کد خبر: ۱۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

10 درصد از شهروندان شیراز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند/«فراشبند» با 50 درصد فرسوده‌ترین شهر استان

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: شهر فراشبند فارس با فرسودگی نزدیک به نیمی از کل شهر، بیشترین سطح شهری فرسوده را در استان داراست.
به گزارش شیرازه، امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: حدود 10 درصد از شهروندان شیراز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند.

وی در همایش شهر دوستدار کودک و بازآفرینی شهری اظهار داشت: در ماه‌های اخیر و همزمان با شکل‌گیری ستاد بازآفرینی، روند طرح‌های بهسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شیراز توسط شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی با سرعت خوبی در حال پیش‌روی است.

همچنین بنا بر اعلام این مقام مسؤول، شهر فراشبند فارس با فرسودگی نزدیک به نیمی از کل شهر، بیشترین سطح شهری فرسوده را در استان داراست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در ادامه موضوع بازآفرینی شهری را طرحی همه‌جانبه توصیف کرد که بدون تدوین طرح‌های علمی و کارشناسی پایه‌ای، محقق نخواهد شد.

جمشیدی در عین حال به برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌های داخلی اشاره و تصریح کرد: از سویی دیگر برخی از شهرها در این زمینه تعدد طرح دارند؛ یک طرح تفصیلی، یک طرح جامع، یک طرح بازآفرینی بافت فرسوده و در مواردی هم یک طرح موضعی که بعضاً این طرح‌ها حتی با هم در تعارض و تناقض آشکار قرار می‌گیرند.

ریواس جنوب نوشت: مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس نسبت به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز و احتمال بازتولید بافت‌های ناکارآمد برای نسل بعدی شهر شیراز هشدار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدیریت شهری ما نباید به گونه‌ای باشد که عملاً زمینه‌ساز شکل‌گیری بافت‌های ناکارآمد جدید شویم به گونه‌ای که ۵۰ سال آینده شهردار وقت بیاید و با بافت‌ها فرسوده‌ی امروز ما درگیر شود.
نظرات بینندگان