کد خبر: ۱۲۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس خبر داد:

پنجشنبه دوم اسفند ماه اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی فارس در شیراز برگزار می‌شود/ تجلیل از چهره‌های شاخص فضای مجازی

کهندل‌پور گفت: اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی فارس دوم اسفندماه از ساعت 9 صبح در تالار فرهنگیان شیراز برگزار می‌گردد.
فردا اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی برگزار می‌گردد/ تجلیل از چهره‌های شاخص فضای مجازی

به گزارش شیرازه، محمدجواد کهندل‌پور، مدیر سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس صبح روز چهارشنبه یکم اسفندماه در نشست خبری از برگزاری اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان فارس در روز پنجشنبه دوم اسفندماه خبر داد و گفت: این گردهمایی از ساعت 9 تا 12 در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان واقع در پل حر برگزار می‌گردد.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را شناسایی، همسوسازی و هم‌افزایی فعالیت‌های مجازی جوانان انقلابی عنوان و اظهار امیدواری کرد که در آغازین روزهای گام دوم انقلاب اسلامی با برگزاری این گردهمایی گام موثری در فرآیند رصد، تحلیل، تولید و انتشار محتوا برداریم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با بیان اینکه شبکه فعالان سایبری مردمی است و ورود عموم مردم به این همایش آزاد است، گفت: یکی از اهداف همایش شناسایی افراد فعال در فضای مجازی است که در اقشار مختلف به لحاظ فکری، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی ارزشی هستند که مشخصات آنان در ورودی تالار ثبت می‌شود تا در راستای اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی آموزش داده شوند و هم‌افزایی صورت گیرد.

کهندل‌پور همچنین از تقدیر از چهره‌های برتر در 5 حوزه خبر داد و تشریح کرد: با نظر هیات داوران و بر اساس شاخص‌های مربوطه، در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی، رصد و فناوری اطلاعات، انتشار و شبکه‌سازی، تولید محتوا و آموزش 33 نفر فعال برتر شناسایی شده است که در این گردهمایی از آنان تجلیل می‌گردد و یک نفر هم به عنوان چهره شاخص فضای مجازی سال 97 معرفی خواهد شد.

رونمایی از کتاب «هنرمند جهادگر»

وی اعلام کرد: در این گردهمایی کتاب «هنرمند جهادگر» که تقریظ مقام معظم رهبری را دارد و درخصوص زندگی مرحوم سید محمد ساجدی، هنرمند جهادگر استان فارسی است و در سال جاری در اثر تصادف به لقای ایزدی پیوست، رونمایی می‌شود.

مدیر سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس از رونمایی مجموعه موسیقی چله عزت که حاوی پنج موسیقی فاخر انقلابی است خبر داد و گفت: همچنین پایگاه جامع و تخصصی آموزش‌های رسانه‌ای به آدرس savadrasane.ir که حاوی مطالب و فایل‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش سواد رسانه‌ای و آموزش نرم‌افزارها برای تولید محتواست رونمایی می‌شود.

کهندل‌پور گفت: مجری برنامه مژده لواسانی و نصرت الله لطفی، رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دکتر نوری، قائم مقام فضای مجازی رسانه ملی از سخنرانان مراسم خواهند بود و در این مراسم مقامات استانی از جمله آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص فضای مجازی گفت: یک واقعیت این است که فضای مجازی به فضای حقیقی زندگی انسان‌ها تبدیل شده و فناوری ارتباطات همه ابعاد زندگی را تحت پوشش قرار داده است.

لزوم استفاده هوشمندانه از فرصت فضای مجازی

کهندل‌پور با تصریح اینکه براساس پژوهش‌های انجام شده میانگین استفاده از فضای مجازی در بین خانواده‌ها بین 4 تا 6 ساعت در روز است، گفت: چند نوع نگاه به فضای مجازی وجود دارد؛ یکی نگاه آسیب‌گرایانه که این فضا را سراسر خطرناک می‌پندارد، نگاه فرصت‌گرا که معتقد است این فضا یک فرصت است اما نگاه تعادلی اعتقاد دارد فضای مجازی موقعیتی ایجاد کرده است که ضمن توجه لازم به آسیب‌ها و خطرات باید از فرصت ایجاد شده استفاده کرد و با توجه به اینکه زیرساخت فضای مجازی در دست ما نیست و خارج از کشور است باید در این فضا هوشمندانه اقدام کرد.

مدیر سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس همچنین در خصوص فعالیت‌های معاونت شمسا (شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی) توضیح داد: این معاونت فعالیت خود را با هدف جذب و سازماندهی علاقه مندان در حوزه های مختلف فضای مجازی آغاز کرده است و از افراد علاقمند به فعالیت در فضای مجازی، با توجه به سلیقه و توانایی که دارند در حوزه های تولید محتوا، آموزش، رصد و غیره ثبت نام می‌کند و نهایتا افراد متخصص و توانمندی که در زمینه های ذکر شده قادر به همکاری با مجموعه هستند پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم، فعالیت های خود را به صورت تخصصی شروع می کنند. علاقه مندان می توانند برای نام نویسی و همکاری در زمینه های مختلف فضای مجازی، اطلاعات خود را به شماره تلفن 09170629348 ارسال کنند.

کهندل‌پور درخصوص فعالیت‌های معاونت متنا (مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی) نیز گفت: مرکز متنای فارس به ‌عنوان پرخروجی‌ترین مرکز تولید محتوای استان، با هدف پر کردن نیاز محتوای فعالان فضای مجازی با فعالیت عده‌ای از جوانان دغدغه‌مند فعالیت خود را از هفت ماه قبل آغاز کرده است و آمادگی آن را دارد که از همه علاقمندان و کسانی که در حوزه های طراحی، فیلمسازی، بازی‌سازی و تولیدات مختلف چند رسانه ای فعالیت می کنند در زمینه آموزش و تولید اثر حمایت کند.

تاریخ شفاهی فارس ثبت و ضبط می‌شود

وی به برخی تولیدات مرکز متنا اشاره و اظهار کرد: مستند فارس‌نامه یکی از آثار فاخر تولید شده در مرکز متنا هست که مورد استقبال بسیار مردم قرار گرفت و فقط در یکی از شبکه‌های اجتماعی بیش از نیم میلیون بازدید داشته و از شبکه افق نیز پخش گردید.

مدیر سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس یکی از اولویت‌های مرکز متنا را ضبط و ثبت خاطرات فعالان انقلابی دهه 40 و 50 عنوان و خاطرنشان کرد: در زمینه ثبت تاریخ شفاهی تا کنون با 60 نفر از بزرگان و انقلابیون مصاحبه ضبط و ثبت شده که در مرحله تدوین قرار دارد و به ‌زودی منتشر می‌گردد.

به گفته وی، ایجاد اپلیکیشن مجازیست نیز یکی دیگر از اقداماتی است که معاونت متنای سازمان فضای مجازی فارس در دست اجرا دارد که به زودی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان