضور داشتند و حضور خانوادگی مردم انقلابی شیراز تماشایی بود به ویژه وقتی که نسل‌های مختلف انقلاب در کنار یکدیگر شعار وحدت و ولایتمداری سر می‌‌دادند. خانمی 87 ساله که به همراه عروس، دخترها و نوه‌هایش مشغول راهپیمایی بود، می‌گفت: به شکرانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و به عشق رهبر عزیزمان آمدیم و امیدوارم نسل‌های بعد از من 1400سالگی انقلاب را جشن بگیرند.

شنیدن نجواهای جوانان که می‌گفتند تا ما هستیم اجازه نمی‌دهیم هیچ کس گوشه چشم سوئی به این نظام و انقلاب داشته باشد، غرورآفرین بود.

تمثال‌های شهدا و سر دادن شعارهایی كه نشان از عشق و دلدادگی مردم به رهبر و شهدا داشت، انگیزه‌ها را برای ادامه مسیر چندین برابر می‌كرد. سیستم صوتی دقایقی به علت بارندگی و ایجاد مشکلات فنی قطع شده بود که جمعیت خودجوش شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند. شعار «به عشق رهبر آمدیم» نیز از زبان اقشار مختلف مردم به گوش می‌رسید.

خانم و آقای جوانی که با دو فرزند خردسال خود حضور داشتند در گفتگو با خبرنگار ما گفتند: ما با فرزندان خردسالمان در این آب و هوا در این راهپیمایی شركت كردیم تا فرزندانم از همین سنین طفولیت با این انقلاب آشنا شود و از سوی دیگر هم آمریكا و ایادی استكبار جهانی بدانند كه آیندگان ما هم راه این انقلاب را ادامه خواهند داد.

خانمی که خود و دختر خردسالش چفیه پوشیده و پرچم ایران را در دست داشتند، می‌گفت: مشکلات و سختی‌های اقتصادی وجود دارد و آن را یک امتحان الهی می‌دانیم و خداوند را برای نعمت انقلاب اسلامی شاکر و سپاسگزار هستیم.

یکی از جمع دختران دانشجو می‌گفت: ما آمده‌ایم که بگوییم مشکلات نتیجه انقلاب نیست بلکه نتیجه انتخاب است.

بانوی خانه‌داری که همراه با فرزند و همسر خود حضور داشت نیز می‌گفت: ما همیشه پیرو ولایت فقیه و امام خود هستیم و این راه ولایتمداری را تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) ادامه خواهیم داد.

پس از تجمع مردم شیراز در میدان گاز و سخنرانی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در هشت بند قرائت شد.


نظرات بینندگان