کد خبر: ۱۲۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
نماینده ولی فقیه در فارس:

رویکرد مسئولان در مسائل سیاسی و اجتماعی برایم از اهمیت بالایی برخوردار است/ مسئولان از موازین قانونی در مواجهه با گروه های مختلف سیاسی عدول نکنند/ فارس نیازمند نگاه جامع و همه جانبه نگر است

آیت الله دژکام در دیدار با فرماندار شیراز گفت: امروز استان فارس و شهر شیراز نیازمند یک نگاه جامع و همه جانبه نگر است تا بتواند نیازهای استان را برطرف و مطالبات مردم به ویژه نسل جوان را پاسخ بدهد.
رویکرد مسئولان در مسائل سیاسی و اجتماعی برایم از اهمیت بالایی برخوردار است/ مسئولان  از موازین قانونی در مواجهه با گروه های مختلف سیاسی عدول نکنند/ فارس نیازمند نگاه جامع و همه جانبه نگر است
به گزارش شیرازه، آیت الله دژکام در دیدار با امیری فرماندار جدید شیراز با بیان اینکه مدیریت کلان در سطح شهر شیراز، از حساسیت ها و ظرافت های خاصی برخوردار است گفت: کار کردن در شهری چون شیراز که دارای سابقه طولانی و درخشانی در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است با همه شهرهای دیگر تفاوت دارد و به نوعی سخت و دشوار نیز هست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: بر خلاف آنچه که در طی سالهای اخیر شنیده ایم که برخی، معتقدند برخی مسائل و حواشی سیاسی کشور از شیراز آغاز میشود، بنده رویکرد و تلاشم این بوده و خواهد بود که شیراز و فارس از یک آرامش و ثبات بهره مند باشد. وضعیت شیراز در گذشته اینگونه بوده که بار سنگین برخی مسائل کشور را بر دوش کشیده و برای آنها هزینه داده اما از مواهب آن بی بهره بوده است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه نباید در پایتخت و یا در ذهن برنامه ریزان کشور، این تلقی ایجاد شود که استان فارس فقط در شیراز خلاصه می شود و اگر سهم شیراز اعتبارات ملی پرداخت شد پس استان فارس در شرایط خوبی به سر می برد گفت: خیلی وقت ها، شهرستان های فارس از نگاه و عنایت برنامه ریزان و مسئولان محروم بوده اند در چنین مواقعی، انتظار از مسئولان ارشد استان و حتی خود فرماندار شیراز این است که در مطالبه حق شهرستان های استان پیشقدم شوند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: نحوه ورود و خروج مسئولان و جریانات سیاسی استان به مسائل مختلف، در نهایت نباید به ضرر استان و منافع مردم تمام شود. این مساله که برایند حرکت ها و جهت گیری ها و رویکردهای مسولان و دستگاه های مختلف استان در مسائل سیاسی و اجتماعی به چه صورت است و آیا به ضرر استان تمام می شود یا خیر، برای بنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بنده این مسائل را به دقت رصد می کنم و انتظار دارم مدیریت سیاسی استان و شهر شیراز از کنار حواشی سیاسی با درایت و تدبیر عبور کنند و درگیر آنها نشوند.

آیت الله دژکام افزود: طبیعتا هر مسئول و مدیری هم خودش یک گرایش سیاسی دارد و هم با گرایشات مختلف سیاسی در جامعه سر و کار دارد. از نظر بنده حقیر همه گرایشات سیاسی درون نظام محترمند و آنچه که مهم است، حرکت همه جریانهای سیاسی در چارچوب قانون است و البته مسئولان نیز مکلفند همانند جریانات مختلف سیاسی، پایبند به قانون باشند و از موازین قانونی در مواجهه با گروه های مختلف سیاسی عدول نکنند چه در حمایت از برخی جریانات و چه در محدود کردن برخی جریانات دیگر.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بنده امروز نگران این هستم که سو تدبیر برخی از ما مسولان، در مناطق مختلف استان بحرانهایی را ایجاد کند حال آنکه اگر در چارچوب قانون، انصاف و منطق حرکت کنیم جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز استان فارس و شهر شیراز نیازمند یک نگاه جامع و همه جانبه نگر است تا بتواند نیازهای استان را برطرف و مطالبات مردم به ویژه نسل جوان را پاسخ بدهد. باید همه تلاش کنیم به نحوی مدیریت و رفتار کنیم که این احساس و تصور در مردم تقویت شود که مسئولان استان، به فکر ما مردم هستند.

آمادگی فرمانداری شیراز برای برداشتن گام‌های موثر در جهت رفع مشکلات مردم

در این دیدار محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز نیز گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان در تلاش است تا علی‌رغم وجود شرایط خاص اقتصادی حال حاضر، در جهت رفع مشکلات مردم و کاهش اثرات تهدیدات دشمنان، در کنار نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس، گام های موثری برداشته شود.

امیری بیان داشت: به واسطه حضور نماینده ولی فقیه در استان با دیدگاه های اجرایی و عملیاتی و توجه ویژه به مقوله جوانان، شاهد تقویت وحدت و یکپارچگی و امید در میان مردم و همچنین بین مدیران دستگاه های مختلف در سطح استان می باشیم. از طرف دیگر انتصاب شایسته استاندار فرهیخته فارس که تعهد، تجربیات و دانش بالا نسبت به استان و مردم شریف از خصوصیات ایشان به حساب می آید نیز در کنار حضرتعالی نویدبخش پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: مجموعه فرمانداری شهرستان شیراز، آمادگی خود را به منظور انجام هرگونه همکاری لازم، در حد توانایی و در حوزه های مختلف، جهت انسجام بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان به منظور ارائه خدمات بهتر و پیگیری های مورد نیاز در راستای خدمتگزاری به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعلام می دارد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان