کد خبر: ۱۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
معاونت های سه گانه سازمان فضای مجازی سپاه فجر در گفتگو با شیرازه؛

ورود عالمانه افراد در فضای مجازی یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه است

معاون تربیت و آموزش فضای مجازی سپاه فجر استان فارس گفت: مشکلات و آسیب های بسیاری در زمینه فضای مجازی وجود دارد که یکی از دلایل اصلی آن عدم آگاهی افراد و عموم مردم جامعه است.
معاون تربیت و آموزش فضای مجازی سپاه فجر استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، آموزش عمومیِ سواد رسانه و ارتقای سطح سواد رسانه ای مردم را رسالت اصلی معاونت تربیت و آموزش دانست که سرفصل های مختلفی بر اساس آن آموزش داده می شود و گفت: مدارس، بسیجیان، مساجد، حسینیه ها، نهادها و سازمان های مختلف جزو مخاطبانی هستند که به آنها آموزش می دهیم. 
ورود عالمانه افراد در فضای مجازی یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه است

محسن باقری اظهار داشت: مشکلات و آسیب های بسیاری در این زمینه وجود دارد که یکی از دلایل اصلی آن عدم آگاهی افراد و عموم مردم جامعه است.

وی با اعلام اینکه با سازمان های مختلفی در تعامل و ارتباط هستیم، افزود: از ابتدای کار تا کنون پیشرفت های خوب و تعامل سازنده ای با آموزش و پرورشِ تمام شهرستان های استان داشته ایم که بازخورد خوبی داشته است.

معاون تربیت و آموزش فضای مجازی سپاه فجر فارس با بیان اینکه آموزش ها بصورت تخصصی و بر اساس تجربه ارائه می شود، اظهار داشت: فضای مجازی به دلیل حساسیتی که دارد بایستی افراد متخصص آن را آموزش بدهند اما به دلیل اینکه این تکنولوژی بدون پیوست فرهنگی مرتبط با آن به دست ما رسیده است کار ما کمی سخت شده است.

باقری گفت: علیرغم مشکلات زیادی که با مجموعه آموزش و پرورش و  و به دلیل حساسیتی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد، آموزش سرفصل جنگ نرم و پدافند سایبری دوره های آمادگی دفاعی را در اکثریت مدارس شیراز بر عهده گرفته ایم.

وی درخواست خود مبنی بر همکاری مسئولان و متولیان آموزش در ایجاد بستر بیشتری برای آموزش در حوزه فضای مجازی مطرح کرد و اذعان داشت: مشکل اصلی ما آگاهی مردم درباره اهمیت تحصیل سواد رسانه است چرا که این موضوع از صروریات فضای مجازی به شمار می آید.

باقری فضای مجازی را ابزار دو سویه ای دانست  که علاوه بر تهدید می تواند فرصت داشته باشد و با ابراز تاسف گفت: مردم بخاطر عدم آگاهی نسبت به این فضا، متحمل آسیب های بسیاری شده اند که لازم است هر چه سریعتر مدیریت شود.

وی همچنین با اظهار اینکه علاقمندان برای استفاده از آموزش های حضوری و غیرحضوری می توانند در شهرستانهای خود به معاونت فضای مجازی مراجعه کنند، بیان کرد: عموم مردم می توانند از طریق وب سایت آموزشی سازمان فضای مجازی با آدرس Savadrasane.ir به سهولت به محتوای آموزشی ما دسترسی داشته باشند.

باقری در انتها با اشاره به ضعف اساسی موجود در فضای مجازی که تولید محتوا است اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای تخصصی که ما انجام می دهیم تولید محتواهای آموزشی است که همگی در وب سایت آموزشی قرار داده می شوند.

نظام شبکه ای، مردمی و اطلاعات محور از خصوصیات فضای مجازی
....مدیر مرکز متنای استان فارس با بیان اینکه تاکنون در بحث شناسایی توانایی ها و توانمندان استان در حوزه های مختلف تولید مدیا و در زمینه تولید محتوای مناسب جهت استفاده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام شده است، گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز همت و تلاش اصلی متنا، تهیه تولید مناسب و متناسب با این فضا است.

ابراهیم شیشه گر اظهار داشت: اگر چه استقلال کشور در فضای مجازی وظیفه نهادهای دولتی است اما تمامی ارکان حکومت و مردم باید برای این امر مهم تلاش کنند چرا که از خصوصیات فضای مجازی نظام شبکه ای، مردمی و اطلاعات محور است که باید در آن ذی نفعان نقش داشته باشند و ما نیز تلاش کرده ایم که جنبه مردمی کارهای تولیدی بیش از پیش بروز پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه شاهد شبکه متفاوت تری در ایران نسبت به سایر کشورها هستیم که این حضور پررنگ جوانان در شبکه های اجتماعی نیاز به تهیه و تولید آثار شاخص و مناسب است، بیان کرد: مرکز متنای فارس به ‌عنوان پرخروجی‌ترین مرکز تولید محتوای استان، با هدف پر کردن نیاز محتوای فعالان فضای مجازی ( با کمترین بودجه و توسط عد‌ه ای از جوان علاقمند و پای کار) فعالیت می کند.

شیشه گر اظهار داشت: مرکز متنا در استان فارس آمادگی آن را دارد که از همه علاقمندان و کسانی که در حوزه های طراحی، فیلمسازی، بازی سازی و تولیدات مختلف چند رسانه ای فعالیت می کنند در زمینه آموزش و تولید اثر حمایت کند.

ورود عالمانه افراد در فضای مجازی یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه است
....معاونت شبکه سازی سازمان فضا مجازی سپاه فجر استان فارس گفت: جنگ امروز، جنگ سخت نیست و در شیوه مبارزه و مقابله با دشمن نیز تغییر جدی و اساسی کرده است به همین دلیل لزوم ورود عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه افراد در فضای مجازی یکی از مهمترین نیاز های امروز جامعه است.

زهرا جاوید با بیان اینکه معاونت شبکه سازی با عنوان شمسا (شبکه مردمی سایبری انقلاب) فعالیت خود را با هدف جذب و سازماندهی  علاقه مندان در حوزه های مختلف فضای مجازی آغاز کرده است، اظهار داشت: از افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه، با توجه به سلیقه و توانایی که دارند در حوزه های تولید محتوا، آموزش، رصد و غیره ثبت نام بعمل می آید و نهایتا افراد متخصص و توانمندی که در زمینه های ذکر شده قادر به همکاری با مجموعه هستند به معاونت های مربوطه معرفی می شوند.

وی افزود: این افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم، فعالیت های خود را به صورت تخصصی شروع می کنند.

مسئول شبکه مردمی سایبری انقلاب اذعان داشت: علاقه مندان می توانند برای نام نویسی و همکاری در زمینه های مختلف فضای مجازی، اطلاعات خود را به شماره تلفن 09170629348 ارسال کنند.
نظرات بینندگان