کد خبر: ۱۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
معاون شهردار شیراز خبر داد:

برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره عکاسی ویزور/ بهره گیری از ظرفیت های دانشجویان توانمند، در شهرداری شیراز

معاون شهردار شیراز گفت: دانشگاه های خوبی در کلانشهر شیراز وجود دارد که ما در شهرداری شیراز می توانیم از ظرفیت های دانشجویانِ توانمند در عمده فعالیت های شهری بهره ببریم.
به گزارش شیرازه، معاون فرهنگي، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران از برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره عکاسی ویزور با عنوان دریچه‌ای به سوی جامعه خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری دو نهاد معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

ابراهیم گشتاسبی راد با اعلام اینکه این جشنواره از هفته اول آذر ماه آغاز بکار کرد و علاقمندان تا هجدهم بهمن ماه برای ارسال آثار خود به جشنواره فرصت داشتند، به تبیین اهداف و محورهای جشنواره پرداخت.

وی با بیان اینکه ایجاد آگاهی درخصوص آسیب های اجتماعی با زبان هنر، ایجاد فضای رقابت سالم و نشاط اجتماعی میان عموم شهروندان (به عنوان عکاسان آماتور) و جامعه عکاسان حرفه ای، تقویت فرهنگ جامعه دوستی و نوع دوستی، به تصویر کشیدن عینی و مستند آسیب ها و معضلات اجتماعی با زبان هنر و قاب دوربین و ارائه ایده های نو و خلاقانه جهت حل معضلات اجتماعی با زبان عکس از جمله اهداف این برنامه هستند، آسیب های اجتماعی، نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی و مسئولیت پذیری اجتماعی را محورهای این جشنواره عنوان کرد.

گشتاسبی راد اظهار داشت: فراخوان این جشنواره به صورت عمومی بوده و شرکت برای تمامی عکاسان و هنرمندان علاقمند در دو سطح حرفه ای و مسیر تجربه آزاد بوده است.
 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز تعداد شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره عکاسی را 700 نفر عنوان کرد و گفت: از 4 هزار و 200 اثر دریافت شده، 50 اثر انتخاب شده که آثار این افراد در روز اختتامیه جشنواره معرفی خواهد شد و گواهی شرکت در نمایشگاه را به آنها اعطا خواهیم کرد.

گشتاسبی راد با اظهار اینکه به سه نفر برتر در بخش حرفه ای، تندیس جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره و به ترتیب نفرات مبلغ سه، دو و یک میلیون تومان اهدا خواهد شد، اعلام کرد: به نفرات اول تا سوم در بخش چشم انداز نیز جوایز نفیس و لوح تقدیر اعطا می شود.

وی افزود: آثار دیگری که شایسته تقدیر هستند را در تالار آبگینه و گالری خیابانی در معرض دید عموم مردم قرار خواهیم داد و عکس های برگزیده در بخش نشاط اجتماعی را در روز جهانی لبخند در بیلبوردهای شهری قرار خواهیم داد.

گشتاسبی راد گفت: اختتامیه این جشنواره در روز هشتم اسفند ماه است و از یازدهم تا چهاردهم اسفندماه نیز نمایشگاه عمومی خواهیم داشت.

معاون شهردار شیراز بیان کرد: دانشگاه های خوبی در کلانشهر شیراز وجود دارد که همواره میهمانان زیادی در این دانشگاه ها است لذا ما در شهرداری شیراز می توانیم از ظرفیت های دانشجویانِ توانمند این دانشگاه ها در عمده فعالیت های شهری بهره ببریم.
نظرات بینندگان