کد خبر: ۱۲۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

سه بند حذف شده به طرح سامانه شفافیت باز می‌گردد

رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سامانه شفافیت مراحل طراحی خود را طی کرده و بزودی با اطلاعات مد نظر شورای شهر شیراز در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
به گزارش شیرازه، رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سه بند حذف شده از طرح سامانه شفافیت به آن باز می‌گردد.

«مهدی حاجتی» از طراحان این طرح در دفاع از یک فوریت آن گفت: شورای شهر شیراز در حوزه‌ی شفافیت در شهرداری و شورا زودتر از شورای شهر تهران اقدام کرده اما در اجرای فرایند بارگذاری اطلاعات، به دلیل مصادف بودن با برنامه پنج ساله سوم اجرای این مهم به تاخیر افتاد.

رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به رونمایی این سامانه در تهران از هفته گذشته افزود: این اقدام سبب شد افکار عمومی شورای شهر و شهرداری شیراز را با این پرسش مواجه کند که چرا اجرای این طرح به تاخیر افتاده است؟

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: دلیل یک فوریت این طرح، پاسخ به افکار عمومی، مطالبات عمومی، تکمیل اطلاعات سامانه شفافیت و اغاز شروع به کار سامانه است.

حاجتی ابراز کرد: سه بند الزام شهرداری به بارگذاری اطلاعات اسامی کارکنان و نیروی انسانی شهرداری، حقوق و دستمزد مدیران شهرداری و گزارش سفر مدیران و کارکنان شهرداری به خارج از کشور در سامانه شفافیت پیش از این حذف شده بود که مجددا به صحن علنی ارجاع شده تا مورد بررسی دوباره قرار گیرد.

وی افزود: سامانه شفافیت مراحل طراحی خود را طی کرده و بزودی با اطلاعات مد نظر شورای شهر شیراز در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

حاجتی اظهار امیدواری کرد با تصویب سه بند حذف شده، موارد مرتب با این بندها نیز در سامانه شفافیت بارگذاری شود.
نظرات بینندگان