کد خبر: ۱۲۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
رئیس انجمن ملی خرمای ایران:

صندوق خرما با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: طی برنامه ریزی انجام شده صندوق خرما با مبلغ پیشنهادی هزار میلیارد ریال برای هر بخش با مشارکت بخش خصوصی کشور راه اندازی می شود.
به گزارش شیرازه، رئیس انجمن ملی خرمای ایران در کارگاه آموزشی خرما، نمایشگاه بین المللی خرما را در نخستین گام توسط انجمن خرمای استان فارس را شایسته عنوان کرد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در کشور گامی موثر در تحقق اهداف انجمن است.

محسن رشید فرخی با تاکید بر نقش تشکل‌ها در ایجاد اقتصاد پایدر، سالم و شفاف اظهار داشت: اقتصاد کشور ما در برهه کنونی اقتصاد سالم و شادابی نیست در صورتی که با توجه به دوران پختگی انقلاب اسلامی باید تلاش بیشتری برای اقتصاد کرد.

رشید فرخی با بیان اینکه می‌توانیم با از مشکلات موجود عبور کنیم، به موضوع صادرات و تولید خرما اشاره کرد و گفت: برای جایگزینی ارقام برتر و بازارپسندتر خرما و تولید و صادرات آن تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی منعقد شده است.

وی با مهم دانستن توجه به شرایط تولید خرما متناسب با هر اقلیم و شرایط هر منطقه افزود: موضوعی در حدود چهار ماه گذشته مبنی بر منع صادرات خرما مطرح شد که پس از رایزنی با مسئولان مربوطه این امر منتفی شد اما در 2 هفته اخیر دوباره این بحث مطرح شده است. 

رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به مضرات این تصمیم بیان کرد: این امر سبب ایجاد فرصت برای کشورهای رقیب می‎شود و باید در تصمیم‌گیری‌ها این موضوع دقت شود. 

رشید فرخی با اشاره به اینکه قول راه‌اندازی صندوق خرما گرفته شده است، عنوان کرد: این صندوق بناست با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شود که مبلغ پیشنهادی برای هر بخش هزار میلیارد ریال بوده است. 

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که باید در زمینه محصول خرما در نظر گرفت، بیمه محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: هر سال مبلغی را بابت بیمه دریافت می کنند اما در عمل موثر نیست پیشنهاد بخش خصوصی این است که بیمه واقعی انجام شود و بیمه‌گر هم حقیقی عمل کند. 

رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به برپایی 3 نمایشگاه خرما در 3 ماه گذشته عنوان کرد: باید برای به دست آوردن منافع مشترک تلاش کرد و وفاق و وحدتی که در زمینه خرما است در همه اقتصاد کشور رسوخ کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان