کد خبر: ۱۲۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

توصيه‌هاي پليسی براي پيشگيري از سرقت موبایل

خطر به سرقت رفتن دستگاه‌های الکترونیکی در کتابخانه، کافی شاپ، رستوران و یا زمان استفاده از وسایل نقلیه عمومی(زمان پیاده و یا سوار شدن به تاکسی، اتوبوس یا مترو) زیاد است، پس کاملا مراقب اطراف خود باشید.
به گزارش شیرازه، تلفن‌های امروزی، کامپیوترهای تمام عیاری هستند که در واقع حامل اطلاعات مهمی چون رمزهای عبور، شماره تلفن، اسناد، تاریخچه مرور صفحات وب، اطلاعات بانكي، عكس، فيلم هاي شخصي و خیلی چیزهای دیگر می‌باشند.

 دلیل مهم برای سرقت این دستگاه ها، قابلیت دوباره برنامه ریزی شدن و فروش مجدد آن‌هاست، البته فروش مجدد تلفن همراه در صورتی که بلافاصله بعد از سرقت به مبادي مربوطه گزارش داده شود، مشکل‌تر خواهد شد.

مواردی مشاهده شده است که افراد هنگام انتظار در صف اتوبوس، وقتی مشغول استفاده از تلفن همراهشان بوده‌اند، مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

 شهروندان باید بدانند که خطر به سرقت رفتن دستگاه‌های الکترونیکیشان در کتابخانه، کافی شاپ، رستوران و یا زمان استفاده از وسایل نقلیه عمومی(زمان پیاده و یا سوار شدن به تاکسی، اتوبوس یا مترو) زیاد است، پس کاملاً مراقب اطراف خود باشند و به اين نكته توجه داشته باشند كه هر چه تلفن همراه آنها کمتر در معرض دید باشد، خطر احتمالی به سرقت رفتن آن نیز کمتر خواهد بود.

برای جلوگیری از سرقت؛ تلفن همراه خود را در جیب، کیف دستی، کوله پشتی یا هر جایی به دور از چشم قرار دهید، شهروندان باید از تلفن همراه خود با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است، استفاده کنند و هنگام مکالمه در سطح خیابان مراقب اطراف خود به ويژه افراد ناشناس و موتورسواران متخلف باشند.

نظرات بینندگان