کد خبر: ۱۲۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

راه‌اندازی نخستین بازارچه کارآفرینی دانشجویی در دانشگاه شیراز

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: در نخستین بازارچه دانشجویی تولیدات دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشجویان بین‌المللی مستقر در دانشگاه با برپایی بیش از 40 غرفه ارائه می‌شود.

راه‌اندازی نخستین بازارچه کارآفرینی دانشجویی در دانشگاه شیرازبه گزارش شیرازه، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز اعلام کرد که نخستین بازارچه کارآفرینی دانشجویی از 30 بهمن تا 8 اسفند در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

سید مجتبی واعظ یکشنبه 28 بهمن در یک کنفرانس خبری افزود: در این بازارچه دانشجویی تولیدات دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشجویان بین‌المللی مستقر در دانشگاه با برپایی بیش از 40 غرفه ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان درمدت برپایی این بازارچه محصول‌های تولیدی را در قالب هنری، کشاورزی، صنایع غذایی، زعفران، گیاهی، کارآفرینی، ورک شاپ، تغذیه و نیز صنایع دستی درمعرض بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه شیراز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی با هدف اشتغالزایی، کارفرینی فارغ التحصیلان و مهارت‌افزایی جامعه هدف این بازارچه دانشجویی را برپا می‌کند.

واعظ تصریح کرد: در بازارچه بیش از 180 عنوان نشریه با موضوع‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ادبی،هنری، ورزشی و طنز ارائه می‌شود.

مدیر اجتماعی و علمی دانشگاه شیراز نیز در ادامه این کنفرانس خبری بیان کرد: محصولات ارائه شده دانشجویان در این نمایشگاه باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به کرامت انسانی عرضه می‌شود.

محبوبه البرزی خاطرنشان کرد: تولیدات ارائه شده دانشجویان بین‌المللی کشور‌های همسایه که در دانشگاه شیراز مشغول تحصیل هستند در این بازارچه شامل محصولات هنری، صنایع دستی، مواد غذایی سنتی و سنگ‌های قیمی دست‌ساز است.

دبیر اجرایی بازارچه کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویی نیز افزود: پس از فراخوان برپایی این نمایشگاه تولیدات بیش از 80 دانشجو مورد داوری قرار گرفت.

مهدی رجبی یادآور شد: در راستای آشنایی دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه با مهارت‌های اشتغال و مسائل اجتماعی، غرفه مشاوره فرهنگی و کارآفرینی از سوی اساتید راه‌اندازی می‌شود.

نظرات بینندگان