کد خبر: ۱۲۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس پس از وقفه 6 ساله

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: کنگره شعر دفاع مقدس با تاکید رهبر انقلاب و با یک وقفه 6 ساله در استان فارس برگزار خواهد شد.
به گزارش شیرازه، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در جمع خبرنگاران از برگزاري بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، جشنواره ترنم حماسه به ميزباني شیراز و رونمایی 12 عنوان کتاب در حوزه مدیریت ادبیات در موضوعات شعر، داستان، زندگی نامه و شرح احوال شهدای فارس در هفتم اسفند ماه خبر داد. 

حمیدرضا گرامی با بیان اینکه این جشنواره با یک وقفه 6 ساله برگزار می شود، اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب بر روی برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس، موجب شد این کنگره ادامه پیدا کند و استان فارس میزبانی این مراسم را برعهده بگیرد.

وی با اعلام اینکه 8 هزار و 432 اثر توسط 2 هزار و 450 شاعر برای دبیرخانه کنگره ملی شعر دفاع مقدس ارسال شده است، افزود: آثار پانزده شاعر برگزیده شده است که شاعران منتخب در اختتامیه به شعرخوانی خواهند پرداخت.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: جشنواره ترنم 9 شاعر منتخب دارد؛ شعر کودک و نوجوان و مقاومت ملل و مدافعین حرم از موضوعاتی است که در این کنگره مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد.

گرامی اظهار داشت: در نظر داریم آثاری شاعران را در قالب یک کتاب منتشر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان پیروزی در دوران دفاع مقدس در شرایط جنگی را از دستاوردهای انقلاب دانست و به دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول چهل سال اشاره کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس بیان کرد: وحدت و همدلی در بین ملت ایران، توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایطی که تحریم ها باعث شد مبتکرین داخلی به احتیاجات نیروهای مسلح دست پیدا کنند، عدم توجه به تجمل گرایی، قناعت و صدور پیام انقلاب به تمام دنیا از جمله دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: تقوای رزمندگان که این روزها در قالب شعر، نمایش و فرهنگ و هنر به نمایش گذاشته شده است دستاورد دیگر این انقلاب بودند.

به گزارش شیرازه، این کنگره با حضور شخصیت های کشوری، لشکری، استانی، شاعران و خانواده شهدا در مجتمع طلائیه برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان