کد خبر: ۱۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس برگزار می‌شود/ اجرای 27 گروه موسیقی در سه تالار بزرگ شیراز

از 25 بهمن‌ماه تا 4 اسفندماه شیرازی‌ها در تالار حافظ، تالار احسان و مجموعه هنرشهر آفتاب میزبان بزرگان موسیقی ایران می‌شوند.

پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس برگزار می‌شود/ اجرای 27 گروه موسیقی در سه تالار بزرگ شیرازبه گزارش شیرازه، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در کنفرانس خبری پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس، با بیان اینکه برای درآمدزایی بخش‌های مختلف فعالیت‌های هنری، تلاش‌های مضاعفی انجام شده است، گفت: امروز در فارس با ورود موثر بخش خصوصی، در حوزه‌های سینما، نمایش و موسیقی به درآمدزایی رسیده‌ایم و این یک اتفاق خوب محسوب می‌شود.

مهدی رنجبر با اشاره به اینکه برای رشد سایر بخش‌ها نظیر هنرهای تجسمی نیز تلاش‌هایی در حال انجام است، گفت: برای تداوم حرکت ایجاد شده در حوزه موسیقی، سینما و نمایش نیازمند همراهی و حمایت مخاطبان نیز هستیم و آنچه تحت عنوان بلیت فروشی انجام می‌شود با همین فلسفه پیش‌بینی شده است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس، با قبول اینکه هزینه بلیت جشنواره موسیقی فجر فارس، برای تمام گروه‌های مخاطب این هنر مناسب نیست، گفت: راه‌هایی برای تسهیل دسترسی فعالان عرصه هنر خصوصا موسیقی به این رویداد پرمخاطب، اندیشیده و اجرایی شده است از جمله اینکه به دانشجویان 30 درصد تخفیف داده می‌شود.

رنجبر با تاکید براینکه بهمن ماه، همیشه زمان تکاپوی فعالیت‌های هنری و فصل رونق این عرصه در ایران و فارس بوده است، گفت: جشنواره فیلم فجر را پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه رویدادی هنری دیگری خواهیم بود و امیدواریم در این بخش نیز برنامه با موفقیت اجرا شود.

وی اضافه کرد: هنر موسیقی در واقع هنری پرمخاطب محسوب می‌شود و اکثر مردم به این بخش علاقه‌مند هستند و در آن چه به شکل تخصصی چه به عنوان یک مخاطب، همراهی را نشان داده‌اند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس با تصریح اینکه هزینه برگزاری رویدادی نظیر جشنواره موسیقی فجر، حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: قاعدتا در توان بخش دولتی نیست که چنین رویدادهایی را از صفر تا صد عهده دار شود و از طرفی این فصل از فعالیت‌ها، زمینه مناسبی برای حضور و بروز و فعالیت بخش خصوصی است.

توجه به گروه‌ها و فعالان موسیقی استان فارس در جشنواره فجر

رئیس انجمن موسیقی استان فارس نیز در این نشست خبری گفت: پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس با حضور 27 گروه طی 10 روز برگزار خواهد شد.

هدایت رضایی با بیان اینکه بعد از برگزاری موفق دهمین جشنواره گروه‌نوازی، به استقبال پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر می‌رویم، گفت: در این دوره همانند دهمین جشنواره گروه‌نوازی، توجه به موسیقی و گروه‌ها و فعالان موسیقی استان فارس، مد نظر قرار دارد و علی‌رغم همزمانی برگزاری جشنواره با تهران و دیگر نقاط کشور، تلاش شد تا جدول برنامه تمام ذائقه‌ها را در برگیرد.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره موسیقی فارس گفت: در این دوره از جشنواره، سه نقطه شامل تالارهای حافظ و احسان و مجموعه هنرشهر آفتاب، برای اجرا در نظر گرفته شده و افراد و گروه‌های مختلف بین یک تا چهار اجرا در این مکان‌ها خواهند داشت.

رضایی ضمن یادآوری اینکه در پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر، بخش‌های پاپ، سنتی و گروه‌های بومی و محلی دیده شده است، گفت: امسال میزبان گروه‌های موسقی کودک از شهرستان‌های فارس هم خواهیم بود.

او تجربه حضور گروه‌های موسیقی کودک از شهرستان‌های قیر و کارزین، ارسنجان و زرقان در دهمین جشنواره گروه‌نوازی را موفق ارزیابی و اضافه کرد: این تجربه را تداوم خواهیم بخشید تا زمینه ظهور و بروز استعدادها ایجاد شود.

رضایی با قدردانی از حمایت بخش خصوصی از جشنواره‌های موسیقی گروه‌نوازی و فجر، خاطرنشان کرد که علاقه‌مندان برای تماشای اجراها در جشنواره فجر از طریق سایت فرهنگ تیکت برای خرید بلیت اقدام کنند.

رئیس انجمن موسیقی استان فارس، فرهنگ و هنر را از حساس‌ترین و پرمخاطب‌ترین حوزه‌ها دانست و گفت: علی‌رغم تمام مشکلات تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی فارس، فراهم کردن بستری برای ایجاد فضایی مفرح، شاد و امیدبخش بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهرداری و شورای شهر شیراز، با هدف حمایت از موسیقی و فعالان این عرصه، عوارض 10 درصدی کنسرت‌ها و عوارض کاربری برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، حذف شده است.

بنابراین گزارش، پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس که از روز بیست و پنجم بهمن آغاز به کار خواهد کرد، با حضور رافائل میناسکانیان، ماریو تقدسی، همایون نصیری، علی اصغر عربشاهی، میلاد درخشانی و فرزین طهرانیان خواهد بود.

در پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس در بخش سنتی علاوه بر حسام‌الدین سراج، گروه‌های ماذون قشقایی و نی‌نوازان فارس نیز حضور و اجرا خواهند داشت.

علاوه بر این، گروه کوبه‌ای لیدوما، هنرستان نوآوران، رخ‌داد و رهاب و گروه ارکستر کلاسیک مهرگان، در تالارهای احسان و حافظ و هنر شهرآفتاب، اجرای برنامه خواهند داشت.

در 10 روز برگزاری جشنواره موسیقی فجر هنرمندان موسیقی پاپ، نظیر رضا یزدانی، مازیار فلاحی، حمید حامی، بهنام بانی، سینا سرلک و مهدی یغمایی به همراه گروه‌های رستاک حلاج و رستاک به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان