کد خبر: ۱۲۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

درگذشت استاد کاشی هفت رنگ شیراز

استاد احمد شیشه‌گر، استاد هنر کاشی هفت رنگ شیراز، در زادگاه خود چشم از جهان فروبست.
به گزارش شیرازه، استاد احمد شیشه گر، استاد هنر کاشی هفت رنگ و از مرمتکاران بنام فارس و کشور، عصر شنبه چهارم اسفند، بعد از یک دوره بیماری، چشم از جهان فروبست.

به دنبال درگذشت این استاد بنام هنر معماری و کاشی هفت رنگ شیراز، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی فارس، طی پیام‌های جداگانه‌ای، این رخداد را تسلیت گفتند.

در بخشی از پیام مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی فارس آمده است:

"استاد احمد شیشه گر، مؤلف هنر اصیل کاشی هفت رنگ شیراز در کنار حرفه تولیدی خود با قلم فارس و سبک زندیه، خالصانه این هنر را به مشتاقان و علاقه مندان فراگیری آن آموخت و حاصل این سخاوت استاد، شاگردانی بوده و هستند که خود به مرحله استادی رسیدند .

اسـتاد احمد شیشه گر در همکاری خود با معـاونت صنایع دستی اداره کل میـراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، هنر طراحی و ساخت کاشی هفت رنگ را در قالب فیلم مستند آموزشی کاشی هفت رنگ به نمایش گذارده است. آثـار این هنرمند گرانقدر علاوه بر نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی، زینت بخش اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه و حـرم های مطهـر همچون مدرسه تاریخی خان، مساجد تاریخی وکیل و نصیرالملک در شیراز،حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین (ع) در نجف اشرف، مرقد مطهر حضرت سید الشهدا (ع) در کربلای معلی، حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا و حرم متبرک بزرگ بانوی صحرای کربلا، حضرت زینب کبری (س)در دمشق سوریه است."

انتهای پیام
نظرات بینندگان